• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    KIE
    KIE --- ---
    KIE: CAIDEL: nevím jak praha, vím jak v Plzni, kde se pomalu každá větší rekonstrukce dělá s cyklostezkou, ale je to zbytečný - třeba ulice Folmavská, cyklostezka, ale po ní jezdí jen slaboši, nebo U Seřediště (všechno silnice s vazbou na dálnici, kde je docela provoz) a moje nejoblíbenější cyklozmrd místo je most přes hlavní nádraží, kde cyklisti přejíždějí z jedné strany na druhou (tj. kolmo na silnici) na vrcholu toho mostu kam není ze spoda vidět, protože by museli most na druhém konci podjíždět (kdyby měli jet po "své" cyklostezce. A jelikož bydlím v jednosměrkovém ráji, tak vím, že tady se na to úplně kašle - zákaz vjezdu je pro cyklistu jen orientační značka, aby věděl, že nemůže zabírat 3 metry vozovky ,ale tak metr a půl.

    Jsem příležitostný cyklista, ale už kvůli vlastní bezpečnosti se držím cyklostezek kde to jde, nechápu lidi co mají potřebu svoje faldy nacpaný v elestickým trikotu venčit zrovna uprostřed dopravní špičky na hlavní tepně....

    RANO
    RANO --- ---
    SPM:
    LOPIK: jsem upřímně nekoukal, kde to z jihu končí, protože od budějovické do centra se dá jet paralelně vedle a pak je nuselák, kde taky - tedy co já kdyžtak použiju, je třeba nápoj za nuselákem a sjezd k bulharu nebo něco podobného, kde adekvátní paralelní cesta není.
    že je to opruz je docela jasný, ale je pak komický, když se někdo zatímco na mě najíždí dvoutunovou krabicí rozčiluje, že mu je zatěžko zatočit volantem a objet mě.)
    SPM
    SPM --- ---
    RANO: No ve směru do centra silnice pro motorový vozidla končí někde u Pankráce, v protisměru si nejsem jistej, jestli začíná taky tam s omezením na 50km/h nebo až někde u budějárny. Ale u křížení s jižní spojkou rozhodně ne (a taky tam je aktuálně 80km/h), takže jestli v těch místech jedeš na kole, tak se nedivím, že z tebe nejsou úplně nadšeni. V těch ostatních částech magistrály se sice na kole smí, ale co jsem tam pokaždé cyklistu potkal, tak mi rozhodně nepřišlo, že by jel podobně rychle jako auta, zatímco v tom provozu ho bezpečně předjet je dost problém... Je to zrovna jedno z těch míst, kde bych se prostě na kole necpal, byť je to legální.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Jinak osmdesátka / silnice pro motorový vozidla, je tam někde cca už od Pankráce..
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    LOPIK: Jojo. Méně než by člověk čekal. A to ještě třeba z těch loňských tří byl jedno senior který kolo jen vedl (takže na něm ani nejel) a přecházel výpadovku na Říčany, druhé cyklista který se někde u Modřan zabil při pádu sám - a jen to třetí tedy žena kterou přejel autobus jedoucí bez cestujících někde u Černého mostu.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Dovoleno je i skákat z druhýho patra místo chození po schodech, ale taky bych to nedělal.. Rozumím, že tímhle směrem se jinudy kloudně projet na kole moc nedá, ale je to stejně sebevražda..
    RANO
    RANO --- ---
    LOPIK: tak po magistrále je jezdit dovoleno, až někam po křížení s jižní spojkou pokud vím. čas od času tudy jedu, protože, světe div se, mám kolo jako dopravní prostředek a tak potřebuju prahu projet napříč. ohleduplně samozřejmě, na silničním kole tam jedu podobně rychle jako auta, jen má dost často někdo tendenci na mě křičet z okýnek, troubit a vybržďovat, protože si myslí, že tam nemám co dělat.
    ___
    vůbec nechápu ty tendence řidičů si otevírat hubu z okýnka a reagovat totálně nepřiměřeně, tak jednou měsíčně mě někdo vyblokuje v cykloobousměrce tím, že tam to auto hodí naštorc těsně přede mě, protože se nezajímá o dodatkový tabulky.
    to, že někdo jede na kole, neznamená, že je ok na něj pořvávat.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    CAIDEL: Tvl tak to je slušně málo..
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    LOPIK: No, cyklisti v Praze umírají ročně 0, 1, 2 až maximálně 3 (zrovna loni). Celkem jen 7 za posledních 14 let, takže šance že bys nějakého definitivně přejel opravdu není velká :)
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: no konstrukční rychlosti 80km/h se moc nepřibližoval :-) Docela by mě zajímala životnost takovýhlech magorů, obojí to bylo někde před lanovým mostem, takže jel (i) v té části, kde není odstavný pruh. Kdyby ten prostřední pruh nebyl v tu chvíli volný, tak kterou ze 3 možností (dupnout na brzdy když mám kamion za sebou, narvat to do auta v prostředním pruhu, vzít ho 80kou na zrcátko) si asi tak vyberu...
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Každopádně pořád žádnej cyklista (když nepočítám exoty na těch ležokolech) nemá na borce, co jsou schopný jezdit v provozu na koloběžkách nebo ještě líp na těch elektrických jednokolkách..
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Mě z auta cyklisti taky vlastně neserou, resp. nic špatnýho neudělali, ale všímám si, že některý (většinou spandexbuzny a kurýři) jezdí trošku volněji - značky nebo semafory nejsou problém, ty slušnější přejedou aspoň plavně no přechod atd..
    Kurýři speciálně jsou ještě schopný jezdit po magistrále nebo po těch spojkách - jsou dost neohrožený, na to, že životnost propagátorů cyklistiky, co se na podobných místech nechávaj přejíždět je v Praze pár let..
    Mám ale asi štěstí, že mi pod auto ještě žádný nevjel, tak mi to tolik žíly netrhá.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SAMOUT: Ano, ale můj argument směřoval směrem k tomu, že "se staví kilometry cyklostezek," a cyklisti je nepoužívají což je pravda jen při hooodně volném výkladu reality a spíš to působí jako hláška někoho, kdo nemá dost informací.

    Mimochodem, jestli se nepletu, tak tím, že odmítáš jezdit po A2 plné "magorů" (ve skutečnosti plné normálních lidí), představuješ přesně ten typ cyklisty, co KIEho tak sere (já se zodpovědně plácám po A2), tak si to mezi sebou vyřiďte.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: treba tam mel motor... :D zrovna milujej vikend jsme videli nejakeho borce, co mel historicky cenny kolo s dobastlenym motorem... a zrovna tenhle borec si to teda zrovna suverene mastil po chodniku :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SPM: Tvl, to uz je na nucenej dozivotni pobyt v blazinci.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Nejezdeni za sebou je zlo. Ja jsem natesti asocial, kolo jsem si jako sport vybral hlavne proto, ze k tomu nikoho nepotrebuju, takze kdyz uz musim z lesa ven, tak az tolik nezavazim, ale dva cyklisti, to uz je diagnoza, o vetsim mnozstvi nemluve.
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: jo, tohle překvapivě moc často nepotkávám a když už, tak se stačí uklidit do lajny. Zato loni jsem potkal cyklistu na jižní spojce... 2x...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: to mas asi kliku, ja na ne casto (venku) narazim ve vicestupech roztazeny po pulce silnice, protoze borci maj potrebu si behem vyletu spolu popovidat... :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    CAIDEL: Tak ono je taky ve vnitrni Praze je velmi casto tak nejak neni kde stavet, holt ve stredoveku se s tim tak nejak nepocitalo, no.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    KIE: No, k té povinnosti použití stezek - pokud se bavíme konkrétně o Praze, tak ano, staví se skutečně "kilometry" cyklostezek, jenže to číslo funguje opačně, než si myslíš ty. Letos to vypadá, že budou investice do cykloinfrastruktury rekordní a jestli dobře počítám projekty které by letos měly být, tak ty tvoje "kilometry stezek" znamenají konkrétně 4,4 kilometru na celou Prahu a přilehlé okolí, z toho ve vnitřnější Praze kilometrů přesně 0 (realizace jsou hlavně v lokalitách jako Vinoř, Sedlecký potok, Koloděje, Cholupice). Přímé trasy vedle silnic zřejmě nula, jestli dobře koukám (neznám detaily všech realizací). Přiznám se, že se mi to nezdá úplně moc. Tobě ano?

    Jinak bych doporučil na vlastní kůži zkusit využít oněch cyklostezek - rychle zjistíš, že těžko můžeš využít cyklostezky, když prostě vede jinam než potřebuješ, je přerušovaná cedulemi typu cyklisto sesedni z kola a tak podobně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam