• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLEKlub slusnych ridicu z nyxu - děs a hrůza na českých silnicích... :-(
    PIVECEK
    PIVECEK --- ---
    RALI: Má povinnost ho nechat bezpečně předjet, tedy bys zrychlovat neměl, i když je to samozřejmě logické, že budeš chtít jet pak rychleji. Já osobně už to mám nějak nacejtene, jestli se ten přede mnou bude courat (jede ve městě 40 na 50ce atd.) a je lepší ho vzít hned na konci vesnice, nebo cítím, že je to normální řídič a zůstanu zařazenej a pokud je třeba, predjedu ho holt později.
    STRACENA
    STRACENA --- ---
    SPM: Zato Španělsko i Portugalsko je v tom docela dobrý. Tam mi přišlo že se v pravým jezdí hodně
    TAX
    TAX --- ---
    SPM: ty nevidis autoskoly, ktere se motaji po meste 30, nekdy 20 kmh? na co tak asi takoveho zaka pripravi? a k vlackum – lidi jsou stadni zvirata, proto se radi shlukuji, aniz by vedeli proc.
    SPM
    SPM --- ---
    RALI: já na tý dálnici mám téměř výhradně puštěnej tempomat, takže to, že mi někdo přidá poznám naprosto přesně, když moje auto jede pořád úplně stejně, ale to, co jsem předjížděl, už nepředjíždím nebo mi ujíždí. V případě těch dálnic si ani nemyslím, že by to z většiny byly nějaké naschvály, ale že prostě tamní řidič si sám tempomat zapnout neumí a nohou mu to lítá v rozmezí +- 8km/h. A pak co, žejo. Můžu přidat, ale v osobáku mám většinou ten tempomat nastavenej na speed limitu. Takže když přidám trvale, tak se akorát vystavuju tomu, že mě někde změří. Můžu přidat na chvíli, zařadit se a pustit to zpátky na tempomat (jinými slovy ho předjedu a před ním zpomalím pod jeho rychlost). Nebo zpomalit, což ty za mnou v levém pruhu mají také rádi. V tomhle případě jsem navíc jel mým kempingwágnem, na speed limitu jsem nebyl, ale zrovna moc výkonové rezervy na zrychlování jsem v tom krámu taky neměl.

    Na okreskách mi to mnohdy jako vyslovený naschvál přišel. Nicméně přes to, že v 99% to předjíždění stejně úspěšně dokončím, tak se posouvám z toho, že z manévru, který byl úplně v klidu s velkou rezervou to dojíždím dost na krev. Loni jsem měl půjčenou MX5. Jel jsem s tím po klikatých silnicích nějakých 70-80km/h. Typický scénář: dojedu nějakou rodinou paštiku (superb, passat, ...), co jede 40 - 50. Fajn, ať si jede jak chce, jedu normálně za ním, nelepím se... a na prvním úseku s rovinou předjíždím a on na to šlápne. Takže jsem ten předjížděcí manévr dokončoval i ve 150km/h, protože ten kretén klidně zrychlí na 130. Samozřejmě jenom na rovině, když ho necháš, tak do první zatáčky jede zase 30. A fakt za jeden víkend, 8 z 10 aut udělalo tohle. A 1 z 10 mě zase při tom předjíždění vytlačilo do příkopu, protože si mě nevšimlo a jelo prostředkem...
    RALI
    RALI --- ---
    SPM: me se to stalo za 27 let jeszdeni asitak 2x, ze by mi nekdo zrychloval, abych ho nemohl predjet. A z toho jednou si s nama nejaky tajtrlici v audine jen tak hrali. jeli v pravym 100, dojel jsem je ve felicii pickup, ze je predjedu, tak se mnou srovnali rychlost. zpomalim, zaradim se za ne a oni zase zpet na kilo. no tak jsem si zajel na benzinku dat kafe :)

    jak je to spravne, pokud vyjizdim z obce a zrychluju na tech +- 90 a v tu samou chvili se me nekdo rozhodne predjet. mam povinost pockat nez se prezene, nebo tohle se se do zrychlovani u predjizdeni nepocita? (pokud vidim, ze proti nic nejede, tak normalne zrychluju, jako by me nepredjizdel)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: vcera jsem takhle potkal nekolik vozitek z Danska na D8... ti to nevedeli ani na dvoupruhu :-) Aneb rezim dobyvatel... uz jsem ten levej pruh dobyl, tak ho nedam!
    SPM
    SPM --- ---
    DANYSEK: no, to není úplně nová generace. Já vlastně otevírám šampus, když se mi povede předjet auto, které mi při předjíždění nepřidává :-)

    Ale jinak se mi líbí, jak se nám to debilní řízení daří úspěšně exportovat i na západní trhy :-) V Německu, Belgii a Francii taky dneska vůbec nikdo neví k čemu je na 3 proudé dálnici ten pravý pruh. To přidávání při předjíždění (byť zkoušeno na dálnici) je tam taky takovej evergreen. Nějaká stará vochechule mi při předjíždění napřed přijela a ujela a při dalším pokusu, když jsem měl už puštěný blinkr vpravo a řadil se před ní hamtla na plyn tak, že to do mě zezadu skoro narvala a ještě u toho divoce házela rukama. Když ten 3 proud je úplně narvanej a všechny 3 pruhy se tak nějak sunou kolem kila dopředu, tak narazit na debila, co zezadu bliká jak diskotéka, protože ho člověk hrozně zdržuje, taky není problém (Belgie) :-) Bránění nájezdu na dálnici, taky klasika, omezení/ohrožení při změně pruhů, ... Ale nutno teda říct, že takový množství kreténů na jednom místě za volantem, co jsem viděl v Anglii, jsem ještě nikde nepotkal, ani u nás :-)

    Ale asi prim hrajeme v těch pomalých řidičích. Ve čtvrtek, když jsem jel domů, tak jsem dojel traktor, který jel asi 7km/h. Za ním 4 auta. Nikdo z těch 4 aut nebyl schopnej ten traktor na okresce předjet... to jsem ve světě ještě neviděl :-D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SPM: ja v patek potkal takovyho pablba rozhodne mladsiho veku a v aute, co i melo ne uplne malej motor :-) akorat kdyz jsem se rozhodl, ze ho teda predjedu, pac sedmdesat na rovince za obci me fakt nebavilo... tak jeho ego to nejak nedavalo a zacal nesmyslne zrychlovat a dokazovat, ze ten motor tam fakt jakoze ma... no aneb roste nam tu nova generace :D
    SPM
    SPM --- ---
    GLOBETROTTER: A jezdi tak dodnes...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GLOBETROTTER: Vcera jsem potkal sedesatnika, hned v Zelizech, jel jsem za nim, za mocneho sakrovani, az k Destny. Rezat to po hlave dubovym polenem, strasnej zlozvyk. Pochopitelne na tech par rovinkach jelo neco proti.
    GLOBETROTTER
    GLOBETROTTER --- ---
    DOCKINEZ: Pamatuju se, jak můj strejda po přestěhování na venkov před 30 lety nadával, jak spousta balíků jede permanentně sedmdesát - vesnice, mimo obec, nezájem. Nic s tím neuděláš.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Tvl serou mě čůráci, co za všech okolností jedou ve městě 50. Na okruhu, kde je 70, pak zdržujou provoz, zatímco na třicítce porušujou předpisy.

    Kundy. A přitom by se stačilo přestat rejpat v prdeli a sledovat značky.
    NJAL
    NJAL --- ---
    DOCKINEZ: Take je mam na aute, kdyz jde auto na STK, plechace s puklicemi mam na zimaky.
    SPM
    SPM --- ---
    DOCKINEZ: To rozhodně :-)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Koukám, že zlatý litý kola.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    SPM: Ale souhlas, sundavat poklice na STK je prostě buzerace.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    SPM: Tak to pardon. 5 minut mám s křížem na kolo s povolením i utažením. Jak říkám, stará škola. Já ještě i měnil duše sám.
    SPM
    SPM --- ---
    COWBOY: Tady ta poklice na to kolo sedí jak je, takže jinak prostě na auto nandám kolo s už nasazenou poklicí a pak to přišroubuju stejně jako jiný kolo. Jinak to má 14" kola, takže o moc větší ne :-) Rázák... já těch aut mám 5, takže jenom při přezouvání se nahýbu dost tím taháním kol, nemusím k tomu ještě trávit 5 minut s každým šroubem :-D Ale celkově se podle mě ten čas dá strávim něčím příjemnějším, než klíčem na kola půl hodiny sundavat a pak nandavat poklice, aby se někdo podíval na kolo :-)
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    SPM: Tak já ty poklice měl před asi 40 lety. A pokud bych měl dnes na 4 šrouby, tak bych ty dvě díry probrousil. Už jenom proto, abych to nemusel vždycky nasazovat všechno najednou. A to tenkrát byly 13".
    Rázák, vy už dnes fakt rukama hýbat nechcete.:-)
    SPM
    SPM --- ---
    COWBOY: i20 má 4 šrouby na kolo a ta poklice jde pod všechny. Nepřehodíš to ani postupně, takže na sundání poklice se to auto prostě musí přizvednout, sundat ty 4 matky, sundat poklici a zase to tam vrátit. Systém chycení jenom pod dva na tohle teda ano, bude lepší, neni potřeba k tomu ten hever, ale pokud nemáš doma rázák, tak je to docela dost oser (pominu, že většina aut dneska nemá rezervu proto, že většina lidí tohoto mechanického postupu stejně není sama schopna). A přitom přes to stejně neuvidí prakticky vůbec nic (leda by ten disk byl naprosto hnusně olezlej). Stav brzd přes ocelový disky prakticky taky vůbec nejde zkontrolovat. A naproti tomu máš auta, kde přes kryty nejde vůbec vidět na stav podvozku, ale tam to nevadí... (a očividně to nevadí ani u autobusu sežranýho na sračky, kde na ten podvozek vidět je :-))) ).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam