• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    Tato diskuze je věnována všem, kteří si uvědomují, že slušnost na silnici je velmi důležitá. Nejde o to striktně dodržovat pravidla, jde o to u řízení myslet! Zároveň také těm, kteří pomáhají zachraňovat lidi a odstraňovat následky dopravních nehod.

    Kdo si myslí, že je výborný řidič, a že se mu nemůže nic stát většinou dopadá nejhůře.

    Stop parkovacím zónám v okrajových částech Prahy




    "Provozovatel vozidla zajistí , aby při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích stanovená tímto zákonem."

    rozbalit záhlaví
    SPM
    SPM --- ---
    BINARY_PARANOIC: No, výjimek... já nevim jak na tý modřanský, tam moc nejezdim. Ale jako když jsem nedávno byl na spořilově a něco jsem tam u rodiny vykládal, tak za těch 10 minut před barákem projelo asi 10 cyklistů, z toho na té cyklostezce jeden. Když teď vylezu tady z kanclu na tu cyklostezku, kterou bych si zkrátil dost času domů, tak tam to auto nepotkám, ani když budu čekat do druhého dne. To je jaksi ten drobnej rozdíl, že to není až taková výjimka... Oni sice asi dobrovolně nechtějí sdílet prostor s autama, ale na druhou stranu ho nejspíš dobrovolně raději sdílejí, než aby museli jet pomaleji nebo přejíždět mezi přerušeními a tak podobně.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SPM: tvůj výchozí předpoklad tu ale nikdo neřekl (že se mi to jisté ID snažilo svým mudrlantstvím vtlačit do úst je věc jiná). Samozřejmě, že není správně, pokud cyklista jede po silnici tam, kde by teoreticky mohl jet po cyklostezce — protože to není příjemné ani pro cyklistu, ani pro motoristu. Od začátku jen popisuji, že třeba konkrétně na tomhle místě je přejezd Barrandovského mostu z A1 na A2 vyřešen poněkud blbě, takže se tam situace neznalý (ano, neprostudoval si to předem v mapě) cyklista velmi snadno ocitne na Modřanské (směr centrum) a dostat se pak zpět na cyklostezku není úplně jednoduché.

    Fakt nechápu, kde se bere ta představa, že cyklisti preferují sdílet cestu s vozidly, než jet po „své“ (tedy zrovna i tak značně sdílené, ale dobře) cyklostezce. Bohužel každý trochu aktivnější cyklistá má svém okolí dost odstrašujících případů střetů (doslova) s motoristy. Jestli HOBORG někdy potkal cyklistu na Podolském nábřeží / Modřanské směrem od centra…jasně, stát se mohlo. Taky jsem včera u nás viděl dodávku v protisměru, no :) Stejně tak „hoovado“ evidentně dobrovolně jede kudlu protisměrem, aby o někoho rozpůlil své auto. Ale podle výjimek fakt nechceme posuzovat všechny, že ne? Vždyť přes všechny nedostatky, které tu padly, je zrovna Podolí krásným příkladem toho, jak cyklisti „své“ cyklostezky rádi využívají — a nechávají zde silnici jen motoristům.
    SPM
    SPM --- ---
    BINARY_PARANOIC: to si asi nechám ujít :-) Ale spíš mě teda jenom zajímalo, když je OK, že cyklista jede radši po silnici, protože cyklostezka ve stejném směru je delší/blbě udělaná, tak jestli teda tím autem taky můžu po cyklostezce, když je silnice delší/blbě udělaná (ta cyklostezka má dokonce i o hodně lepší povrch, než ta silnice na jediné příjezdové cestě) :-)))

    (Jinak si osobně myslím, že je poměrně zbytečné porovnávat, kde je delší silnice/cyklostezka/chodník. Ano, na Barranďáku je zrovna cyklostezka delší. A nebude to asi jediné místo v republice kde to tak je. Na řadě jiných míst je zase výrazně delší silnice. Je to prostě těžký, když se to matlá do měst, který tu stojej už stovky let... chtělo by to celý zbourat a postavit nanovo :-) )
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SPM: můžeš tam jezdit na kole :)

    SPM
    SPM --- ---
    Já se z okna zrovna dívám na cyklostezku. Vede asi 500m někam, kam 2x denně jezdím, ale autem to musím objet asi 5km oklikou, přes hromadu semaforů. (Pominu teď úplně, že tu cyklostezku taknějak město postavilo na soukromym pozemku bez vědomí/svolení majitele :-) ). Mám sem teď taky házet nakreslený mapy, abych si mohl stěžovat, že to mají cyklisti blíž anebo můžu tim autem po té cyklostezce začít jezdit taky (ušetřím tak půl hodiny denně, což je troufám si říct lepší čas, než co by ušetřil cyklista přímým přejezdem barranďáku :-) ).
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BINARY_PARANOIC: Stran ty vzdalenosti - jo, prodlouzi se to, protoze most je sikmo. O hruzo. Pokud by ti tech par metru navic tak vadilo, nic ti nebrani jet kus dal po stejnym brehu, a pouzit az Zeleznicni most, ten je kolmo na reku.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SAMOUT: tak jistě, pokud od celkové vzdálenosti odečteš ten úsek, co musíš znova najet, protože ses díky skvělému intuitivnímu řešení oproti bodu opuštění A1 „vrátil“, vyjde ti to méně :) Koukej, tady mi to vyšlo dokonce jen 231 m, vždyť jsem psal jen na přejetí mostu!

    Místa měření jsem samozřejmě volil ve stejné „říční“ vzdálenosti. Pak je to drobně přes 2 km.

    A tady ještě pro zajímavost srovnání různých způsobů dopravy, pokud budeme měřit od bodu před diskutovaným místem k bodu za diskutovaným místem (pro všechny). Než mi to vložíš do úst — znamená to, že kvůli tomu mají cyklisté právo jezdit po chodníku? To samozřejmě v žádném případě ne, holt musí našlapat o nějaký ten km navíc. Ale dobře to ukazuje, jak „chytře“ jsou (asi nejen) v Praze cyklostezky řešeny. A to tu neřešíme žádnou okrajovku kolem sámošky na sídlišti, ale hlavní (v pěkném počasí až přeplněné) cyklotahy A1 a A2 a od Komořan první místo, kde se dá z jedné na druhou dostat.

    chodec / 0,9 km
    cyklista / 2,3 km
    motorista / 1,1 km

    A gratulki, že se s mapou neztratíš — jsi šikulka!
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    SAMOUT: ten most by byl super! krome toho ze by tam byl fakt uzitecnej tak se mi ten "novokubistickej" navrh moc libi

    PISKVOR: jo, trosku jsem si zaprehanel, sry :) jen jsem tu poznamku fakt nepochopil, z myho pohledu je tam ta cyklostezka uplne dobre (fakt ted myslim jen podoli smer branik) a jedinej problem je ze je proste oblibena
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    A to vubec nemluvim o tom, ze, pokud se dobre pamatuju, je to tam i znaceny, minimalne na Smichovskym brehu.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CAIDEL: ale bez povinného oprávnění k řízení, tzn je řidič s oprávněním v autě a řidič bez oprávnění na kole. naopak to být nemůže.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BINARY_PARANOIC: V realu se s mapou v ruce proste nedokazu ztratit, ac jsem taky pumpickar. Navic teda pres dva km je HODNE prehnany tvrzeni.

    https://mapy.cz/...z=17&rc=9gzuVxXio2EQ3Cv&rs=coor&rs=coor&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A122%7D&xc=%5B%5D
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    SAMOUT: že se něco dá najít na mapě věru neznamená, že je to intuitivní.

    V reálu tě opravdu nenapadne, že musíš most přejet o 300 m, přejet po jeho druhé straně, pak se po A12 vydat úplně opačným směrem, než vlastně potřebuješ, abys mohl podjet Jižní spojku a Modřanskou a konečně se tak dostat na A2. Přes 2 km na jedno přejetí mostu? Pro pumpíčkáře doprí, já vím :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    HOBORG: Bacha, dvě různý věci: "je to blbě udělaný" 1. znamená "bylo by vhodný to udělat lépe", 2. ale neznamená "mně se nelíbí, takže si můžu dělat, co chci."

    Tráva problém není, popisuju stav; nemusíš z každýho slova nutně vyvěštit nukleární konflikt. Ostatně, kdyby tam nebyla, tak ti pejskaři, co obvykle jsou na trávě, budou na stezce.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    BINARY_PARANOIC: Co je na tom neintuitivniho? Tuhle cestu najde kazdej na prvni dobrou pri letmym pohledu na mapu, ani si nemusi nechat radit planovaci funkci.


    HOBORG: Jako idealni to neni, ale peklem bych to rozhodne nenazyval. Jezdim to obcas kdyz jedu po praci ze Stodulek smer Modranska rokle / Tocna, a v pohode se to da. Jestli nekdy bude most Smichov - Dvorce, problem bude vyresen uplne, aspon pro ty, co jedou pak na sever.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    HOBORG: vím, ale ono to spolu souvisí — jak se „nachytáš“ na Barranovském, tak už se na cyklostezku sjíždí dost blbě. Buď musíš někde na křižovatce seskočit a stát se chodcem, na zastávce (když se tedy nepotkáš s busem) si vyskočit a podejít po schodech podchodem, nebo přejet přes dvojité koleje (jinými slovy procpat se na správném místě přes dva pruhy aut doleva, tam doufat, že nepojede tramvaj, přeskákat koleje, přes dva pruhy aut zas doprava). A to se bavíme o situaci, kdy to tam tak nějak znáš a víš, čeho vlastně máš chtít dosáhnout :)
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    BINARY_PARANOIC: tak ja mluvil celou dobu o podoli, to co linkujes je peklo prejezdu pres barandak a to souhlasim ze je dost spatny, parkrat jsem to jel na prkne :)
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    HOBORG: no…ani ne :) Když se tu potřebuješ z A1 dostat na A2 (bavíme se tedy o dvou nejvytíženějších cyklistických tazích v širokém okolí), tak to po cyklostezkách není úplně intuitivní, kulantně řečeno. Fakt se nedivím, že to cyklisté raději vezmou po pravé straně mostu a Modřanské — přiznávám, sám to tak dělám, protože variantu s touhle motanicí jsem si musel najít na mapách, na místě bych ji opravdu nevymyslel. Zvlášť když z A1 tě to na pravou stranu Barrandovského mostu navede dosti intuitivně (a pak už se odtamtud na A2 nemáš jak rozumně dostat). Plus co píše PISKVOR, ta „cyklo“stezka, je hojně využívaná i chodci, maminkami s kočárkem, inlinisty apod., každých pár metrů je výjezd aut, nebo musíš slézat kvůli benzince. Takže do optimální cyklistické infrastruktury to má daleko, byť se to řadí mezi to nejlepší, co v Praze je :D
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    PISKVOR: neshodnem se. neni tam chodnik plny lidi, je tam cyklostezka plna cyklistu a bruslaru. proto to podle me nektery sere a jedou v silnici
    trava? a to je jako problem v cem? taky tam jsou stromy! melo by se to asi cely zalejt asfaltem aby meli cyklisti vic mista a i ten nejvic rozjetej moh udrzet pozadovany tempo az do branika, nebo jak by sis predstavoval tu spravnou cyklostezku?

    me to jinak netrapi, jezdim tam teda autem casto, ale az na vyjimky se i tem cyklistum v silnici da vyhnout. problem mam obcas pri vjezdu do jachtklubu, je tam na to i semafor, ale na ten samozrejme vsichni serou a kdyz tam chci projet tak blbe cumej. ale taky se z toho nehroutim

    jen jsem reagoval na to ze kdyz cyklista jede jinde tak je to jasny dukaz ze stezka je udelana spatne :)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    HOBORG: No, právě. Je tam místa a místa, a co tam je? Chodník plnej lidí, kterej je zároveň cyklostezka, tráva, parkování (pamatuju, když tam byly dva _jízdní_ pruhy), a jeden pruh.

    Do centra je...cosi... značený tak, že není jasný, jestli je to cyklopruh, nebo jen nesmazaný značení.

    Ne, tohle není dobře udělaný (a to tady kolmo jezdím po té pěší/cyklostezce).
    HOBORG
    HOBORG --- ---
    BINARY_PARANOIC: jak s tebou jinak vlastne ve vsem souhlasim tak
    každý úsek, kde dá cyklista přednost silnici sdílené s motoristy před paralelní stezkou pro cyklisty, je především známka blbě udělané cyklostezky.
    proste ne. v podoli na ty cyklostezce kolem vltavy nic spatne neni, jen je proste frekventovana, a to se nekterym cyklistum nelibi, tak jezdej klidne v silnici dva metry od cyklostezky
    SPM
    SPM --- ---
    ANDR3E: docela bych i řekl, že v případě toho rozštípaného tam nějakou roli hrálo i to padnutí mýtu, že evropský auta nerezaví :-) (což pro toho druhého je možná asi i štěstí, když půlka auta uletěla dopryč a neskončila v něm taky)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam