• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    JFM: Kamera zaznamená průjezd, a nezaznamená majáky vzápětí? Zajímavé. (Ještě zajímavější o to, že jinde v Praze se běžně jede červená-nečervená - tam to jde, tady ne jenom kvůli tomu, že někdo kouká, hmmm...)
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    Přednost má záchrana života a základ je (bezpečně) uhnout jakkoliv.
    JFM
    JFM --- ---
    TOMBRIDER: Já v takové situaci taky uhnu a případně projedu semafor. Otázka ale zněla, jestli se to může, tedy zda se to smí podle platné legislativy.
    Mám nějaké zkušenosti s pražskými magistrátními uředníky. Protože na některých semaforech je kamera a zaznamená automaticky projetí na červenou, budou tě pak za to popotahovat a hrozí dost vážné tresty.
    Tedy sanitku či hasiče pustím, v případném přestupekovém řízení bych asi argumentoval krajní nouzí. Policajtum uhnu jen do té míry, abych neporušil jiný předpis, protože tam by asi krajní nouze nezafungovala.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    JFM: ok. Klidně stůj na červenou s houkající sanitkou za zadkem...
    Já jim v klidu uhnu klidně do křižovatky...
    JFM
    JFM --- ---
    TOMBRIDER: Jseš si fakt jistej že jo? Selskym rozumem bych to taky tak viděl. Zákon 361/2000 §42 odst 7 ukládá povinnost umožnit vozidlům s právem přednostní jízdy bezpečný a plynulý průjezd, případně i zastavit, ale nezbavuje to povinnosti dodržovat veškeré ostatní předpisy, tedy červenou projet nelze.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    THE_MIRACLE: Určitě ano.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    pokud stojím na červenou a přijede vozidlo IZS či policie s majáky a není kam uhnout, případně by to způsobilo komplikace, můžu křižovatku opatrně projet a uvolnit tím cestu?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    LOPIK: pokud se tam řidič na hlavní podívá, tak uvidí značku zóny, takže ví, že má přednost... a pokud tu značku nezná ani on, no, když dají přednost dva, je to menší průser, než když ani jeden :-)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TRISSIE: To vubecnerozporuju.. Ale tu krizovatku by neskodilo oznacit uz jen kvuli tomu ze i ten na hlavni muze vedet taky prd, jestli mu tam jede nekdo z obytny zony nebo zprava s prednosti..
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    LOPIK: ale značka "obytná zóna" prostě znamená "omezení rychlosti na 20km/h, pohyb chodců v silnici, zákaz stání mimo vyhrazená místa, při výjezdu dej přednost v jízdě" - narozdíl od kruháků, u kterých je to dvojí označení ze zákona, tady máš prostě jednu značku, kterou máš znát (to už bys mohl podobně dávat na každou značku začátek obce taky omezení rychlosti na 50, když už nepočítáš s tím, že řidiči značky a jejich význam znají)...

    jinak u nás info o tom, co obytná zóna znamená, proběhne novinama cca jednou ročně, předpokládám, že v sousedních obcích, pokud noviny vydávají, taky. Lidi s tím tady žít umí, zón tu máme v celém širém okolí hodně (holt dobrá dojezdová vzdálenost do Prahy a nové rezidenční části obcí), jen občas se najde nějaký vůl, no...

    Tadyten dostane večer sprdunk od šéfa (pokud tuším správně, majitel má ty auta asi dvě nebo tři, takže pokud mu někdo jedno z nich vážněji naboří, bude to pro něj znamenat velmi vážné provozní i finanční problémy), a bude si to pamatovat a příště si přednost ohlídá. Mission accomplished :-)
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    LOPIK:
    Nejdůležitější informací pro bezpečný výjezd z obytné zóny je skutečnost, že musíme dát přednost v jízdě všem vozidlům jedoucím po pozemní komunikaci, na kterou z obytné zóny vjíždíme. A pozor, přednost v jízdě dáváme nejen vozidlům. Více § 23 Vjíždění na pozemní komunikaci.

    Povinnost dát přednost v jízdě vyplývá přímo z ustanovení zákona (mluvíme o tzv. obecné úpravě provozu), a tedy u výjezdu z obytné zóny nemusí být umístěna značka „Dej přednost v jízdě!“. Známe-li zákon, konkrétně již zmíněný § 23, pak je nám naše povinnost jasná.

    Značka je významná i pro chodce. K další chůzi musí užívat především chodníku, popřípadě levé krajnice nebo levého okraje vozovky. Více § 53 Chůze.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TRISSIE: Máš samosebou pravdu, ale tohle by bylo lepší řešit na městským úřadě nebo kdo spravuje to označení - u podobných křižovatek by neměla chybět značka dej přednost/hlavní silnice..
    Podobný jak hypotetickej neoznačkovanej kruhovej objezd, kdy by se měla pak měla dávat přednost zprava.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PNXNTDD: spousta veci je v USA jinak.... ja tohle srovnavani obecne nemam rad, protoze ti co tihle argumenty vytahuji si obvykle vypichnou jen jednu drobnost, kterou vytrhnou z kontextu tamnich pravidel - takove to klasicke, kterak pejsek s kocickou varili dort.
    Protoze kdyz uz se chces bavit o USA, tak samozrejme ani tam nemas pravdu. Treba Kalifornie ci Hawaii ma limit pro kamion 89km/h... a na takovych Northern Mariana Islands mas jen 40km/h :-) V Alabame napr. plati omezeni 89 km/h pro kamion s nebezpecnym nakladem. Rozhodne neplati, ze by v USA plosne litali kamiony 110+... odlisnosti jsou i napric staty, casto se to lisi i podle silnice... a tys tu prezentaci tady samozrejme dost zjednodusil, zeano :-)
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    a zcela v rámci této diskuze, jela jsem teď vyzvednout děti ze škol/ky a málem mě sejmul řidič náklaďáku vyjíždějící z obytné zóny a ještě se se mnou a s jedním kolemjdoucím, který se mě zastal, zhádal, že značka konec obytné zóny nemá s předností nic společného a že jsem ho měla pustit já, když jsem ho měla zprava.

    jsem svině, zapsala jsem si, pro koho jezdí, a nahlásila ho majiteli. Omluva mi je vcelku jedno, ale jestli tu ten člověk bude jezdit častěji (což asi bude, je to místní dopravce a očividně vozili něco na stavbu), tak je to o hubu, že příště už ve své neznalosti předpisů někoho nabourá doopravdy.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: A v tom s tebou nesouhlasím:
    1) "a koho nezastavi prednostka, toho ani ta stopka..." - právě že ano
    2) "ale to neni o znackach, ale o dementnich ridicich, ta prednostka je by mela mit uplne stejnej ucinek jako stopka" - nemá

    aut oje smrtící zbran, spolehát se na to, že něco "by mělo něják fungovat..." je cesta do pekel
    RALI
    RALI --- ---
    ADAMIRA: ale to neni o znackach, ale o dementnich ridicich, ta prednostka je by mela mit uplne stejnej ucinek jako stopka a koho nezastavi prednostka, toho ani ta stopka...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    RALI: já osobně, jenom cestou na chatu což je nějákejch 40 km potkám 3 STOPky které považuju za kruciální protože "dej přednost v jízdě" by rozhodně nestačilo (a i s nima tam bejvaj ošklivý nehody, bez nich by to byl slušnej masakr).

    Ten psychologickej prvek, že prostě MUSÍ zastavit, ne tam jenom "hodit voko" když vjíždí na hlavní.
    RALI
    RALI --- ---
    DANYSEK: to bezpochyby

    ADAMIRA: opodstatni, prosim, existenci znacky stop
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    proboha jak dlouho máme po republice stopky? že už i u nich se bulí nad represí eurosajuzu a podobný zdegenerovaný hesla.

    jasný, zrušte stopky, svobodu!

    Díky bohu za tyhle "represe".
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    DANYSEK: Celý tohle proč jsem prvotně napsal o tom zvýšení rychlosti bylo na základě mé osobní zkušenosti z cestování po USA. A nesnažte se mi tvrdit, že v Evropě máme natolik špatné dálnice, nebo pouze klikaté a nebo jenom do kopce, že by to tady nemohlo fungovat. Jedinej rozumnej argument kterej tu padnul byl ten o vyšší spotřebě paliva, s cenami pohonných hmot se fakt usa rovnat nemůžeme a je možné že by i při vyšší povolené rychlosti kamioňáci jezdili tzv. "na spotřebu" tudíž pomaleji. To beru. Nějaký brzdný dráhy, hluk atd. sorry ale tohle neberu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam