DANYSEK: zákos si tu vytáh ty, a ještě ses rozčiloval, že ho někdo považuje za nesmysl z principu. Postavit síť pěti dálnic centrem města je píčovina non plus ultra. O tom přesně Zákos byl, můžeš s tím nesouhlasit, můžeš se rozčilovat, ale to je tak všechno, co s tím můžeš dělat.
Jinak blábol od cesty je maximálně tvoje máma, tuhle informaci sis vyvěštil z lógru nebo odkud, tak mi jí nepodsouvej. Ono není nijak překvapivý, že v realitě se další rozvoj plánuje na už postavenejch částech systému, takže už postavený části Zákosu nepřekvapivě zatím nikdo nebourá a spíš se je snaží nějak zužitkovat. To nic nemění na tom, že to byla katastrofálně errorová koncepce, která kdyby vyšla, tak dokurví celou Prahu na další století dopředu, než by se vybralo dost peněz na to celej dálniční rošt zatunelovat patnáct metrů pod zem. A i těch postavenejch 15% sere dopravu v celým širším centru dodneška.
Tramvaje na společným tělese s autama jsou kravina, co zlikviduje všechny výhody tramvají, ale zachová jejich cenu. Jak je to nefunkční se stačí podívat do Plzně, kde stačí jeden debil parkující u krajnice, aby shodil čtvrtku celý sítě.
Ale jinak povídej, přeháněj a vyprávěj o územním plánování, třeba z tebe vypadne něco, co nám zapoměli na dopravce sdělit. Jsem rád, že je nyx plnej odborníků nejen na ústavní právo a eugeniku, ale i na řízení provozu a teorii dynamickejch systémů. Zvýšit počet pruhů orpavdu není nějaký universální řešení, ale to bysme se tu museli hodiny bavit o hrdlech, propustích, platoech, průjezdních kapacitách, adaptabilním řízení provozu atd... pro další otázky doporučuju prostudovat ty ČVUTí skripta, jsou podstatnějš vyčerpávající než moje odpovědi z mobilu.
Urbanismus světových velkoměst - I. díl - Praha
Svoboda, Volek, Mocková, Sekal - Teorie dopravy
Votruba, Kalika, Klečáková - Systémová analýza