• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    RUFF23
    RUFF23 --- ---
    CROSS: ostatně jak si stojí ojetiny SUBARU ve švajcu oproti ČR? Podle referenci co mam se u vás SUBARU jezdi ve větší míře.
    CROSS
    CROSS --- ---
    IKSIK: já teda spotřebu neřešim, ale když už dovážej do evropy jenom dvoulitry, tak diesel vede s krouťákem... Jinak u nás (CH) je nafta dražší než benzín, ale zase v ní nebude tolik bordelu jako v Čechách.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    No joooo, pánové najednou začínaj řešit spotřebu a uvažujou o dehtu. A to bylo keců, když jsem si postesknul, že to žere víc než by mělo. Kupte si tédéíčko pumpedýze s haldexem a máte to. :-P
    RUFF23
    RUFF23 --- ---
    T_MAX: krapet přidej 120 -150. Pod otáčkomerem na tebe blikne zelená kontrolka, že máš jako řadit aby jsi jel na optimální spotřebu, ale na to se asi nikdo dívat za jízdy nebude. Navíc je tam comp co ti ukazuje průměr, okamžitou, dojezd atp. Jel jsem s tím na dálnici okolo 180 a zralo to cca 6,5 -6,7 l což je velmi slušné. Jediné co bych tomu vyktl práve na dálnici je to, že to nemá 6tku. A vytačení jak s bezínem je potřeba držet na uzdě jinak to turbo dělá pěkný vírt v nádrži, takže 1, 2 krátká, 3 můžeš podržet víc, ale problém je že od 120 jedeš už jen na 5tku.

    Jinak nevím kdo ti co řekl k plynu, ale u nás to dělá pro SUBARU AUTOGAS Coubal z Prahy v Japonsku určitě ne :) . Na lesníkovi máme 67 tis. bez nějakého štelování, při každé garančce je kontrola a v 75 tis. ti vymění hadice a pojistky. Jak jsem psal systém Viale a montáž plynu od Franty z Hornídolní bude asi dost rozdíl. Jo garáže jsou opruz, ale jinak mě osobně smrdi naftaky víc :) . Tím teda nechci obhajovat plyn, ale určite to nění nějaký fake, když to je pořádně namontované a servisované.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    CROSS: JO, ty garáže jsou taky pakec :)

    Nojo, já jsem si furt říkal, že nafta patří d kanem, nebo na pole .. ale ta spotřeba ...... :)
    CROSS
    CROSS --- ---
    T_MAX: a mas s tim zakaz do podzemnich parkovist a garazi

    Kruci jak to ctu, zacinam o tom dieselu taky uvazovat. ;-]
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    RUFF23: Ta spotřeba je fakt srandovní .. co znamená jet "rozumně" ? 110 okreska, 140 dálnice ???
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    4PTO:
    RUFF23: Jako já vám rozumím, montuje se ve fabrice .. ale zatím mě od LPG všichni technici v subaru odrazovali :)

    štelování je právě poměrně nákladná sranda a musí se dělat docela často - to byl jeden z důvodů .. druhej, že to smrdí :D
    RUFF23
    RUFF23 --- ---
    T_MAX: Taky myslim, že plyn u Subaru problém nebude. Máme ve firmě ještě Forestra a tam je systém od Viale, tedy seriově montovaný. Otázka co je použito v tom italskem OTB. Mě spíš překvapila ta cena..

    Jinak s dieslem problémy nejsou zatím žádné, ale máme taky ten poslední model 2009. Takze je opravdu možné, že problémy se spojkou o kterých se tady píše už jsou u této modelové řady vyřešený. Spotřeba; záleží na tom jak tomu dáváš..jak "píska" turbo :) , ale da se jet rozumně okolo 5,5-6l.
    4PTO
    4PTO --- ---
    T_MAX: subaru je snad jediná automobilka co montuje lpg ve výrobě, nevím který jiný auto k tomu bude vhodnější, myslel jsem že je to přesně naopak, že do subaru je vhodnej více než jinam.. štelovat se musí všechny tj jasný.. jestli narážíš na to že musí motor ven to je pravda "menší" nevýhoda :P
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    RUFF23: zásadní problém bych viděl v tom plynu .. teď mi vysvětlovali, že plyn u subaru nějak púropaluje misky a musej se štelovat, respektive měnit ventily a to je darsa jak prase ..


    Jinak s tim 2,0D Jak jste s ním spokojeni? Spojka je ok, jo? Jaká je reálná spotřeba?
    RUFF23
    RUFF23 --- ---
    T_MAX: hm krasavec, tohoto máme ve firmě, jen v antracitové Dark Grey. Ja jsem nadšen z toho motoru..a hlavně z turba :) ale musim říct, že ty informace o spojce taky slyším poprvé.

    A když jsme u těch ojetin máte někdo zkušenost s koupi přes www.mobile.de ?
    Třeba tento OTB http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=142626775&__lp=15&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=23500&makeModelVariant1.modelId=13&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&negativeFeatures=EXPORT&lang=cz&pageNumber=1

    je zajimavý, otazka zní jeslti nemá nějaký zásadní problém než ty odřeniny v udané ceně. Jinak v plynu a najezdu 60tis vypadá docela slušně.
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    T_MAX: Asi zrovna neměl náladu řešit 15 let starý auto. Možná jsem se s nim měl hádat. Ale už na to prdim. Tyhle udržovací práce v pohodě zvládnu sám a když bude potřeba něco většího, tak existujou i jiný odborníci než Kalina.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    IKSIK: Hele jo, já si pamatuju, jak jsme to tu řešili .. Nijak to nechci obhajovat, jen mi to prostě hlava nebere..
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    T_MAX: Byl jsem tam objednanej pár dní předem.

    A tohle jsem měl na místě vzduchovýho filtru před kontrolou i po ní. Mi neřikej, že by to tam nechal, kdyby se na to aspoň podíval.

    Jinak v podstatě tomu autu nic vážnýho neni, ale fakt jsem si za 3 litry představoval podrobnější popis než "Je to dobrý. Budou to tři tisíce. Nashledanou."
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    IKSIK: A to jsi tam byl objednanej? Nebo jsi přišel jen tak?

    Já nevim, mě tam prostě vždycky udělaj maximální službu za slušný prachy .. kolikrát si přebírám auto a je tam i vyluxováno :) Občas mi tam strčí náhradní díl, kterej mu po někom zubyl a neřekne si za to nic, atp. .. Já bych jinam nejel :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    IKSIK: Problém jsem neměl žádnej. Když jsem to auto koupil, tak jsem k němu zajel, aby se na to podíval očima odborníka a odhalil případný vady. A on v tom přes den najel nějaký 3 kilometry a odpoledne řekl "dobrý" a řekl si za to 3 tisíce. A pak jsem postupně zjistil, že nezkontroloval vůbec nic, jenom se v tom projel, jako kdyby si to prohlížel v bazaru. Vlastně jenom zkusil, jestli to zatáčí a brzdí. To vše za 3 litry. Aby se aspoň podíval na vzduchovej filtr, svíčky, oleje, baterku...ne. Vysral se na to.
    Za další pětikilo mi naplnil klimatizaci, která do teď funguje bez problémů, takže má aspoň nějaký plus.
    Už mě ale u Carpentera neuviděj.
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    KROTITEL: Tak za dva roky, neboj se nic :) Teďka se potřebuju uzdravit po kopi bytu vole ...
    KROTITEL
    KROTITEL --- ---
    T_MAX: Kup si Sti - čko!
    4PTO: Slyšel jsem to samé od hodně dobrýho technika. je to divný..
    T_MAX
    T_MAX --- ---
    IKSIK: Co jsi s ním měl za problém? Já osobně znám asi jen jednoho mechanika stejně dobrýho, jako je on :)
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    Tu diskuzi v sc.cz jsem nějakej čas sledoval. Ti lidi dost často tvrděj, že jim ta spojka shořela když se cukali někde v zácpě. Ale možná kecaj, aby se nějak obhájili. Přijde mi taky, že si Subaru kupovali kvůli tomu, že sou to držáky a že chtěli konečně pořádný auto, takže má Kalina pravdu, že asi Subaru před tím neměli. A obyčejně to pak jdou reklamovat k Freyovi, kterej je pošle k šípku, že spojka je spotřební součást a záruka se na to nevztahuje a když dělaj dusno, tak jim dá nějakou velkorysou slevu. Něco jako ze 30ti tisíc na 25, což je sice fajn, ale furt je to pro leckoho balík peněz.
    Přijde mi, že správně dimenzovat spojku nemůže bejt pro japonský konstruktéry žádnej oříšek. Buď se v číně nepovedla nějaká série lamel a nebo ti lidi se Subaru a/nebo s dehtem neuměj jezdit. Ale nevšiml jsem si v tý diskuzi, že by se někdo ozval, že se spojkou v dehtu nemá vůbec žádnej problém. A zrovna Kalina, byť jsem u něj byl jenom jednou a už nechci, by zrovna v týhle věci nekecal. Když už, tak by jemně naznačil, že je lepší koupit si benzíňák.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam