• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    4PTO: Ja chci taky ja chci taky ja ji chci taky videt!!!!!
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    4PTO:
    SCOTT7279:

    no to by bylo super :) zalezi jak to mate s casem vy, ja jsem dostal opustak na vikend tak pres den v sobotu bych mohl, jinak potom tusim ze az v lednu... ono je naprd ze ted je porad tma no.
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    LUBANCZ: Sakra
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    SCOTT7279: neni :)
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    LUBANCZ: Nějak mi to přes tel. sesekává zprávy, není nějaký simulátor, na kterém bych si mohl osahat, jak na to, než se pustím do "živýho motoru", že by mě to praštilo přes prsty a řeklo bacha na to jsi zapoměl, právě jsi propálil píst ...
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    LUBANCZ: Diky moc, nejaky termo atd dohromady dam, sice budu muset trochu osvezit (asi zni blbe od 6.rocniku cvut fs)
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    SCOTT7279: nejlip od lidi co neco s ecu uz umej :)
    No a pak hodne studovat a zkouset nejdriv na vlastnim motoru...

    za predpokladu ze vis jak presne funguje motor a spalovaci procesy (vcetne termodynamiky, teplotni roztazitosti dilu) tak zaklady muzes pochytit tady http://www.msextra.com/doc/index.html, tam je vysvetleno od uplnyho zacatku jak co zapojit tak jak ladit danou ecu. Vyhoda toho ms je ze jsou to fakt zaklady, ktery kdyz pak pochopis tak jsou vsude +- stejny, ale musis precist opravdu vsechno a tim myslim VSECHNO.
    Dal se pak uz specializujes podle danyho auta, zvoleny jednotky a jejiho manualu, takze treba http://www.haltech.com/downloads-2/specsquickstartwiring/, http://www.aemelectronics.com/?q=products/support/instructions, http://microtechefi.com/index.php?route=cms/category&path=4 apod.
    Samozrejmosti je cist fora k autum, respektive motorum a resit veci ohledne jednotky :) Dalsi krok je pak uprava puvodni jednotky pokud to dovoluje, jeji desifrovani apod. Ale toho si moc na zacatek nevsimej..

    Jinak v cr moc lidi, co umi ladit jednotky neni. Vicemene je tu Karel (ecumaster, aem) z liberce, Dusan hIGGi (haltech), ja (haltech+microtech, ms), Ladis (ecutek), Jirka Phob (vems+ms), Mick (aem, piggy)..
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    LUBANCZ: Moc rád bych proniknul do tajů ECU, nějaký rady jak začít? Nebo kde to začít študovat od základu z jakých pramenů?


    4PTO, JESSE_MORENO: Moc rád vám ho ukážu, ale bude must statická prohlídka :-D navíc bez interiéru, podvozku a brzd :-D trochu jsem začal tunit... už mám sehnaný přední bremba čekám na pěkný zadky. Probíhá odlehčování, oprava elektriky, zítra přijde alcantara, takže potahování plastů v interiéru, přetahání brzdových okruhů, hydr. ručka, nový palivový vedení 2 pumpy a ještě pujdou komplet nápravy na pískování a lakování... takže plán dlouhý a bůh ví kdy vyjedu. To ale neznamená, že nemůžu zajistit projížďku ;) Máme s kamarádama takový menší klub GC8 a v okolí ode mě (Řepy) jsou další 2 STI Type R a jedno klasik STI GC8 (to ale teď budu dávat do kupy, potom co se na něm vyřádili dvě jelita u kterých kámoš původně nechával překopávat)
    4PTO
    4PTO --- ---
    JESSE: domluv se SCOTTem kdy se můžem přijet podívat na stíhačku a projedeš se aspoň gtčkem ;) , bydlím teď v Praze a auto tu mám sebou..
    Jinak gt není zas taková hračka, volil bych rozhodně SCOTT7279
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    JESSE_MORENO, SCOTT7279, SCOTT7279, JESSE_MORENO, AXTHEB: Hele pokud to vazne nemas jen na zavody, respektive chces na E85 jezdit v klidnym rezimu, tak to smysl moc nedava.
    Puvodni EJ20T jednotky jsou laditelny jen castecne a pres kabel (tactrix myslim dela), ovsem nedostanes se ke klasickymu schema palivovy mapy 32x32, 16x16, nebo k casovani predstihu krok po kroku.

    Prepinani mezi mapama neni definovano jednotkou, ale resenim. Musis koupit takovou jednotku ktera ma analogovy vstupy na ktery pripojis signal. V zasade to funguje tak, ze mas treba 10-20 map ktery se prolinaj mezi sebou v zavislosti na podminkach a datech ziskanych z cidel. Tvoje prepinani se dela tim zpusobem, ze jedes na "defaultni" mapu, rekneme mapy 5-12 a mas v kabine cudlik. Ten zmacknes a diky napojeni na dual stage electronic boost controller se zvedne plnici tlak na turbu, a zaroven vysle signal do jednotky, ktera pozna ze nema jezdit na mapy 5-12 ale na mapy 15-20. Takze prioritni je zvolit takovou jednotku ktera tyhle vstupy uz ma. Coz je dneska skoro kazde kolem 10-20t (haltech, microtech, aem apod). Ja osobne ladil mapy za ceny kolem 40-80t za kompet auto, ale teda i s dalsim servisem..

    Co se tyka cenovy politiky jednotek, tak predstava ze je jednotka postavena maximalne za petikilo je smyslena. Kdyz se podivas na megasquirt kterej je takovej samo-domo (ne PnP verze) tak ty naklady na material a elektroniku jsou sice za 3-5t, ale druhou casti ty jednotky je software a sladeni komponent. A to je to hlavni knowhow ktery ty prodejci do toho davaji. Ono naprogramovat jednotku a mapy v notepadu a prepalit tim vnitrni eeprom, je neco jinyho nez kdyz si muzes doplnovat tabulku v programu podobnym excelu, hybat s koleracemi, nastavovat zapalovani po pul stupnich, divat se na mapu ve 3d a vsechno logovat a monitorovat v realnym case pri behu motoru..
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    SCOTT7279: To mně vubec nejde do hlavy, jak muze stat programovatelna jednotka desitky tisic. Dilu je v tom tak max. za petikilo (ale spis za stovku).
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    SCOTT7279: ufff .... to pak vubec ndava smysl jako uspora ale pouze jako palivo na zavody. hm rozumim
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    JESSE_MORENO: Nejnarocnejsi je koupit programovatelnou jednotku cca 10-50k, a sikovnyho cloveka co to umi, muj odhad 5-10k za mapu... Odhad podle toho co dela ladis...
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    LUBANCZ: Osobně mám v plánu jednotku na 3-4 mapy... Z toho jedna nebo dve na e85, zbytek benzin setriva, provozni a hardcore
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    LUBANCZ: no jako vzhledem k tomu ze jsem v Praze a stanic s E85 je tu dostatek tak bych to tankoval z 95%, vicemene bych to nenatankoval pouze pokud bych se dostal nekde v prdelakove do situace ze by proste nebylo kde...

    A ladit to v jednotce auta je jak narocna resp. financne narocna zalezitost?


    SCOTT7279: mrknu dik :)
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    Pistoheads (tam ni nikdo nikdy neodpovedel), ebay, jpn aukce a par anglickejch inzertnich servru ktery si nepamatuju. + na melniku je jeden typek (tomas douda), ktery vozi auta za pekny penize... Ma perfektni kontakty uz jsem pro ruzne lidi u nej kupoval 4 auta a vzdycky super, dobra cena, jednani atd... Vozi prakticky jen gc8... Subaru-melnik.mypage.cz
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    SCOTT7279, JESSE_MORENO: ona to rozezirani takova blbost neni, vetsinou tim trpej vsechny auta do roku 2000, prave kvuli smesi hadicek. Co to ale taky rozleptava jsou gumovy tesneni u benzinovych cerpadel a to i u novejsich aut (do 2010)...

    Pokud budes jezdit jen na E85 tak to klidne nalad, ale pokud planujes obcas i nadrz benzinu, tak to nema skoro zadnej smysl. Stejne jako ta pridavna jednotka ktera zapricini zvetseni duty cycle vstriku z 70% treba na 85% a tim vyrazne snizi jejich zivotnost. Tohle vsechno se ma ladit v jednotce auta a ne pomoci krabicky kterou smontovalo cinsky dite ve 3 hodiny rano :)

    bud japonsky aukce, nebo ruzny UK servery jako autotrader.co.uk, gumtree apod..
    JESSE_MORENO
    JESSE_MORENO --- ---
    LUBANCZ:
    SCOTT7279: s upravenou jednotkou pocitam, ono uz se vi ze lejt to bez toho do auta je nebezpeci... dlouho se prave povidalo o tech hadickach atd. ale to je vicemene blbost... teda neni to blbost ale to plati jen pro nejaky auta a vetsinou ze zacatku devadesatek co mely specifickej material tech hadicek, dalsi vec co se povidala ze to muze prozrat nektery nadrze ale to je taky pravda zas jen u par pripadu... o co jde hlavne a co fakt problem je ze tam je nizka teplota horeni a tudiz se pak podpalujou pisty.

    je treba tam dat jednotku ktera tu strikacku necha otevrenou dyl a dostane tam tak vic smesi a pak to jede super, zvedne to spotrebu ale i vykon - tohle vsechno jsou rozumy nacteny po diskusich, nemam to empiricky overeno :)


    Hele ale kde vy koukate na ty inzeraty? ja koukam sauto+mobile.de a nachazim kulovy resp. vsechno co nachazim v solidnim stavu zacina na 8 - 9k Ojro...
    SCOTT7279
    SCOTT7279 --- ---
    JESSE_MORENO: Jj, ale to uz by chtelo jednotku a naladit na ten etanol ;) precijen narust vykonu tam muze byt dost ... Nikdy jsem to moc nezkoumal, ale nekdo mi kdysi rikal, ze E zere gumovy hadice a chce to celou fuel line povymenovat... Coz je taky uprava na chvili. (Treba mi to nekdo vyvrati to s tou agresivitou)

    Pomalu ale jiste zacinas tunit
    LUBANCZ
    LUBANCZ --- ---
    JESSE_MORENO, SCOTT7279, JESSE_MORENO: E85 je nesmysl, pokud to nenaladis vylozene na nej, tak to jsou vyhozeny prachy. Co se tyka N98-100 tak by te to cekalo i v pripade upravenyho GT..
    Nejlip stahnout trosku tlaku a ubrat na agresi zapalovani aby nedochazelo k samozapalum, bude tam sice propad o par koni ale bude to bezpecnejsi :)
    Pokud mas mesic dva na prestavbu tak jdi klidne do STI, slusny se daj koupit za 2-4k Ł...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam