• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.
    rozbalit záhlaví
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    DIVA: hele to nevidel se stat klidne muze. Me se to jednou stalo na prehlednem vyjezdu z parkoviste na hlavni a doted nevim, jaktoze jsem to auto na hlavni nevidel, protoze vim, ze jsem se 2x rozhledl, delam to tam vzdycky,ale nejake smyslove zatmeni ci co. Nastesti jsme se minuli o metr, ale od te doby jsem tomu neprisel na kloub, jen me napada, ze zrovna v tom uhlu kde byl, jsem mel odlesk slunka a on jel rychle, takze pri prvnim byl daleko a pri druhem ohlednuti jsem ho mel v odlesku,ale jiste to nevim.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    řidič dodávky je podobný stigma jako řidič bmw. sice jim nejde o ego, ale zase jsou pod velkým tlakem. kdyby vypovídal že telefonoval tak si jen uškodí. tak úplně se mi nechce věřit, že by se nekoukal, spíš mu to v mozku necvaklo všechno dohromady. to se mi taky stalo, naštěstí to bylo bez následků. často dávám menší pozor když jsem v klidu a řízení zanedbávám než když se nevyspím, to jsem ostražitější.

    DIVA: chyba je chyba, nikdo ji nechce udělat, ale udělá. nejsme stroje. dokonce i stroje dělají chyby.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    DIVA: To o nicem nevypovida, sleduj cernou kroniku v dopravni sekci a prochazej si fotky tam - u pulky z nich si nedokazes predstavit, jak nekdo muze prehlidnout auto v takovy prehledny krizovatce ...
    Ja mel pred par lety nehodu, kdy jsem se na jednicku rozjel na semaforech do auta pred sebou - padla nam zelena, ale slyseli jsme prijizdet sanitku, tak jsme vsichni stali, ale pak se najednou auto prede mnou rozjelo (popojelo asi dva metry), ja mel brain fart a rozjel jsem se do nej. Takovou nehodu v zivote nikomu nevysvetlis, stejne jako nevysvetlis, zes prehlidla auto na silnici, kde je videt kilometr na kazdou stranu, a taky uz se mi stalo, ze mi z takovy vedlejsi auto vjelo doslova pod kola.
    DIVA
    DIVA --- ---
    Obecne vzato bych ho taky nechtela lyncovat, vim o pripadu dost malo. Akorat jsem nakoukla do fotek. Rikam si tyo, takove prehledne misto, jak se to mohlo stat, jeste kdyz z dodavky je paradni vyhled, o co tam asi slo. A doctu se ze on proste to auto nevidel a vic by to nekomentoval .) v pripadech, kdy vinik nedal poskozenemu zadnou sanci nejak nehode predejit, treba kdyz se vyriti z takovedle vedlejsi bez podivani, coz je presne to co musel udelat, ja bych v takovem pripade duvod trestat prisne nasla. Nejcasteji pri nehode do nake miry chybuji vsichni zucastneni, ale obcas ne. Nevidim absolutne zadnou polehcujici okolnost. Jen pripoustim, ze toho vime minimum a treba v medialni zkratce chybi nejaka podstatna informace.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    WYMA: ok
    WYMA
    WYMA --- ---
    KRUPAN: no a to je právě to, co se ti snažím vysvětlit. dle § 143 odst. 4 bude na 3-10 let potrestán ten, kdo způsobí smrt nejméně 2 osob. tady byly 4, pokud se nemýlím. bude to znít cynicky, ale tento počet mrtvých prostě není adekvátní tomu, aby dostal trest u horní hranice trestní sazby (bez dalších přitěžujících okolností).
    že ty máš pocit, že je to málo, je tvůj názor, kterej respektuju, ale ten názor zjednodušeně řečeno neodpovídá trestněprávní praxi.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    KRUPAN: Kdyz budes mit takovou smulu, ze zavinis nehodu, pri ktery nekdo umre, tak budes mit asi jiny starosti, nez nam to psat na nyx - a to ne proto, ze ti nekdo bude prat krome stigmatu smrtelny nehody jeste co nejvic let v lochu.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    WYMA: já jsem nenapsal konkrétně deset, ale přihlížel bych k horní hranici a rozhodně ne k tý spodní, vzhledem k počtu mrtvých.
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    ADMIX: až provedu něco takovýho, tak ti dám vědět, ju? ;)
    WYMA
    WYMA --- ---
    KRUPAN: hele dobře, trestní sazba je v rozmezí 3-10 let (v podání novinářů to bude znít tak, že obviněnému hrozí až 10 let vězení). ta trestní sazba je takhle široká právě proto, že každej případ je jinej. v tomto konkrétním případě nejspíš zjistili, že má čistej trestní rejstřík, události lituje, auto bylo pojištěný, takže pojišťovna vyplatí pozůstalý. přitěžující okolností byl právě počet mrtvých, kterážto okolnost se však projevuje už v právní kvalifikaci dle odst. 4, a tedy ve výši trestní sazby 3-10 let (smrt nejméně 2 osob).

    btw kdybys tomuhle dal 10 let, tak jak bys pak trestal řidiče, kterej svojí chybou zaviní nehodu autobusu, kde bude 30 mrtvejch?

    jenom taková poznámka, trestní právo není a ani nesmí být nástrojem pomsty.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    KRUPAN: Aha, takze ty byses taky odvolal, ale on je picus, protoze ... se odvolal. Rozumim!
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    ADMIX: to je dotaz...ne, jasně že ne. ale tohle je prostě píčus. můj pohled na věc.
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    KRUPAN: Ty bys dobrovolne zustaval ve vezeni byt jen o hodinu dyl, nez musis? To ses solidni charakter :))
    KRUPAN
    KRUPAN --- ---
    JOPS: já si myslim, že ten píčus to prostě neví, když se odvolal proti trestu na spodní hranici...co jako chce, podmínku!? podle mě mu to vůbec nedochází. myslim, že ho právník seznámil s tim, co může být za trest. ještě ten pohled...
    JOPS
    JOPS --- ---
    ADAMIRA: ok, zavres ho na 15 let do basy. A co ? ten clovek udelal chybu, on to nejspis vi a myslim, ze uz takhle je potrestanej do konce zivota. Neni to clovek, co by nekde kradl, vrazdil, zproneveroval miliony. Proste udelal chybu. Kazdej delame chyby a diky za to, ze to nema to pokazdy takovehle fatalni nasledky.

    Kdyz bude ve vezeni, lepsi clovek z nej nevyleze...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    JOPS: je to proste blby, nedal prednost, je to proste blby, nezastavim na cerveny pred skolkou, je to proste blby... fakt blby pro obe strany, fakt blby :/

    jsem rad ze nejsme narod disponujici jadernou hlavici, se nekdo blbe opre o knoflik, to je proste blby...
    nebo mozna davat pozor kdyz si sednu za 3 tuny rozjety zeleza, hmm...?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Výherce soutěže Parkuj jak idiot pro tento měsíc:

    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    SPM: Ale to víš, že jo, u zadokolky při prudkém brždění na kluzkém povrchu se to stát zkrátka nemůže, no jasně :-D
    SPM
    SPM --- ---
    BLONDYNKA: tak při brždění by tě u auta s funkčníma brzdama a ABS (které tím tlačítkem nešlo vypnout skoro nikdy ani u starých aut, když už tam bylo) neměl předjíždět zadek ani bez ESP :-)
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    SPM: Za mě s autem, co má tři sta koní, se stačí na mokru zapomenout a pořádně sešlápnout (nebo brzdit před debilem, co ti nedá přednost). Rozdíl tam je. Autíčkářům je přijde zábavné, proto si ty auta kupují, ale já nemám moc ráda, když mě chce zadek předběhnout.
    SPM
    SPM --- ---
    si hlavně řikám, co s těma autama děláte, že při běžnym ježdění poznáte tak dramatickej rozdíl s a bez...
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    KORKMAZ: Hm. Díkybohu za stará auta :-))
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    BLONDYNKA: Tak ono se často ESP zapne samo při překročení určité rychlosti a laicky jde tedy vypnout jen na ty rozjezdy kvůli kontrole trakce. Znám ale i auta (mazda nebo třeba suzuki), kde je to vypínání udělaný tak debilně, že si to vypínám dost často úplně nechtěně.
    JOPS
    JOPS --- ---
    dneska jsem videl na dodavce cedulku

    V TOMTO AUTE NESEDI ZADNE PRIBLBLE DITE.


    Nevim cim to, ale pobavil :)))
    ADMIX
    ADMIX --- ---
    J3RRYNA: Nejstarsi je nejaky S1000 MB, nebo mozna Trabant, nevim ktery z nich je starsi. Ja asi nechci rozjizdet diskusi na tema ABS s nejlepsim ridicem jako jsi ty, ja mam tyhle trpasliky docela rad, a ABS/ESP jsou proste lepsi nez moje nohy. Mozna se tu najde nekdo jinej, kdo by se moh merit s takovym formatem.
    MVEK
    MVEK --- ---
    PALEONTOLOG: Jo, to je jediné, co mě laicky napadlo. I když to byl tento most přes Labe (https://mapy.cz/zakladni?x=15.1608168&y=50.1182640&z=18&gallery=1&source=base&id=2115510), kde tak zatěžovali jednu polovinu mostu.
    Jinak to vypadalo jako obří kvádr vysoký asi jako kabina tahaře, překrytý bílou nebo žlutou plachtou s nicneříkajícím nápisem/značkou a asi nasvícené od kabiny. Jeden tahač to táhl, druhý "tlačil".
    Asi to avizované bylo, našel jsem https://www.tudyne.cz/dopravni-informace/nymburk/detail/ff8081815bf3922d015e9c05c17974c2/
    BLONDYNKA
    BLONDYNKA --- ---
    LOPIK: Mam kontrolu trakce zbaběle zapnutou pořád, je to hodně velký rozdíl s a bez :-) U nových aut se to vypnout nedá?
    SPM
    SPM --- ---
    ono je to asi taky relativni... na svym aute jsem videl esp v akci akorat kdyz jsem se na zledovately silnici s vetsim rejdem rozjel s necitlivym pridanim plynu (a to jeste ve 4 z 5 pokusu to bylo umyslne). naproti tomu co jsem videl u jinych novych aut, tak se to bez toho na snehu snad ani nerozjede... obecne tyhle systemy budou fajn, kdyz budou dobre fungovat. coz bohuzel asi nebude vzdy v kazdem aute a cim slozitejsi system, tim tezsi aby fungoval korektne. a kdyz si vezmu, ze v soucasne dobe je v mode misto z principu funkcnich mechanickych reseni to dohanet elektronikou, tak si nejsem jist, jestli je to zrovna stastna cesta.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    LOPIK: Jasně. Dnešní sportovní auta jsou výkonově trochu jinde, než před dvaceti lety.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Ja teda nevim, ale treba u starsich Maserati kde se dali nejaky ty traction control, esp atd. jeste vypnout se tomu rikalo tlacitko smrti.. osobne mi dva lidi rikali, ze si tak rozsekali auto. na gumovani pred samoskou jsou to ale funkce ba prd, to je jasny..
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    J3RRYNA: Jo, takže asistenti jsou apriori zlo. Určitě. Záleží to samozřejmě na konkrétním use-case. Ale třeba na dlouhé cesty jsou některé správně fungující asistenty dobro. Schválně píšu správně fungující, protože i u věcí jako automatické brzdění před překážkou jsou v implementaci značné rozdíly. Například tam, kde se VW dopustí omylu a je schopno ti překazit předjížděcí manévr Audi funguje bez problémů, atd. Nejstarší auto, které jsem řídil, je Š 1000MB, rok nevím.
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    PHAILO: jako je, ale asi když se na tom shoduju nejen se špičkami automobilové žurnalistiky, ale i se slečinkami z F1, které když maj zkusit turbínu z osmdesátek, tak bečí, že nechápou, jak tím Senna mohl jezdit tak na tom asi dost možná něco bude...


    ADMIX: ne, jezdím jen bez ABS (protože bez něj umím brzdit lépe, než s ním, přičemž čím horší adhezní podmínky, tím jsem za absenci ABS vděčnější.). U lehkého auta typu Miata preferuji dokonce i absenci posilovače řízení, protože když přejedu brouka, vím, co před týdnem žral na oběd a to je pro mě rozhodující informace, rozuměj...

    Děcka, jaké je nejstarší auto, které jste kdy řídili, hm?
    SPM
    SPM --- ---
    JOPS: to jsi přišel o většinu zábavy... třeba když ho hned na začátku jebe za to, že odbočuje do leva z protisměru, objede s ním ten blok, ať to zkusí znova a on to veme zase protisměrem :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam