• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: tak jasně, já chápu, že teď ty data nemáme... jenom to byl takovej povzdech, že na jedné straně člověk čte články, jak si už zítra objednáš autonomního taxíka, kterej bez řidiče sám přijede a odveze tě, kde mi to vzhledem k okolnostem provozu přijde jako úplné scifi... a na straně druhé právě dnes ani nemáme systém, kde bys o vlaku věděl kde je a jak rychle jede, když to, čistě z technologického pohledu, je poměrně jednoduchá úloha s dnes už celkem levnými technologiemi :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: zas tak jednoduchy to neni... i u automaticky ovladanyho prejezdu to je projektovany podle maximalni tratove rychlosti a podle toho se umistuji kolejove obvody ovladajici prejezd - ale to v praxi znamena, ze kdyz jede vlak pomalejc (z jakyhokoliv duvodu), prejezd je logicky uzavreny dyl...
    V tuhle chvili nemas plosne dostupny system, kde bys mel udaj o aktualni rychlosti vlaku a podle toho dynamicky cokoliv ridil. Ty data muzou byt casem z ETCS... ale to je draha hudba z hodne vzdalene budoucnosti :D
    SPM
    SPM --- ---
    PISKVOR: tak jasně, já to psal v tom kontextu, že se díky tomu dá pohyb toho vlaku dost přesně spočítat, když ho nemá moc co zdržet :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: *...ve vzdalenostech *řádově* obvyklých při provozu osobních automobilů, což vychází nastejno s "nestaví, nestaví, vůbec nikde nestaví".
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SPM: Jestli von ten vlak nemá před vším přednost spíš proto, že neumí *zastavit*...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: no zrovna na inkriminovanem miste je prejezd ovladanej jizdou vlaku...

    max. tratova rychlost v danem miste je 50km/h... od toho se pocita ten cas potrebny pro uzavreni prejezdu...
    SPM
    SPM --- ---
    TOOMIX: řekl bych, že zásadní problém bude v té části "kooperovat se železničním přejezdem" :-) Aneb se mi líbí, jak se řeší, že by auta mohli jezdit sama a brání tomu jenom legislativa, blablabla, a na druhou stranu závory na přejezdu spouštíme půl hodiny předem, protože nevíme, kde tam ten vlak, který nemá kde uhnout, má přednost před vším a jede danou rychlostí, dojede :-)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PISKVOR: taky mohli na tu starou křižovatku dát semafory, ale ty by musely kooperovat se železničním přejezdem
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    TOOMIX: Právě. Ta představa "někdo sedí na zadku a vymýšlí, jak řidičům udělat ze života peklo (když zrovna netráví studně)" je dětinská.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    PISKVOR: zlatý tenhle neobvyklý kruháč, to co tam bylo předtím smrdělo každý den několika nehodama
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    FRIZER: Shit happens. Ta křižovatka, co tam byla předtím (s integrovaným přejezdem), byla ještě horší. Jasně, ideální by bylo srovnat Bolku se zemí a postavit ji od základu znova a správně, ale skoro jako by takový řešení taky stálo nějaký prachy.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    FRIZER: treba ta křižovatka v Boleslavi měla být dávno řešena zahloubením železnice/silnice do země. Kdysi se o tom mluvilo, ale nedošlo na to.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    A jak správně někdo v diskuzi poznamenává, lepsi by bylo takovéhle trotloviny vůbec nevymýšlet. Stejne jak nájezdy na dálnici které slouží zároveň jako sjezdy/ výjezdy. Hlavně že to můžou nacpat do testu. To se ty kriplove na Bohdalci zase pomejou.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    TOOMIX: tady v článku je pro představu i 3D animace křižovatky

    Otázky z autoškol, u kterých jste pohořeli: i na kruháči musíte dát přednost - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/test-autoskoly-kviz-nove-otazky-krizovata-prednost-v-jizde-krohovy-objezd-ales-horcicka.A220208_085638_automoto_taj
    GORG
    GORG --- ---
    GLOBETROTTER: Zřejmě si myslel, že když projel ten první vlak, že už je to všechno hotový. Dobře odstrašující, jak se na to nedá spoléhat.
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    nebo se mu tam rozlilo horky kafe pri tom brzdeni
    MELOP
    MELOP --- ---
    GUMBA: Ad blikání - se zvukem je slyšet, že vlak před nárazem troubil, některé americké železnice mají výstražná zvuková znamení spojená s blikáním předních reflektorů. Takže ano, to je ono.
    GUMBA
    GUMBA --- ---
    JFM: Taky bych řekl, že je to spíš odlesk/kontrast světel - možná taky nějaká nouzová světla. Taky těsně před okamžikem nárazu spustí to střídavé blikání světel, asi světelná siréna. (Pouštěl jsem to bez zvuku.)
    JFM
    JFM --- ---
    GLOBETROTTER:
    SITH:
    Já myslím, že to sklo se nezamlžilo, ale že si fíra rozsvítil v kabině.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    SITH: To mě nenapadlo.
    Každopádně to kompletní video už ta té stránce není, ale je třeba tady:
    MSN
    https://www.msn.com/en-us/video/news/video-shows-florida-train-car-collision/vi-AATXiUD?ocid=msedgntp
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam