• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: Z většiny ano. Nicméně aby ty opatření za něco stály, tak bych čekal, že po tomhle zjištění na danou stanici STK vtrhne komando a obrátí to tam vzhůru nohama. Což se zjevně neděje, místo toho dáme flastr řidiči (lhostejno jestli Jardu znal nebo ne) a tu ošklivou STK nahlásíme někam na MD, kde už to nikdy nikdo řešit nebude. Takže to v čechách skončí jako vždycky: až budou mít policajti špatnou bilanci v kase, tak vyrazí do ulic. Pokud zrovna nepojede dostatek hulících vraků, co budou jasný, tak to bude potřeba vyrejžovat nějak jinak, takže tady máš čínskou LEDku ve světle na zpátečku, támhle to je rezavý, tady tohle. Pokutička a technická na 30 dnů. Jardovi nejen že se nic nestane, ale ještě to svoje pětikilo pak dostane znova, aby na to znova dal štempl, majitel STK taky vydělá a ekonomika jede :-) Ono mnohdy to pětikilíčko dostane ikdyž to auto na lince je úplně v pohodě, že... protože když nám tam přijede někdo, kdo nechce přispět na pivo, tak ho vyrazíme, protože proto. Statisticky to prochází, protože takových troufalců moc neni - většina lidí, aby se tohohle ušetřila, si tu STK nechá vyřešit servisem, kde kromě toho pětikilíčka přispějou ještě dalšími pár korunami servisu, že toho Jardu zná :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    SPM: Mnooo, mám extrémní pochybnosti že tenhle problém je proto, že bych technik nerozuměl emisím - tohle je prostě pepík zná jardu, pětikilo da kapsy a jedem :)
    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    ADAMIRA: Ne ze by to neco menilo, ale 7/18 je spis "neco pres tretinu", nez "temer polovina".
    SPM
    SPM --- ---
    ADAMIRA: Tak skvělej byznys žejo. Ikdybys náhodou měl auto, u kterého jako řidič úplně na první pohled nepoznáš, že nesplňuje emise (tedy nevalí se hromada černého dýmu z výfuku) a na emisích s tim bez úplatku prošel, protože tam dost často pracují taky ne zrovna ostré pastelky, které ani nepoznají, jestli měří benzin nebo diesel (true story), tak řešení je, že dostaneš flastr ve správním řízení a pak znova jdeš vysolit litr na měření emisí, abys zas dostal nálepku :-)) STK vydělá 2x, stát má v kasičce o pár korun víc, samá pozitiva a sociální jistoty :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Ne! Ne! Ne! To není možné, že by snad fungoval okolo STK nějaký korupční prostředí! NE! prostě ne! :D

    Policejní kontrolou na emise neprošla téměř polovina aut, přestože měla platný certifikát - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/krimi-policejni-kontrolou-na-emise-neprosla-temer-polovina-aut-prestoze-mela-platny-certifikat-40474736#

    Doporučili ministerstvu dopravy aby provedlo náhodný kontroly :D

    Bože ty lidi jsou fakt debilní
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Opilý řidič náklaďáku v Polsku zranil 26 lidí. Jeho šílenou jízdu zachytila kamera - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-silena-nekontrolovana-jizda-nakladaku-v-polsku-ridic-s-dvema-promile-zranil-26-lidi-40473943


    Jako chápu že člověk s dvojkou v žíle nebude zrovna kvalitní řidič, ale tohle? Ani netvrdí že měl nějakej záchvat nebo poruchu na autě, wtf...?
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Road planners embrace an unconventional intersection : NPR
    https://www.npr.org/2024/05/28/1243933142/diverging-diamond-interchange-chlewicki

    Taková zajímavost z USA.
    DURDIN
    DURDIN --- ---
    SPM: jo, před časem jsem četl tohle - https://programmingwithstyle.com/posts/howihackedmycar/
    Borec si nahrál Dooma do infotainmentu a hraje ho na volantu;)
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    NJAL:Kolega má něco přes rok starou octávku v malinko jiný výbavě než mám Tigouše a prý mu to funguje dobře, jenže já z Oktávky jen tak nevylezu a provozovat to minimálně 2x denně ... na to mi stačilo jezdit cca 2 roky ze Ceedem a s jakou radostí jsem ho vracela leasingovce ;) a div jsem nelíbala tu "obyčejnou dodávku", kterou jsem pak dostala :D Jenže nástupce už mohl mít jen pouze elektrický motor a do toho jsem nechtěla jít a tak jsem hledala něco jinýho a asi se to úplně nepovedlo :(
    SPM
    SPM --- ---
    NJAL: No, měla ji žena (než zaklepala klikou :-) ), mám teď bohužel doma ještě jeden o něco starší německej pekáč a proti japonské jednoduchosti je to furt dost daleko :-) Ale jo, proti dnešním connected autům to tak vypínatelný na dálku nebude :-) Ikdyž teda jedna vtipnost byla i už u dnes relativně starších aut. Respektive u té O2 jsem se vyvztekal s tím, když jsem do toho dával aftermarket rádio jak v devadesátkách (protože to byla nějaká socko výbava co neměla nic a kupovat originál, který taky navíc nic neuměl...). Standardní aftermarket rádia mají takový ten ISO konektor, kde je x drátů, z toho jeden drát je trvalé napájení a druhý spínané, kam se má přivést napětí při otočení klíčku do první polohy (pak se to rádio zapne, začne žrát víc, etc). Jenže origo rádio u O2 je už akorát připojený kabelem, kde vede CAN bus z auta. Pasivní redukce nevyřeší to spínané napájení, protože v tom svazku prostě není (u originálu se to řeší tím, že po CAN busu přijde informace otočil se klíček) a ani v pojistkovce nebyla jediná pojistka, která by se spínala s prvním otočením. Aktivní redukce, která navíc poslouchá na CAN busu a "cvaká relátkem" směrem k tomu ISO konektoru stála víc než rádio :-) Ale proč jsem to zmínil: některá trochu novější auta, která mají integrované rádio s podporou digitálu, se prej už pohákovat povedlo :-) Protože do toho jde navysílat něco, co exploitne to rádio a tím že rádio visí na CAN busu, tak je rázem přístup do ostatních systémů v autě...
    NJAL
    NJAL --- ---
    SPM: Ja nejsem zas takovy pesimista. Kdo si vzpomina na abickovy komixovy serial Vzpoura mozku, tak tam se ta puvodni "paranoidni" skupina vedcu nebala sverit sve zalezitosti jednoduchym jednoucelovym automatum, i kdyz modernim robotum se vyhybali. O2 je jednoduchy jednoucelovy automat - reknu mu: drz rychlost! a on drzi rychlost, dokud prostredky motoru muze. :-)
    SPM
    SPM --- ---
    NJAL: Ts, ja mam auto s tempomatem, ktery ma servomotorek, kterym primo taha za lanko ke skrtici klapce. To je vetsi jistota :-)
    SENIN
    SENIN --- ---
    CATSIAM: já mam pocit, že v tunelu se nedoporučuje používat adaptivní tempomat. Alespoň myslím, že to jsem to četla v příručce.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: Connected vehicles jsou tady a teď, "tak ať se to neděje" je ta fiktivní část.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    PISKVOR: Posledni krok to hacku by melo byt uvedeni vozu do full offline modu :-).
    NJAL
    NJAL --- ---
    CATSIAM: Zlata moje Octa 2 z 2006...
    TAX
    TAX --- ---
    GLOBETROTTER: pri stani v kolone by to nebylo zadne drama. urcite se mne to stalo na miste, kde na jizni spojku priteka sporilovska a provoz se nekdy mene nekdy vic zpomali. nezpomaluji pouze brzdenim, spis ubiram plyn, vyuzivam hodne dojezd, obcas vyradim. ten system takove jednani obcas nepobere.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    TAX: Jako při stání v koloně? Protože jinak to asi bude rozbitý, ne?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SAMOUT: "Dobrý den, vypnuli jsme vám nesmysl jménem brzdy. Pošlete bitcoin na adresu, nebo něco, díky; pak vám je zas zapnem." To nás taky čeká, moc si to nemalujme narůžovo.

    CATSIAM: Kupodivu (?) starší verze, která drží jen vzdálenost od předchozího, se dá používat úplně příčetně.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Jednim z nejperspektivnejsich, a zaroven nejuzitecnejsich, povolani blizke budoucnosti by mohl byt hacker palubnich jednotek aut. Proste nekdo, kdo svym sw zasahem vsechny tyhle nesmysly natvrdo a naporad vypne (mozna by to slo jen otocenim hodnoty v nejakych souboru, kterej rika co se ma pustit pri startu auta, ale cert vi).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam