• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GLOBETROTTER: Není tam cyklostezka, je to Obytná zóna (IP 28a). Ale nevadí, že není, důležitý je, že by mohla.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PISKVOR: Když na novoměstské náplavce jsou na stezce tupé matky s kočárky nebo tupí klábosící důchodci, pumpičky se mohou posrat.
    Také jsem tam s kočárkem chodil po cyklostezce, protože po těch kočičích hlavách to nešlo, ale v protisměru a když jsem v dálce viděl cyklistu, slušně jsem uhnul.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GLOBETROTTER: ...a proto: zasraný cyklisti! *shrug*
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PISKVOR: Plus člověk občas neprojede s kočárkem, protože mezi ilegálně parkujícím autem a zdí přiléhajícího domu je míň, než je šířka kočárku.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PISKVOR: Myslíš na tom chodníku, kde člověk musí uskakovat pumpičkám, Segwayím, elektrickým "koloběžkám", psím hovnům,... ?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GLOBETROTTER: Kolik stojí chodecká známka pro chození po chodníku?
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    PISKVOR: Kolik stojí roční známka pro ježdění na cyklostezkách/pruzích?
    JFM
    JFM --- ---
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    GLOBETROTTER: Řídiči mají svoje pruhy na silnicích pro motorová vozidla a dálnicích. Na normálních ulicích tvoje tvrzení neplatí (teda pokud nepřijmeme "ale u mě v hlavě platí!", což je problematické z různých důvodů).
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    FRIZER: To je přesně ten problém. Cyklostezka/cyklopruh je jen pro cyklisty. Chodci, pejskaři, inlinisti, motorkáři, nedejbože řidiči aut tam nemají co dělat. Chodník by měl být pro ty, co chodí. Běžně tam člověk ale potká cyklisty, jezdce na elektrických "koloběžkách", parkující auta (a všichni mají pocit, že jim chodci musí dávat přednost). Silnice/ulice je pro kohokoliv. Takže shrnuto: Cyklisti mají svoje pruhy, kde jim nikdo jiný nemá co dělat. Chodci mají svoje pruhy, kam se sere kde kdo. Řidiči mají svoje pruhy, kam se serou cyklisti. O financování jednotlivých pruhů nemluvě. Pak se někdo může divit, že je 90% národa nasraných na cyklisty.
    P.S.:Po Praze autem ze zásady nejezdím.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    JFM: Tvoje logika je jakási pokřivená (a moje logika to tedy vážně není i když tvrdíš, že ano - nic z toho mi nedává smysl).

    SPM: Představ si, že většina cyklistů jsou zároveň i řidiči. Hustý, co?
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    JFM: To je demagogie, protože cyklista nemá žádnou povinnost jet po cyklostezce, nebo cyklopruhu
    LAZARIUS
    LAZARIUS --- ---
    SPM: zákon o provozu na pozemních komunikacích třeba jo :)
    SPM
    SPM --- ---
    RANO: no pise se tu klub slusnych ridicu... cyklistovi se ridic tusim nerika :-)
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    JFM: Ještě jsi zapomněl na to, že když se chodci jde špatně po chodníku, třeba proto že má ten chodník špatný povrch, nevhodný třeba pro dámské boty na jehlách, zcela automaticky ho/jí to opravňuje jít uprostřed cyklopruhu a cyklisti za ním/ní rádi pojedou krokem a budou se u toho usmívat.
    JFM
    JFM --- ---
    CAIDEL: Ne, neseru na to, necpu se na kole mezi auta na hlavní cestě.
    A podle tvojí logiky by asi bylo v pořádku, kdybych jezdil autem po cyklostezce kdyby
    a) silnice měla špatný povrch
    b) silnice byla ucpáná
    c) na silnici by bylo mnoho značek a omezení
    d+e) nevím, kudy vede silnice, ale tady vidím cyklostezku a je to blíž
    Že jsou cyklostezky špatně udělaný, na to si stěžuj na magistrátu, ale neopravňuje tě to k porušování pravidel a omezování ostatních
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    JFM: No, u špatně provedené stezky nejde úplně o to, že by se CAIDEL rozhodl (já narozdíl třeba od Samouta po A2 normálně jezdím a koneckonců ty na to sám sereš zjevně ještě víc než já :), ale o to, že stezka může být objektivně provedená tak naprd, že je prostě v určité situaci nepoužitelná. Různý seznam (zdaleka ne kompletní) náhodných příčin:
    a) špatný povrch, takže je objektivně nesjízdná třeba pro silniční kola
    b) akce typu Lodě na vodě nebo nějaká dobrá párty mohou klidně vyřadit z provozu třeba celou náplavku a cyklista musí na silnici (což ale řidič neví a hloupě se vzteká)
    c) stezka taky může vypadat třeba takhle absurdně: http://kolo.cz/media/2014/10/30/X-20141030080058714.jpg
    d) v zákoně není specifikováno (naštěstí, protože si dovedu živě představit jak by taková definice vypadala) co přesně to znamená že je cyklostezka souběžná se silnicí. Znamená to, že vede hned vedle ní? Znamená to, že vede někde poblíž, třeba 20 metrů? Znamená to, že vede třeba o půlkiláku jinde? (u A2 kolem Modřan není nic divného, když A2 vede třeba o 400 metrů jinde). A teď - chci se napojit na hlavní, jet po ní někam 200 metrů a pak se zase odpojit. Jsi si jistý, že bych kvůli něčemu podobnému měl najezdit celkem třeba kilometr a půl po různých odbočkách? Pokud jedu do centra, je volba jasná, ale pokud jedu někam úplně jinam?
    e) jak mám vědět, že je někde souběžná cyklostezka? Pokud jezdím někde, kde to znám - jasně, ale pokud jedu někde poprvé (typicky meziměsto), tak to prostě ani nemusím vědět/tušit, neboť dopravní značení je místy takové.... diskutabilní a zrovna na to, že někde poblíž vede taky stezka neupozorňuje a držet se silnice, která má značení o dost lepší je pak zcela logické.

    A pak třeba perličky typu "cyklisto sesedni z kola" a to i třeba na cyklistické magistrále. Počítám, že pokud fláknu na magistrálu někde u I.P. Pavlova ceduli "vystupte z auta a auto 5 metrů tlačte", tak asi dost rychle zjistím, že řidiči se dělí na dvě kategorie: na ty, co ceduli zcela ignorují a na ty, co to začali objíždět okolními uličkami (dělení by asi ovlivňovalo jak moc by u cedule stáli policajti). A část řidičů samozřejmě pojede úplně jinudy. Počet tlačících řidičů by asi moc velký nebyl. No a u cyklistů je to úplně stejné.
    KUHL
    KUHL --- ---
    A když jsme u těch slušných řidičů - co motorky (a skútry) co jezdej po cyklostezkach? To vidam po praze velice často..
    JFM
    JFM --- ---
    Cyklostezky / cyklopruhy se (alespoň v Praze) nestaví podle zdravého rozumu, ale podle nějaké zvrácené ideologie - viz ing. arch, Cach, radní Scheinherr a další cyklobojovníci z Automatu. Takže v praxi to pak nevyhoví ani cyklistům, ani motoristům.
    A když už je cyklozteka špatně provedená, tak CAIDEL řekne, že po ní proto jezit nebude, a pojede po souběžný silnici. Což je právě ta běžná cyklistická bezohlednost (a nedoržení zákona).
    Kdyby si motorista řekl "tahle silnice je špatně provedená, kašlu na pravidla, pojedu po cyklostezce", tak se asi všichni cyklisti naserou. Ale to se právě neděje. TO je ten rozdíl. Jezdí po cestách, kde nemají bejt, po chodnících, přechodech atd. Ale jakmile maj někde nějaké "právo" vůči ostatním, tak ho důsledně požadují.
    PS: Sám jezdím na kole často. V Praze vytvořené cyklostezky a cyklopruhy využívám minimálně - jsou většinou úplně na hovno a i předtím existovala variantní cesta pro cyklisty, po vedlejších cestách a pod. Na šestce to vidím neustále: Na Petřinách cyklopruh prázdný, kola jezdí Pod Novým Lesem; Evropaská - je tam cyklostezka, ale většina cyklistů jezdí Kladenskou - jiní na to kašlou a cpou se mezi auta na Evpropský, povinnost použít cyklostezku maj na banánu; Podbabská je s cyklostezkou, většina cyklistů na silnici.
    Takže milí cyklisti: Tohle je auditko slušných řidičů - chovají se slušně i vůči vám, ale vy to neděláte - brečet můžete v jiných klubech.
    RANO
    RANO --- ---
    SPM: tenhle cyklistickej pohled na věc vychází z toho, že nemám kolo jen na to, abych se jel o víkendu rekreovat, ale najezdím na kole bezmála deset tisíc kilometrů ročně po městě, řidičák mám, ale autem mám tak půlku. podsouvat mi něco netřeba .)
    ta "minimální rychlost" znamená po městě průměr přes 25kmh včetně respektování semaforů, přechodů a tak, fakt se v téhle diskuzi nebavíš s hipstrama na kolech holandskýho typu s košíkem. zároveň je jasná nějaká součinnost, že kde mi dává smysl se klidit ke straně, tam to dělám. dělám si legraci z lidí, co jsou celí nesví z toho, že po městě jede kolo a nevědí, jak s danou situací naložit, potažmo třeba na cyklisty křičí, i když nejsou v právu.
    a pak si dělám prdel z příspěvku id wrigley na téma "cyklisti mě ohrožujou tím, že je můžu svou plechovkou přejet", ale zrovna u toho člověka mě nějakej victim blaming fakt nepřekvapuje. tady to holt našlo publikum.

    SAMOUT: pro modelovou situaci "potřebuju se dostat z chodova na holešovice" je metro úplně ideální příklad, ano. třeba bělohradská > rohanské nábřeží to nefunguje, dtto velká část, co člověk v reálném životě může potřebovat. bylo by dobrý se na tom kole někdy tím městem svézt.

    SAMOUT: už vidím, jakej bude řev, až někdo podobný řešení nabídne autům, třeba že nemůžou po smetanovo nábřeží... oh wait. dík za cykloturistickej pohled na věc, takécyklisto.

    SPM: 4x pomalejší... auditko o autech... jsem myslel, že je to auditko, kde se lidi baví o situacích v provozu, káry se řeší vedle.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam