• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RALI: a kolik si myslis, ze v praxi probehne prepravnich vykonu mezi dvema sousednima zastavkama v obecne rovine? Co treba z Mustku na Pavlak? Kde ta dnesni trat (v Jecny) je pretizena uz dnes - jednoduse kapacitne nepostacuje.

    OMNIHASH: predne, nauc se poradne cist - tzn. precti si znovu, co jsem napsal. V uzemnim planu mas ZAKOS v neprilis obmenene podobe stale - jen se mu rika hlavni ulicni skelet (HUS), s nicim lepsim zatim nikdo neprisel. Stale jsi se nedokazal vyporadat s odpovedni na otazku, jak jinak tedy chces vyresit dopravni obsluznost centra, ktera se tak jako tak resit musi - nema-li byt centrum zakonzervovanou mrtvou zonou. Stejne tak mas ocividne problem se ctenim i u tech tramvaji - kde pisu o spolecnem (sdilenem) telese? Ja pisu o posunuti tramvajove koleje z prostredka na okraj komunikace - k chodniku - tj. lepsi vyuziti omezeneho prostoru - a v dusledku je tramvaj u chodniku i pohodlnejsi z pohledu samotneho cestujiciho. A vyhrazene tramvajove teleso navic je - zvlaste v centru - na mnoha mistech prostorove nerealizovatelny luxus. I dnes se navic v tramvajove siti nachazi mista, kde i tramvaje maji zakaz mijeni - protoze se nektere typy diky sve sirce vedle sebe diky osove vzdalenosti koleji proste nevejdou a stavebne to je neresitelne... mozna tak zbourat nejaky ten barak :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: zákos si tu vytáh ty, a ještě ses rozčiloval, že ho někdo považuje za nesmysl z principu. Postavit síť pěti dálnic centrem města je píčovina non plus ultra. O tom přesně Zákos byl, můžeš s tím nesouhlasit, můžeš se rozčilovat, ale to je tak všechno, co s tím můžeš dělat.
    Jinak blábol od cesty je maximálně tvoje máma, tuhle informaci sis vyvěštil z lógru nebo odkud, tak mi jí nepodsouvej. Ono není nijak překvapivý, že v realitě se další rozvoj plánuje na už postavenejch částech systému, takže už postavený části Zákosu nepřekvapivě zatím nikdo nebourá a spíš se je snaží nějak zužitkovat. To nic nemění na tom, že to byla katastrofálně errorová koncepce, která kdyby vyšla, tak dokurví celou Prahu na další století dopředu, než by se vybralo dost peněz na to celej dálniční rošt zatunelovat patnáct metrů pod zem. A i těch postavenejch 15% sere dopravu v celým širším centru dodneška.
    Tramvaje na společným tělese s autama jsou kravina, co zlikviduje všechny výhody tramvají, ale zachová jejich cenu. Jak je to nefunkční se stačí podívat do Plzně, kde stačí jeden debil parkující u krajnice, aby shodil čtvrtku celý sítě.
    Ale jinak povídej, přeháněj a vyprávěj o územním plánování, třeba z tebe vypadne něco, co nám zapoměli na dopravce sdělit. Jsem rád, že je nyx plnej odborníků nejen na ústavní právo a eugeniku, ale i na řízení provozu a teorii dynamickejch systémů. Zvýšit počet pruhů orpavdu není nějaký universální řešení, ale to bysme se tu museli hodiny bavit o hrdlech, propustích, platoech, průjezdních kapacitách, adaptabilním řízení provozu atd... pro další otázky doporučuju prostudovat ty ČVUTí skripta, jsou podstatnějš vyčerpávající než moje odpovědi z mobilu.

    Urbanismus světových velkoměst - I. díl - Praha
    Svoboda, Volek, Mocková, Sekal - Teorie dopravy
    Votruba, Kalika, Klečáková - Systémová analýza
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    RALI: No, pokud máš potřebu to hájit nesmyslným příměrem k vesnici, tak to asi tak úplně zajištěný nebude. A na to, že ti je to jedno, se v tom dost angažuješ.
    RALI
    RALI --- ---
    PISKVOR: ja s nicim nestehuju, ale doprava mustek - museum je zajistena a sem tam se stane ze to nejede. Klidne si tam postavte heliporty, je mi to jedno :)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PISKVOR: Nevim teda, jak jsi to u me dovodil (narodil jsem se a cely zivot ziju v Praze). Coz nic nemeni na faktu, ze tramvaj nahoru po Vaclavaku je picovina, na tom trvam.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT, RALI: Naaaajednouuu je Václavák vesnice támhle v horoucí prdeli a infrastruktura se staví jen pro ty správný lidi, pěkně s těma brankama stěhujete.

    Mimochodem, jo, město je i pro děti.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    RALI: A skoro bych se nedivil, kdyby ten bus / vlak ani nebyl nizkopodlazni, kdyz uz jsme u tech kocarku :-).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PISKVOR: A co deti, pomyslel nekdo z vas na deti?
    RALI
    RALI --- ---
    PISKVOR: jo k nam na vesnici vede z prahy jen jedna trat a autobus to objizdi pres horouci prdele a trva to desne dlouho, mozna by to chtelo postavit soubezne jeste silnici, ktera by presne kopirovala trat, vcetne zastavek. Co kdyby se neco na kolejich stalo a ono to treba hodinu nejelo. konec sveta, mor a cholera, armagedon. mozna by se toho chytil hollywood a byl by z toho kasovni trhak...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Drobná úprava: "...smysl _pro mladého, zdravého yupíka bez kočárku_ jen v případě..." Aneb Já nepotřebuju, nepotřebuje nikdo.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SAMOUT: Mysleno jen na tu jednu stanici, pochopitelne, kdyz jede clovek dal, tak proste vleze do metra.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PISKVOR: Tak jinak - metro i tramvaj maj v useku Mustek - Muzeum smysl jen v pripade, ze je venku hnusne. Kolik je dni, kdy je tak skarede, ze nemuzes jit pesky? Stoji to za tu investici?
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: vsak ono je to kurevska dalka z mustku na museum. Vzdycky kdyz tam jdu, beru si s sebou svacinu a nahradni obleceni, kdyby se behem te tury nekolikraz zmenilo pocasi, navic prevyseni taky neni zanedbatelny.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: A na IPP ji taky zrusit, protoze tam zabira deset vterin casu, behem kterych mohla jet auticka.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Od Mustku na Muzeum metrem? No, to je leda pro milovnika podzemnich staveb. Metro na jednu zastavku je v Praze reseni dost napytel (doporucuju vyzkouset, stravis vic casu faranim a cekanim, nez by to zdravy jedinec usel pesky); stejnou logikou lze zrusit tramvaje v trase Hradcanska-Zelivskeho, a vlastne i SN-Hloubetin (o PP-Florenc nemluve), protoze jakoby "kopiruji metro." Nekopiruji, doplnuji: metro je paterni, "dalkove" spojeni, tramvaje jsou doplnkova a mistni obsluha.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Sice to stale povazuju za blbost, ale budis. Nicmene na magistralu se proste nesmi sahnout, dokud nebude komplet vnejsi a vnitrni okruh. A obavam se, ze to driv ja k v roce 2030 nebude. Takze uvahy o tramvaji pres jsou zcela bezpredmetne.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SAMOUT: ...jo, je tam metro - ktere kdyz z jakehokoliv duvodu zkolabuje, tak nemas vubec zadnou alternativu... stejne tak nemas prakticky zadnou alternativu k tramvajove trati v Jecne, ktera sama o sobe je take pretizena a cast prepravnich vykonu muzes smerovat prave do te "nove" (ve skutecnosti staronove) trati.

    Skutecny reality-check probehl v roce 2002, ale to uz asi spousta lidi zapomelo... nebo spis nekterym zaclo dochazet, ze ani metro neni vsespasitelne :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Proc mit tramvaj od Mustku nahoru k Muzeu, kdyz tam vede metro? Co je to za nesmysl?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: to, ze ma komunikace vice pruhu v jednom smeru fakt jeste neznamena, ze jde o dalnici, nech uz si tenhle "blabol" od cesty. Vyndej hlavu ze sve ulity a prostuduj si aktualni materialy k problematice. Ty sice ze ZAKOS vychazi (jak prekvapive), ale tebou zminovane "brutality" ten plan skutecne neobsahuje. Krome uzemniho planu muzes porovnavat tez s metropolitnim planem - ze ktereho je ten "hlavni" skelet tez patrny... a mj. magistrala v nem v nejake podobe stale figuruje. Logicky - i dopravu, co ti vygeneruje okoli Vaclavaku je treba nekam odvest...
    Ano, Openring ma (take, prekvapive) vice pruhu - je to (prekvapive) lepsi reseni, nez jeden pruh a fakticky nekonecna kolona (ktera ti zakonite v uzkem miste bude vznikat). Tramvaje ve Vidni jsou reseny take inteligentneji - u okraje / chodniku, ne veprostred ulice - jak se stavi u nas - je to pohodlnejsi pro chodce, ve finale se tim zabere min mista (nepotrebujes dalsi prostor pro ostruvek) atd.
    Pokud jde o prazske centrum - tak nejrozumnejsi vedeni tramvaje - tedy od Mustku smerem k Muzeu odmita mistni radnice (prozmenu). Takze zatim to (zatim) vypada, ze tramvaj bude pres Vrchlickeho sady. Mozna - zatim neni ani v uzemnim planu. Ono uzemni planovani neni takova sranda, jak si mozna predstavujes...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Ona taky Viden zadnej vnitrni okruh nema, ma A22 a A23, coz je vnitrne vnejsi okruh, a tim to hasne.
    SPM
    SPM --- ---
    OMNIHASH: Ano, Spořilov je tak dokonale od těch dálnic odizolovanej, že tam imrvére místní někde demonstrujou, vyžadujou pitomý zákazy, pitomý třicítky, blokujou přechody a tak podobně... Takže teď tu o červený karkulce prosím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam