• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    jinak jsem dneska v praze z chlumecky sjizdel do obchodni zony, predemnou mondeo, zpomalujeme, na konci se to zastavi, pac se tam dava prednost. zadne velke brzdeni, ale to mondeo predemnou zablikalo ctyrma blinkrama a hned to vypnul. takze jestli to byla ta aktivace nouzoveho brzdeni a v novejsim aute to pritom zahamtne brzdu natvrdo, tak se nedivim, ze ten system lidi sere :-)
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    PHAILO: Taky bych tak jel, ale z Moravy mohu jen pres Viden a smer Villach, jinak si min 200km zajedu :/
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    VYWERN: O tom Rakousku jsem tu nedávno referoval. Úplně jim hráblo. Radši si zajíždím přes Německo (typicky to mám tak +100 km), ale ve výsledku je to rychlejší a šetrnější na nervy.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    Tak mam zase par tis km po Rakousku, Itali a nove poznatky. Cesi nejezdi nejhur, jen vic delaji naschvaly nebo to alespon tak vypada. Italove doma blinkry nedavaji, v CR a jinde uz je davaji. Myslel jsem si, ze D1 je peklo, ale rakusaci vymysleli jeste lepsi. Na cca 400km dalnice, ktera je naprosto ok, namontovali omezeni rychlosti na 100km/h, diky emisim. Kdyz k tomu pripoctete klasicke uzavirky,na kterych nikdo jako v CR nic nedela, jen je to uzavrene, tak z tech 400km jedete min 250km max kilem a pripadate si jak uplni trotlove a domorodci taky, protoze jak je pak moznost, tak na to zas vsichni slapou. Perlicka byla, kdy na prejezdu v Mikulove si rakusaci dali semafor (asi na 100m) a pousti tam auta v intervalech cca 8min. Takze se tam hlavne z jejich strany tvori kilometrove kolony (ja stal ve 4km), ktere po 8min popojizdi vzdy tak max o 30aut. Vubec jsem to nepochopil. Vzal jsem to jejich polnackama a myslel,ze to cele objedu, no trochu prasacky jsem to vlastne objel a zaradil se 100m pred semaforem. Semafor serizen genialne, dal zelenou, pustil tech 30 aut a pak se nic 5minut nedelo a tak dokola. Totalni dementi. Jinak jak jsem si drive myslel, ze italove umi ridit, tak se to dost meni. Byl jsem ve stredni casty zeme a tam se jizda najednou zmeni na uplny venkov a porusuje se uplne vse. Neresi se hlavni nebo vedlejsi, ale kdo driv prijede, ostatni cekaji. Neresi se cervene, zelene. Jezdi se tam extreme pomalu, prumerna rychlost ve mestech 40, asi tim horkem nebo co. Italove maji novinku, znacna cast jezdi na dalnici s otevrenyma oknama na ful a to ve 150 a jednu ruku maji hozenou ven. U nas to vetsinou je tak, ze clovek pred sednutim do auta da cigaro, zatelefonuje a pak jede. Tam je to naopak, zapali si, sednou do auta, nastartuji a do toho tahaji telefon k uchu a pak vyrazi. Vsichni, vsude a porad telefonuji nebo esemeskuji a proto taky na dalnicich klickuji z jedhoho pruhu do druheho bez blinkru, oni proste jen necumi pred sebe, ale do telefonu. Pristi auto mam s aktivnima systemama, protoze min adaptivni tempomat by se sakra hodil.
    MVEK
    MVEK --- ---
    SPM: Což ale neřeší co s tím, když je vpravo prázdno... Já tedy tu čest ještě neměl, leda ve městě, kde není problém. Ale prima, aspoň s tím můžu zkusit prudit lektora školení řidičů v Preventu:-).
    SPM
    SPM --- ---
    MVEK: to neni jenom slovenský specifikum, podobný značky jsem na pár místech viděl i u nás...
    MVEK
    MVEK --- ---
    Jsou tu též slovenští řidiči? Ne, že bych čekal, že mě bude někdo buzerovat, že jedu v levém (resp. prostředním) pruhu, aniž by v pravém někdo byl, koho bych předjížděl, ale nevím, jestli když se vyskytuje modrá značka s nakreslenými pruhy a u nich omezením rychlosti, a já nechci jet v pravém 80, ale chtěl bych 110, které jsou nakreslené v levém a středním (D1 místy z Bratislavy na Trnavu), tak v tom prostředním můžu jet bez ohledu na to, zda někoho předjíždím.

    Podobně je to na dvouproudém kousku silnice mezi Žilinou a Martinem.
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: nejspíš něco v tom smyslu, že máš jezdit na kole :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Losi jsou v Česku už doma. Pokud je řidiči nevyhubí - iDNES.cz
    https://technet.idnes.cz/losi-ceska-republika-cesko-cr-djj-/veda.aspx?c=A170912_113814_veda_mla

    "Když jsem v lednu 2015 chystal článek o návratu losí populace do Česka (k přečtení zde), vyslovil jsem varování v tom smyslu, že budoucnost losů závisí do značné míry na kolizích v dopravě, respektive omezení jejich počtu, kterého podle mého názoru lze docílit osvětou a výchovou řidičů. "

    no to by mě zajímalo jak by ta osvěta měla vypadat
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: No mě bylo divný že to jde snáž v autě bez posilovače - bez dalších detailů ;)
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: auto co ho má je úplně v pohodě, jenom neni brutálně přeposilovaný, jako je třeba prakticky cokoliv od koncernu :-) (a nutno teda říct, že jestli se na něm někdy to servo posere, tak je to na odtah; jednou jsem potřeboval vytočit kola, abych tam něco vyfotil a nechtěl jsem to startovat... no, nepohnul jsem s nima ani o centimetr :-D). To auto bez něj je taky extrémní případ - 800kg váhy dohromady na úzkejch kolech; na to žádná síla potřeba není :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: No tak to mazej s tim autem co ho "má" do servisu :D


    J3RRYNA: zlatý koně zapřáhnutý!
    DIVA
    DIVA --- ---
    ADMIX: toho bych si vsimla .)) auto mam sestilete / to kterym litam po unii, moje je starsi jak ja ,) / a zadnyma zazrakama vybavene neni ,) co rikam je, ze teda nerozumim cemu jsem neporozumela, a ze zrejme budu muset pozadat o nazornou ukazku ve voze blizniho sveho ,)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    DIVA: Jestli mas novejsi auto, tak to nouzovy brzdeni obcas automaticky pousti varovny blinkry.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ADMIX: asi to budu muset pojmout empiricky ,)
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    DIVA: No technicky vzato to tvoje chovani je, pac ty slapes na tu brzdu :)) Ale ne, neni to jako posilovac brzd (kterej proste zvetsuje tvuj vliv na brzdy, at uz slapes hodne nebo malo)
    DIVA
    DIVA --- ---
    ADMIX: ja znam problem neochoty (obav) brzdit fest .) clovek to casem proste natrenuje. Pred casem jsem takto brzdila pri vjezdu do zuzeni na nemecke dalnici, kde u rychlostniho limitu osmdesat ta kolona prakticky zastavila, coz ovsem naproste neslo poznat a bohuzel nikoho nenapadlo vyhodit varovne blinkry, cili jsem sla na nulu ze sta, nejprv dost bez obav a zvolna .) bylo to asi nejhorsi brzdeni zatim, ale ubrzdila jsem i za typkem co primo prede mnou sel do hodin s autem na privesu, zustal nastorc pres vsecky pruhy, taky nemecko, noc, brecka, chumelenice, unava, peklo.

    Takze asistent brzd nereaguje na tvoje chovani, ale ma svoje vlastni vyhodnocovaci postupy. To je pointa?
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    DIVA: Brzdovej asistent v tom kontextu, kterej tu diskutujeme, vychazi z faktu, ze spousta lidi nedokaze z ruznejch duvodu (fyzicka stavba, stres, strach) proslapnout brzdovej pedal opravdu naplno. Opravdu naplno znamena doslova az do podlahy (zkus si nekdy na stojicim aute proslapnout pedal uplne nejvic, co to pujde, je to zajimavej detail). Cili pokud system detekuje nouzovy brzdeni (tzn. nekdo rychle a hodne slapne na brzdu), tak zvysi tlak v brzdovy soustave, aby se zajistil maximalni brzdnej ucinek. Rozhodne to neni neco, co se ti spusti omylem, kdyz si zrovna pribrzdujes svuj naklad dynamitu :)

    Ty aktivni systemy maj vetsinou radar v masce (plus treba lidar/kameru na lidi/zvirata), a brzdi az ve chvili, kdy vyhodnoti srazku jako nevyhnutelnou. Mne se treba jeste nestalo, ze by mi do rizeni collision warning hrabnul, vzdycky na me jen rve, ze se blizim k necemu moc rychle. Prej to umi zabranit srazce pri rozdilu do 50km/h, coz v nekterejch situacich muze bejt rozdil mezi zivotem po srazce a smrti, plus to umi zabranit tem debilnich nehodam v kolonach, kdy nedavas pozor a nakouris to do auta pred sebou v 40km/h a vytvoris kolonu na zbytek dne, coz samo o sobe je imho duvod, proc by ten radar mel bejt jako povinna vybava :D
    SPM
    SPM --- ---
    ADMIX: mám jedno auto bez posilovače a krom případu úplnýho zastavení mu ten volant jde snáž, než na druhym s :-) Takže někdy ani ten posilovač tupýho nerda nezachrání :-)
    DIVA
    DIVA --- ---
    ADMIX: Nic co by se nedalo napravit .) takze to domackne tu brzdu, ale..?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam