SPM,
MIKEE: Rozdíl čistě na jízdě bývá tak ta hodina (cca 400 km dálnice, cca 100 km ostatní - Praha, Bratislava, úseky mimo dálnice apod ... pak rozdíl v průměrné rychlosti 130 vs 100 na tom 400 km dálničním úseku dá cca 55 minut), ta další cca hodina právě vzniká tou vynucenou dodatečnou pauzou/pauzami na jídlo, další čůrání atd. V podstatě to mívám tak, že někdy těch 500 km dám za 4.5 h (v ideálním případě - mimo špičku a bez zastavení), a cca na 5 hodin to vyjde s dětma při jedné rychlé pauze. Kdežto jakmile se jízda protáhne, tak pak už se prostě musí zastavit na trochu vetší pauzu ... a než se to všechno vyčůrá, vyběhá, objedná, sní, znova vyčůrá a zpátky nacpe do auta, tak to na tu hodinu vyjde, čili 7h. A já to holt subjektivně mám tak, že po 6 a víc hodinách cestování jsem už unavený a jakmile v tu chvíli zvolním na příliš výletní tempo, tak se bojím, že usnu. (Klasika je v tomhle sjezd na dálniční přivaděč, najednou ze 150 na 90 a mozek jde do útlumu.) Ve 150 je to o něco větší adrenalin, což mě udržuje bdělejšího ... a ve výsledku mi teda přijde, že když se zadaří těch 4.5, tak bývám pak z toho řízení míň zničenej, než když se cesta natáhne na těch 7 hodin... (ale to je asi fakt individuální, jak co koho unaví).