• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    RANO
    RANO --- ---
    SPM: tenhle cyklistickej pohled na věc vychází z toho, že nemám kolo jen na to, abych se jel o víkendu rekreovat, ale najezdím na kole bezmála deset tisíc kilometrů ročně po městě, řidičák mám, ale autem mám tak půlku. podsouvat mi něco netřeba .)
    ta "minimální rychlost" znamená po městě průměr přes 25kmh včetně respektování semaforů, přechodů a tak, fakt se v téhle diskuzi nebavíš s hipstrama na kolech holandskýho typu s košíkem. zároveň je jasná nějaká součinnost, že kde mi dává smysl se klidit ke straně, tam to dělám. dělám si legraci z lidí, co jsou celí nesví z toho, že po městě jede kolo a nevědí, jak s danou situací naložit, potažmo třeba na cyklisty křičí, i když nejsou v právu.
    a pak si dělám prdel z příspěvku id wrigley na téma "cyklisti mě ohrožujou tím, že je můžu svou plechovkou přejet", ale zrovna u toho člověka mě nějakej victim blaming fakt nepřekvapuje. tady to holt našlo publikum.

    SAMOUT: pro modelovou situaci "potřebuju se dostat z chodova na holešovice" je metro úplně ideální příklad, ano. třeba bělohradská > rohanské nábřeží to nefunguje, dtto velká část, co člověk v reálném životě může potřebovat. bylo by dobrý se na tom kole někdy tím městem svézt.

    SAMOUT: už vidím, jakej bude řev, až někdo podobný řešení nabídne autům, třeba že nemůžou po smetanovo nábřeží... oh wait. dík za cykloturistickej pohled na věc, takécyklisto.

    SPM: 4x pomalejší... auditko o autech... jsem myslel, že je to auditko, kde se lidi baví o situacích v provozu, káry se řeší vedle.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Zkus si to s tím kolem třeba z Vyšehradu na Florenc v osm ráno, a dej vědět, jak pochodíš ;)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: To můžeš i místo auta, a přesto máme SJM - a pod ní metro C. "Já mám právo si svobodně volit způsob dopravy, protože jsem Jááááá; vy ostatní, no, vám tady nahodím pár skoro-alternativ, abyste se mi nepletli do cesty."
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SAMOUT: Ano, nejspíš by se našlo pár specifických use cases, kdy se to tak skutečně dá udělat. A ano, nejspíš to tak taky leckdo dělá. Pro ostatní případy to holt ale asi bude nepoužitelné a asi to budeš muset respektovat.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    CAIDEL: Existuje, metro, do kteryho muzes i s kolem. Trasa C naprosto verne kopiruje magistralu od Chodova az po Nadrazi Holesovice. Takze se muzes popovezt do prislusne stanice (pokud chces k Bulharu, tak Hlavak, a pak se po Vinohradech, Zizkovu nebo Karline vesele prohanet na kole.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    CAIDEL: to víš že ne ;)
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SPM:
    Proč jezdí auta po magistrále prostředkem města? Protože v řadě případů neexistuje inteligentní alternativa.
    Proč jezdí cyklisté po magistrále prostředkem města? Protože v řadě případů neexistuje inteligentní alternativa.

    ADAMIRA: Nepochopils. Nevadí.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    CAIDEL: Ano, přesně tak, chodník je pro chodce, nepamatuju se kdy mě naposled na chodníku ohrozil motorista (který tam nemá co dělat), často mě tam ale ohrožuje cyklista (který tam nemá co dělat). - tzn. mnohem častěji vidím tohle chování u cyklistů (kterých je v Praze řádově mín než automobilů) a z tohodle mého pozorování a subjektivního pocitu mi vychází, že cyklisti maj mnohem častěji tendenci kašlat na dopravní předpisy, protože přece nejsou auto.

    Nedělá to z chodců nebo automobilistů něco horšího nebo lepšího.

    Hezkej příběh ze sjezdovky ale úplně irelevantní.

    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: A už zase jsme u toho, že městská ulice je tvoje, abys po ní jezdil 80, a cyklista ti ji bere. Ne, ne, a ne, ani jedno z toho.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SPM: No a spousta lidí by ti řekla, že definicí sobeckosti je jet tam tím autem...

    Nerozumím úplně tomu, proč je potřeba se proti všem pořád vymezovat. Prostě chápu cyklisty co někam potřebují zajet, chápu řidiče co potřebují někam zajet, chápu i řidiče co to občas na chvilku fláknou třeba na chodník (speciálně dodávky), protože je potřeba něco přivézt/odvézt (pokud ale nejde o nějaký větší náklad, je tolerance k něčemu podobnému daleko menší). Chápu chodce, že nebudou postávat na červené, chápu je i že lezou na cyklostezky. Z ničeho z toho nemusím mít radost, nebo s tím nezbytně souhlasit, ale prostě se tak děje.
    SPM
    SPM --- ---
    CAIDEL: Nj, ale pak máš tu většinu a menšinu... Když většina lidí tam jede v tom autě a do toho tam projede pár lidí na kole (kteří ale způsobí, že celý ten provoz v tu chvíli jede rychlostí kola), tak mi to přijde prostě sobecké. Je to jak kdybych chtěl jet po té cyklostezce autem 80kou, ale to bych byl vrah zvířátek a ještě ten den v televizních novinách :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    CAIDEL: Když to zmiňuješ, aut vyskakujících z garáží přes chodník a la Rychle a Zběsile potkávám poslední dobou taky celkem dost (chodník, jakej chodník, to není můj problém!).
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    ADAMIRA: Jo. Příště k tomu dodělám skrytý titulky "to je sarkasmus - neexistuje žádný právo Jede Já První A Všichni Mu Uhněte, Protože Je Větší."
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    ADAMIRA: Argument že tě auta neohrožují na chodníku je docela vtipný. Přiznám se, že už mě taky žádné auto dlouho neohrožovalo třeba na sjezdovce. Ale úplně nevím, co to přesně znamená. Cyklisti vlastně taky ne. Takže zlí jsou jenom lyžaři?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Tj. "já viděl jednoho". Za dvacet let poměrně intenzivního pendlování jsem jich tamt.viděl 0, a že tam jezdím prakticky denně.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    PISKVOR: ale ty jsi vytahoval situace kdy by měl někdo, kdo má právo někde být uhnout a táhnout jenom protože má menší železnej falus

    já jinak souhlasím co se týká cyklistů, mě v autech problém nedělaj, když si budu chtít vytáhnout nějákou skupinu lidi pro hromadnou nenávist ve spoďárech ze stereotypů tak do bude polák v ducatu :)

    Point je v tom, že na druhou stranu mě jako chodce ohrožují kola (koloběžky) mnohem častěji než auta na chodníků, čímž reaguju na to huráistické "všichni jsou zlý rovnym dílem" - ne
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SPM: Hele, když mě postavíš k magistrále a necháš mě udělat anketku třeba se stovkou řidičů proč vlastně jedou autem a kam jedou, tak ti garantuju, že takových 80 taky vyhodnotím jako "vaše počínání jaksi nemá smysl, jeďte MHD a proč máte vůbec auto?" :) Ale jaksi bude potřeba se smířit s tím, že oni to vidí jinak a já tam jednou za čas tím autem taky potřebuju.
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: jak jsem psal, nepomáhá to, když ty cyklokokoti jezdí i po spojce :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: Jinými slovy, na cestách určených pro ten který mód nemají co opruzovat ti ostatní (chodník, cyklopruh, silnice pro motorová vozidla); na smíšených cestách se musí nějak snést - ne že právo má jenom tank a když nejede tank, tak autobus.
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: problém těhlech silnic je, že je relativně jedno, jestli tam jede auto, autobus nebo cyklista. Ten pruh vyblokujou úplně stejně. Bába se smartem při 30km/h tan asi takovej poprask nezpůsobí, jenže cyklista těch 30km/h jede akorát z kopce dolů, nahoru jede typicky 15km/h. A řekl bych, že bábě ve smartu, co jede po silnici 15km/h, to vysvětlí i pomahači :-) Ale nevim, já mám ten pohled zkreslenej, protože prostě nějak nechápu smysl ježdění po většim městě na kole, kde je to hlavně pro toho cyklistu o držku, většinu lidí okolo sebe sere a je tam dost jinejch alternativ jak se přepravovat bez auta. Chápu to třeba na vesnici, kde bez toho auta se jinak moc dopravovat nedá.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    ADAMIRA: Nikolivěk. Chodec na chodníku nemá uhnout, právě proto, že je to CHODník a patří tam ten CHODec.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Ále ťuťu. Silnice.Není.Tvoje. Pokud nesneseš bezmotorový provoz, jezdi si po JS tam a zpátky, jestli nesneseš motorový provoz, jezdi si z Modřan do Podolí po A2; ve městě nejsi na tý silnici unikátní sněhová vločka, sestimsmiř.

    (Jo, řídím, jo, jezdím na kole, serou mě tyhle majetnický kecy "kdo nejede jako teď já, ať neexistuje, páč já jedinej jezdím za nějakým účelem, ostatní se mi jen tak z prudy serou do silnice, aby si zajezdili")
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    PISKVOR: a tímhle časem dojdeš k situaci cyklista > chodec, má chodec uhnout protože nemá 10 kg železa pod prdelí?

    A upřímě řečeno počet aut který mě málem srazili na přechodu nebo dokonce vjeli na chodník na kterym jsem šel za poslední rok: 0

    počet cyklobohů... hodně :)
    SPM
    SPM --- ---
    RANO: To je takovej ten cyklistickej pohled na věc, obvykle odtrženej od zkušenosti řídit tu dvoutunovou krabici. Ono totiž v hustym provozu na 3 proudý silnici to před samotnou fází otočením volantem znamená obvykle dost prudce zabrzdit, protože ten cyklista v tomhle provozu je vidět na poslední chvíli (mezitím se to naštostuje, takže obvykle vidím jenom prudce brzdit auta před sebou). Pak se z té minimální rychlosti snažit nacpat do toho prostředního plného pruhu, což dá taky dost času. A pak až zatočit volantem. Mezitím tam vznikne štrůdl a dost nebezpečnejch situací. Který, když to vezmu z úhlu pohledu "je jim zatěžko otočit volantem" jsou kvůli někomu, kdo si prostě musí zašlapat po městě :-) A z druhého soudku - zkus si autem zajet na cyklostezku. Myslim, že by ty reakce byly o dost horší :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam