• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    Jo a mimochodem kdyby to nekoho zajimalo, tak ten 3litr s tim starsim automatem resp. neni to jeste ten automat u faceliftu kterej ma bambilion kvaltu a umi jezdit usporne, zere po praze kdyz jezdim kratky trasy cca 16 - 17 litru... to je docela mrda to se mi nedarilo ani s americkejma autama a to uz jsem po Praze jezdil i s dodavkou ktera mela 4,3 V6 s podobnym vykonem jako ten muj boxer ted a ta jezdila do 15ti
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    Tyjo jsem na tendle klub uplne zapomnel... ono je to nahovno mit auto ktery se skoro nesere :)

    Nicmene jsem teda loni prodal Forestera (pro pripomenuti MY2001 92kw, socka, hadr, vyhrivany sesle a klima) a poridil Outbacka MY2003 H6, leder, automat, klima...

    Esteticky prakticky to samy, auto z prazskyho provozu oklepany jak esus ale v peknym technickym stavu

    najeto poctivejch 330kKm, ja se postaral o dalsich 5kKm zatim a jsem velmi spokojenej az ted o vikendu na vode jsem blbec parkoval pred naraznikem klada, nejak jsem to neodhadl a najednou jsem ji mel pod naraznikem... a pak me nenapadlo nic lepsiho nez couvnout jakoby se nic nestalo a naraznik jsem si z leve predni pulky auta vyskubl a evidentne u toho i neco ohnul...

    Druhej den jsem zaparkoval pred penzion mimo kemp coz se asi nelibilo majiteli pravdepodobne kamaradovi vedlejsi provozovny pneuservisu a ten mi teda propichl kolo...

    Do toho vim ze mam prdlou manzetu na tyci rizeni

    Do toho vim ze by chtelo vymenit olej v prevodovce a diferaku

    a asi by stalo za to se mrknout i na brzdy...


    No secteno podtrzeno bych potreboval doporuceni na servis v Praze idealne nejak dostupnej MHD idealne kdyby umel Subara, levnej, zadna smelina ani slibotechna... no proste sen kazdyho klienta autoservisu :) pokud mi budete tvrdit ze v Praze je to nahovno a musim dojet tak do tech 20 - 30km asi poslechnu - matne si totiz pamatuju ze jste mi tu kdysi doporucovali nekoho snad u Kladna?
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    CHARVYBURGER: Byl jsem se nedavno divat na http://www.tipcars.com/subaru-legacy/25i-4x4-lpg-29523125.html
    Vypadal celkem slusne, drobna koroze ruznych krytu a tak, jen mel nekolik musek:
    1) Nejspis nemel menene rozvody (nemecke servisce nerozumim, ale sroubky drzici komponenty nevypadaly, ze by byly nekdy sundavane) (vymena tak 10k)
    2) Nemel letni gumy (dalsich cca 10k)
    3) Byl po kurakovi a interier skarede smrdel
    4) Motor ze zacatku dost zdechal a pak tam klepal nejaky nejspis plech, to budou nejake drobnosti dane delsim stanim nejspis (stoji to tam od brezna temer bez hnuti...)

    Jinak moc hezky auto. Ale kvuli vyse zminenemu jsem ho nevzal, protoze jsem chtel auto, kteremu nebudu muset hned delat generalku...
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    Uz zacinam mit celkem jasno v tom, co shanim. Kdybyste nekdo o necem vedel, budu rad. Ty bazary jsou desna strelba do tmy.

    Shanim Legacy nebo Outback. Mam na to cca 200 000. Rok 2006 a vejs. Najeto do 210 000 km. Diesel nechci. Plyn muze bejt, ale nemusi. Cerna barva je ideal.

    Diky.
    LOST_DOG
    LOST_DOG --- ---
    EXCITE: ja mam SG 2.0x winter packet modelovy rok 2006. Jsem po komplet vymene tlumicu+ nove pruziny Ironman, nove desticky a kotouce a zadni dil vyfuku. Tak kdybys na ten model mel nejaky dotaz, zkusim pomoct. Trochu uvazju, ze bych ho tento rok prodal a upgradoval, ale vrazil jsem do tech vymen dost penez, tak jeste rozmyslim :D
    CROSS
    CROSS --- ---
    (Problém těchto amerických webů je v tom, že popisují zpravidla americké verze, které se od evropských v lecčems liší.)
    KODEXX
    KODEXX --- ---
    EXCITE:
    Subaru Research Site- specs, prices, options, 2015, 2014, 2013.... Outback, Legacy, Forester, WRX, STI, Impreza, Tribeca, BRZ, XV Crosstrek, Hybrid
    http://www.cars101.com
    CROSS
    CROSS --- ---
    EXCITE: momentálně mám tuhle třetí generaci, modelový rok 2010, diesel. Přišel jsem o bezrámová okna a image vyššího kombíku, jízdní vlastnosti jsou stejně dobré, samo jiná motorizace, co tě nezajímá. Dvoulitrový benzín v ročníku 2009 (modelový rok 2008) je podle mě stejný jako v SGčku. Nový benzín přišel až loni. Prodloužil se servisní interval z 15 na 20 tisíc (to nevim, jestli se netýká jen některých modelů), vnitřní výbavu neporovnávám, protože teď mám jinou.

    S tím současným mám najeto 90 tisíc a nebyl s tim žádný problém (jednou blikající kontrolka DPF tě nezajímá neb to má jen diesel), nic nevrže, všechno drží, nerezne to. Jsem s tím náramně spokojen, i když příští bude asi Outback, protože narvat do Forestra 2 dětské sedačky a dospělého je opruz.

    BTW kdo máte Outback - tam to doufám problém není.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Co ty 2009? Máte k nim nějaký poznatky?
    CROSS
    CROSS --- ---
    DBR: mě to stálo cca 2500 CHF, ve švýcarským servisu. Nicméně potřeboval jsem jezdit, tak jsem nešpekuloval nad alternativami. Lidi to i měněj za normální tlumiče, což vyžaduje i výměnu pružin etc.
    DBR
    DBR --- ---
    CROSS: tak jsem si to pamatoval dobre s tema tlumicema, byla to docela dost penez
    CROSS
    CROSS --- ---
    EXCITE: míval jsem SG (2. gen.) rv. 2007, dvoulitr bez turba, manuál (což je kombinace, kterou asi chceš, protože turbo IMHO redukci nemá - i když u těch starších si nejsem jist). Bylo to super auto, měl bych k němu jen dvě výtky - chyběl tomu audiovstup a při rychlostech nad 150 hvízdalo kolem střešního okna (ha ha - a v nádrži se tvořil vír). Zadní tlumiče chtěly výměnu ve 130 tisících km (to neni problém jen XT, ale všech foresterů - alespoň tehdejších). Jsou v tom samonivelační tlumiče a výměna za originály je docela ranec.

    U SG byly tuším 3 úrovně výbavy, Active (sociální), Comfort (ovládání rádia na volantu, tempomat a takovýhle věci) a ještě jedna vyšší. Hodil se Winter paket, vyhřívání sedaček a okna pod stěrači.

    Jezdil jsem s tím v létě za 8,5, v zimě za 9,5 nebo tak nějak (to tu bude v historii). Pětikvalt manuál točil ve skutečných 130 (GPS) cca 4000 otáček (polovina rozsahu).
    DBR
    DBR --- ---
    co vim, tak u Forestru XT odchazely zadni tlumice, bylo to utahany na zadek .....
    jinak v zadnym pripade nekupovat na mechach - tlumic je spravna volba .....
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    DBR: Mrknu na to..


    CROSS: Když koukám na ceny,tak bych asi vršek ohraničil právě rokem 2009.
    Diesel ne. Co bych chtěl :benzín, manual,redukce. Ostatní věci jsou už jen otázka výbavy a kterou mám taky nějaký požadavky,ale to primárně není důležitý.
    CROSS
    CROSS --- ---
    EXCITE: šel bych asi podle rozpočtu a podle toho, jak s tím budeš chtít jezdit a co od toho očekáváš. (Turbo, automat, redukce...)

    Vysloveně špatnou pověst neměl Forester nikdy, pochybnosti panovaly u prvních strojů 3. generace s dieselem, ale to bylo kvůli tomu motoru jako takovýmu. Pokud se diesel z roku 2009 dožil dneška, už bych jiný problémy než daný věkem nečekal.
    DBR
    DBR --- ---
    EXCITE:
    takhle ?
    Subaru Forester Review - Research New & Used Subaru Forester Models | Edmunds
    http://www.edmunds.com/subaru/forester/

    EXCITE
    EXCITE --- ---
    CROSS: to by mohlo pomoct..už dlouho ho si ho chci pořídit a teĎ na to asi dojde...jelikož není na novej, tak chci vymyslet optimální generaci/rok výroby
    CROSS
    CROSS --- ---
    EXCITE: napadá mě wiki, ale tam je to spíš po generacích
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Zdar, je nějakej web,kde bych se dočetl o vývojový řadě Forestera? Zajímá mě co,kterej rok výroby má jinýho a tak.
    COMMANCHE
    COMMANCHE --- ---
    IKSIK: V Bulharsku jsou pumpy vsude, tak nemusis tahat olej a destilku :).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam