• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    SPM: Jo, ja vetsinou nastavuju rychlost podle GPS, takze ve vysledku jedu rychleji nez vetsina lidi.
    SMOKY: Ja mam bohuzel OCD kdy trpim, pokud se pohybuju suboptimalni rychlosti, takze jediny reseni pro mne je slapnout na plyn a predjet :)
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: nebylo, motáš sem odpor vzduchu, takže čím nižší rychlost, tím by spotřeba měla být nižší. Jinak sem zase můžeme tahat ty technické detaily o autech, pač třeba to moje je schopno jet 50 na poslední rychlost, takže by při tom mělo žrát nejmíň... A stejně tak si naopak myslím, že kvůli jinak stejně velkým pasivním odporům u něj bude rozdíl 100 vs 130 dost minimální, zatímco u moderního 3x oturbenýho pulitrovýho 3 válce ten rozdíl může být zásadní, protože ve 130 tam bude házet palivo po kýblech, aby se uchladil.

    GLOBETROTTER: ano, jistě. Před městem bylo povoleno 130, jelo se úplně plynule. Za městem 100 kvůli životnímu ovzduší a zácpa, neustále brždění, zpomalování, motání s kamionama...

    SMOKY: Tohle se navíc liší taky fakt o hodně a nedá se to jednoduše generalizovat... mně to v některých rychlostech ukazuje oproti skutečné rychlosti snad i o 15km/h víc (přesto, že ECU jinak vykazuje skutečnou rychlost dost přesně, takže se to liší jen v té umělé odchylce). Naproti tomu jsem jel v autech, kde ten rozdíl jsou malé jednotky km/h... Takže i tady pokud si všichni nastaví 140km/h tacho, tak že jeden pojede 125km/h a druhý 137km/h je dost reálné...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SMOKY: Tak to je ten nejmensi problem, zmacknu cudlik, a tempomat se o 1 km/h snizi :-).
    HANZO
    HANZO --- ---
    EXAGE: omg, Honza červenka
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    SAMOUT: Jenze kazdej stejne kazdymu meri rychlomer jinak, takze tech nastavenejch 130 je pro kazdyho jina realna rychlost. Nejvic nesnasim, kdyz si v klidu jedu podle tempomatu a clovek predemnou jede o 0.5km/h pomaleji :).
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM: 3) Ten rozdíl tempomat 120 vs 100 brzda plyn stále vážeš na tu rakouskou stovku? Už se v tom ztrácím.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM:
    1) Jak tu už bylo vysvětleno, nejekonomičtější by měla být jízda kolem 90. Tak proč do toho motáš 50.
    2) Až pojedeš přes město celou cestu na tempomat, aniž bys jedinkrát šlápl na brzdu, tak dej prosím vědět, ať radši nevycházím z domu.
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: jenže ten tempomat 100 tam jaksi moc udržet nejde, jak už jsem psal... a do toho se v téhle rychlosti motáš i s kamionama, kterým taky moc nejde ujet, když jedou typicky 90. Takže rozdíl spotřeby 100 vs 120 a tempomat 120 vs brzda/plyn 100. Podle tvý logiky by mi to ve městě mělo jezdit skoro zadarmo, když se tam jezdí max 50... přesto ve městě mám tu spotřebu pomalu dvojnásobnou.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GLOBETROTTER: Ach jo, ale vzdyt to ja netvrdim...
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SPM:
    SAMOUT:
    Nejsem žádnej svatoušek ani zelenej aktivista. I s Felicií jsem lítal se 180 na tachometru nejen v Německu, ale místy i v Česku. Když byla mezi Kufsteinem a Innsbruckem stovka, předjel mě někdo třeba 140 a v zrcátku jsem viděl, že se někdo blíží podobnou rychlostí a evidentně to nebyl typ auta, co používají policajti, tak jsem se přeřadil, jel jsem mezi nimi a byl jsem krytej z obou stran (ANDR3E promine). A když mám benzín za 70 centů za litr, tak na spotřebu nějak moc nehledím. Ale jak píše CAIDEL, tempomat 130 má vyšší spotřebu než tempomat 100 a to, že když tam SPM bude kratší dobu, tak tam bude míň smrdět, mě fakt dostalo :-)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Jo, akorat si za 130 dosad treba 105 (to tam v tyhle oblasti davam ja), efekt je stejnej. Nikdy nejezdete pomaleji, nez je max povolena rychlost (pokud to umoznuje aktualni pocasi).
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SAMOUT: Na rakouské s omezením na stovku? O které je tu celou dobu řeč?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    CAIDEL: Pokud pojedes 90 tempomat, tak budes na dalnici strasne srat vsechny kolem, kteri kvuli tobe musi rusit jejich 130 tempomat :-).
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    Jinými slovy, to, na co naráží GLOBETROTTER, tedy prohlášení čím rychleji tím menší emise, je blbost.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    Jasně, ale pokud pojedeš 90 tempomat, tak na tom budeš lépe než 130 tempomat. To je podstata sdělení.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    CAIDEL: Jasne, ale pokud budes furt zpomalovat a zrychlovat, tak je to to celkem na pytel, a budes na tom hur, nez clovek, kterej jede 130, ale plynule. To je podstata sdeleni.
    CAIDEL
    CAIDEL --- ---
    SAMOUT: Nejmenší spotřeba bývá kvůli odporu vzduchu někde u devadesátky, ne?
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: statisticky vzato nepozoruju u svyho auta nejaky meritelny rozdil ve spotrebe pri 100 a 120km/h. Patrne proto, ze ten rozdil ve spotrebe pri nizsi rychlosti pujde do kopru jakmile kvuli tomu vic nahustenemu provozu, ktery by tam jinak nebyl, vezmu 2x za brzdu. takze ano, myslim si, ze pri tech 20km stylem brzda/plyn jsem tam vyrobil vic emisi, ze pri 120ce na tempomat. ale u naroda, ktery si dava do zasuvky krabicky na odfiltrovani zlych elektronu z jadernych elektraren, proti kterym kazdou chvili protestuje, ale neni jim vubec blbe si tu elektrinu z nich kazdou chvili brat, kdyz tu svoji zelenou energii zrovna nemaji, mne rychlostni omezeni neprekvapuji vubec. pointa byla v tom, ze v nekterych zemich jsou sice duslednejsi na udrzovani odstupu pred sebou (ano, to v Nemecku a Rakousku je hodne videt), ale zaroven jim neni blby ten prostor uplne debilne brat tem autum za sebou. protoze to neudelalo jedno nebo dve auta. to bylo kontinualnich 20km kdy vsechno, co me predjelo, prede mnou zpomali. coz byl muj trest za to, ze jsem se snazil najit rychlost nizsi, nez povolenou, kterou by slo jet trvale - takze jsem mel pred sebou misto, kam se slo zaradit. (a to co predvadeli auta s nemeckou registrackou ve Slovinsku, darmo mluvit... kam se serou Polaci u nas)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SAMOUT: Respektive v idealnim svete budes mit na tempomatu max limit, kterej moudry stat neomezuje na min nez 130 km/h, coz je imho celkem idealni kompromis, aspon v normalnim dennim provozu.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GLOBETROTTER: Emise neprodukuje rychlost, ale neplynulost. Kdyz na dalnici nebudou kokoti, kvuli kterejm budes muset furt brzdit, tak vyprodukujes emisi uplne nejmin. Vyrazne nejnekologictejsi pedal je brzda, ne plyn. Kdyz das na tempomat 120 km/h, zaradis nejvyssi stupen, tak budes vyrazne min smrdet, nez nekdo, kdo bude furt oscilovat mezi 90 - 100.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam