• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BULKA1PŘED A PO
    ULO
    ULO --- ---
    DELVIT: tak v případě Utrechtu by kola byla úplně v pohodě, cyklisticky je to tam prima už teď. ;)
    FILIPSZ
    FILIPSZ --- ---
    FILIPSZ: jesus, pro stouraly co mi pisou do posty, 7kwp na strese at si rozumime
    FILIPSZ
    FILIPSZ --- ---
    OMNIHASH: prosim kde pisu ze s tim nabijim auto?
    FILIPSZ
    FILIPSZ --- ---
    FILIPSZ: cisty naklady 250k. Aby to dobilo auto a zbylo na barak tak v sezone minimalne 2x tolik v nakladech, to je supr vylozene pro kazdyho
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    FILIPSZ: jestli se snažíš se 7wp solárem nabíjet 70kwh baterku v autě, chyba není v technologii, ale mezi klávesnicí a židlí...
    FILIPSZ
    FILIPSZ --- ---
    KOOTCHA: ano. Ja mam FVE 7.2 wp a v top sezone to pres den udela max 50kwh, auto s baterkou 70kwh to vycucne jak nic, na barak ti nezbyde. A to je jen 2 mesice v roce, zbytek cca 0-30 podle svitu..
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    FILTHY_SAD_EMO: Ty si myslíš, že dnes se bohatne z práce? Tak to je hodně naivní představa.

    Dům mám a EV nebudu děkuji. Protože to není řešení celkového problému, který se snažíme vyřešit a ani jeho protlačování to nezmění na pravdu. Takové palivové články nebo jaderná fúze to je jiná.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    FILTHY_SAD_EMO: No je vidět, že jsi asi ta "chudina z paneláku". Protože kdybys měl FVE, tak bys věděl, že i kdybys měl ostrov a neřešil připojení k distribuci, tak můžeš jezdit tak od dubna do října. :D
    FILTHY_SAD_EMO
    FILTHY_SAD_EMO --- ---
    DELVIT: když budeš pořádně pracovat, a ne jen planě rozumovat na internetu, tak se třeba taky jednou zmůžeš na dům a EV, a budeš mít jako všichni příčetní majitelé EV na střeše FVE a celá přenosová soustava s energetickým mixem ti bude u prdele.
    Chudina z paneláku bude dál jezdit naftovejma passatama a svět se bude točit úplně stejně.
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    KOOTCHA: Jednoduše modernizaci nestíhají, tedy aspoň zatím a dost pochybuji, že by to stíhali modernizovat přenosovou soustavu do 2035. Tak mě napadá, kolik odhadují, že vlastně bude potřeba výkonu pro pokrytí poptávky, asi se zeptám kamaráda.

    Máš pravdu, že to jsou detaily, ale za mě důležité - je potřeba to téma vidět v kontextu. Protože je možno se podívat kolik zisku vygenerovala přímo ČEZ distribuční (https://www.cezdistribuce.cz/file/edee/distribuce/vyrocni-zpravy/cez-distribuce-cz-vyrocni-zprava-2023.pdf) i když je to v rámci celého ČEZu, ale to by museli přelít spoustu peněz z jiného šuplíku a to dělá problém .).

    Třeba u PREdistribuční (51% Praha a 49% němci EnBW Central and Eastern Europe Holding GmbH) je krásně vidět, kdo a jak rozhoduje a co za to z politiků kápne.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    DELVIT: Tak teď už zabrušuješ do něčeho, do čeho vůbec zabrušovat neni potřeba.

    Diskuze vzešla z pochybností o tom, jestli modernizace sítě bude stíhat překotnej vývoj na trhu s elektroautama (případně FVE atd.). A já jen řikám, že kdyby ten vývoj nebyl, tak se na to ČEZ vysere úplně a takhle holt budou muset máknout, ale prostředky na to mají. Majetkovou strukturu netřeba objasňovat. Jak sis jistě všiml, tak u výsledků hospodaření se píše "skupina ČEZ", takže i distribuce.
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    KOOTCHA: díky :), nerad jsem škatulkován někam kde názorově vůbec nejsem.

    To, že se bude muset modernizovat infrastrukturu se ví dávno (20+ let) a tohle je určitě velmi pozitivní důsledek EV a všeho kolem. ČEZ není vlastníkem distribuční sítě, tou je jeho dcera ČEZ distribuce a.s.. Ani ta není jediným vlastníkem rozvodné sítě. Jsou zde i PRE nebo E.ON. Teď by mě zajímalo jestli myslíš páteřní rozvodnou síť nebo koncovou.

    Jelikož ČEZ je polostátní (snad stále je), kde stát má většinu. Já vůbec nevidím problém v tom, že ČEZ modernizovat infrastrukturu, což je v konečném důsledku zodpovědnost státu (vlády) jako majoritního akcionáře. To už spíše zdraží elektřinu se záminkou, že musí modernizovat infrastrukturu.
    ENDER
    ENDER --- ---
    KOOTCHA: Oni bohuzel neposlou ty rekordni zisky do infrastruktury, ale zdrazi elektřinu...
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    DELVIT: No pěknou autoanalýzu jsi si tu rozjel. Ale trochu jsi z těch úvah vynechal otázku jestli by ČEZ někdy tu síť dostatečně modernizoval i bez toho tlaku. Holt musej trochu hnout zadkem a část z těch rekordních zisků poslat do infrastruktury.

    Skupina ČEZ v I. čtvrtletí 2024 vydělala 13,6 mld. Kč, meziročně o čtvrtinu více | Kurzy.cz
    https://zpravy.kurzy.cz/767479-skupina-cez-v-i-ctvrtleti-2024-vydelala-13-6-mld-kc-mezirocne-o-ctvrtinu-vice/
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    DELVIT: A navíc dnešní EV přinášejí další problémy, které vytvářejí. Recyklace baterií, životnost baterií (t.j. v současné době vlastně celého vozidla) - cca. 10 let, vymizí koupě ojetých aut (což je vlastně taková recyklace), atd.

    Navíc člověk vlastně jezdí na to z čeho se ta elektřina vyrábí - energetický mix. Takže u nás EV vlastně jezdí z 50.5% na uhlí, 36.7% na jádro, 12.8% na obnovitelné zdroje. (zdroj: studie z 2023 - https://faktaoklimatu.cz/studie/2023-reserse-transformace-mixu, starší čísla: https://www.informacni-portal.cz/clanek/energeticky-mix-ceske-republiky#article-top)

    Pak tu máme celkovou uhlíkovou stopu. Ta je opravdu hodně těžká na výpočet a zatím jsem nebyl schopný dohledat něco komplexnějšího. Dohledal jsem jenom to, že EV mají větší uhlíkovou stopu, při výrobě která se srovnává provozem (což asi z části ano, problém je z čeho se vyrábí ta elektřina). Pak jsem nikde neviděl jak je to s recyklací baterií a materiálů v ní obsažených, následně s recyklací samotného EV.

    Podle mých informací je dnes nejlepší koupě, v případě nového vozidla, nějaká varianta mild hybrid(u).
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    OMNIHASH: Tady bych se tedy rád vymezil. Žádný klimaskeptik nejsem. Oscilace rovnovážného systému jako je počasí či dokonce změny podnebí jsou nezpochybnitelná. Jenom nesouhlasím s prioritami a donucování nákupu něčeho co zatím není dotažené.

    Nesouhlasím jen s názorem, že současná EV řešení tohoto problému. Nejenže nejsou, ale ani zdaleka nepředstavují hlavní problém.
    JON
    JON --- ---
    FILIPSZ: tak urcite - cely to je jen (schvalne) spatne prelozenej tenhle clanek: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3710260/netcongestie-elektrische-autos-mogelijk-helemaal-niet-meer-opladen-in-utrecht

    Podstata rozdilu spoiva v tomto:

    Van Hooijdonk mezitím uvažuje o tom, že by nabíjení nebylo omezeno, ale úplně vypnuto, například mezi čtvrtou a devátou hodinou. Dodala, že stále uvažuje o tom, že by lidem v nouzi elektřinu (na nabíjeni EV) poskytovala, ale za podstatně vyšší sazbu.

    A naprilkad tady: https://www.zap-map.com/charge-points/utrecht/4YFJH59 nejsou zadne restrictions - takze o tom uvazovali, ale neudelali to.

    Doporuceni nenabijet elektroauta doma odpoledne a vecer ale plati.
    Sit vyzaduje posileni - ano.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    FILIPSZ: vždycky mě fascinuje, jakým způsobem se tyhlety kraviny šířej. Random město v random státu se dostalo do stejný situace s rozvodnou sítí, jakou máme už minimálně druhou pětiletku po půlce republiky, ale z nějakýho důvodu už je to minimálně půl roku ultimátní argument všech klimaskeptiků.
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    DELVIT: Nemluvě o tom faktu, který jsem nikde neviděl zmíněný, že v případě konfliktu stačí zasáhnout elektrárny a populace si bude muset natrénovat dlouhý běh nebo sednout na kola či koně.
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    FILIPSZ: to je tak, kdyz se neinvestuje do site a penize se utraci za picoviny.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam