• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PALMEXSubaru forever a nikdy jinak, rady tipy, fotky, videa

    "in this car, you are watching where are you going.. through the side window"


    Na nástěnce nyxácký subaru vozový park.

    Manuály - Subaru: http://www.subaruclub.cz/manualy
    rozbalit záhlaví
    J3RRYNA
    J3RRYNA --- ---
    NIXIMOR: Však na dlouhé rovince si klidně bublej 2 - 2,5 rpm, to ničemu nevadí... Když začne úsek být techničtější, drž to prostě ve větších otáčkách (klidně 4 - 5k rpm+), před zatáčkou si auto chystej, klidně na brzdách, **pokud s nima umíš citlivě zacházat**, do té zatáčky vjeď raději pomaleji a na výjezdu to klidně zašlápni, čtyřkolka Tě krásně vytáhne.

    Pokud dostaneš na vjezdu do zatáčky nedotáčivý smyk, v zásadě to můžeš buď "vykvedlat" velmi rychlým, plynulým opakovaným utahováním a povolováním rejdu, pokud je nedotáčivost mírná, v menší rychlosti lze dokonce naopak zarejdovat naopak poněkud přehnaně dovnitř a jít na plyn, ale pouze pokud máš ještě dostatek místa, přechod do přetáčivosti bude legu s dlouhým rozvorem možná chvíli trvat...

    V neposlední řadě lze nouzově použít i ruční brzdu (zatáhnout intenzivně, klidně na max. ale jen na kratičkou dobu, v případě nutnosti i dvakrát) a pak z toho plynem ven...

    Co se ABS týče, tak na Spec.B mě v zimě sralo natolik, že jsem ho dost často prostě odpojoval, teďka na Impreze žádné ABS ani není a je to pecka. Prostě přemýšlím víc dopředu, před každou zatáčkou si dostatečně dopředu oťukám míru adheze a následně tomu pak přizpůsobuju bod, kde zahajuji "threshold braking", tedy si přes zpětnou vazbu v pedálu hlídám, abych byl neustále těsně před momentem zablokování kol, přičemž pokud se mi jedno, nebo více kol zablokuje, jen jemně povolím, dokud se neodblokuje/neodblokují a pak zase pokračuju v brždění na hranici adheze. Na Impreze nemám srovnání, ale ve Spec.B jsem byl schopen bez ABS brzdit mnohem, mnohem efektivněji, než s ním. Vždycky, když jsem si myslel, že mám ještě rezervu, seplo se... Prostě se to na můj vkus spínalo poněkud brzo....
    IKSIK
    IKSIK --- ---
    NIXIMOR: Hlavně nešlápnout na brzdu. To stačí, ne? Když se řítíš v zatáčce do škarpy, tak ti ta čtyřkolka už moc nepomůže. :-)
    SPM
    SPM --- ---
    NIXIMOR: Koupit H6 :-D

    NIXIMOR: Neříkalo se to jenom v souvislosti s bržděním na suchém asfaltu? Tam to možná pořád bez ABS bude brzdit líp - za cenu toho, že na tom asfaltu necháš vzorek a to auto je během toho neovladatelné.
    NIXIMOR
    NIXIMOR --- ---
    Byl jsem si ted trochu zajezdit na parkovisti a jsem se sebou velice nespokojeny... Teorii znam, vim ze mam prislapnout plyn a nesahat na brzdu, ale protoze jsem zvyklej jezdit v nizsich otackach (tak do 3500), tak nez se ta atmosfera roztoci aby dokazala pretlacit smyk, uz bych byl ve skarpe... (Lego 2.0R)
    Dokazete mi nekdo poradit co mam delat jinak? :)
    PRZZI
    PRZZI --- ---
    Jsem zvědavý kdy narazím na limity, zatím jen příjemně překvapuje a posouvá možnosti

    SPM
    SPM --- ---
    Tak ono do rozjebaný 2.5ky se dá taky zahučet za hromadu peněz, z tohohle mi nepřijde, že by H6 byla nějak výrazně náročnější... potencionální rozdíl je asi v tom, že u 2.5 se dá při koupi vybírat z více kusů a tedy najít si nějakou méně zanedbanou a když už se to vysere, tak se po vrakovištích dá najít více náhradních dílů... jako třeba celý motor nebo převodovku :-)
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    SMOKY: Dá se pořád dotáhnout z DE, nicméně mě by se teda taky nechtělo... :D
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    SPM: Mas pravdu. Otazka je, v jakym sou stavu, jelikoz neudrzovana H6 je potencialni dira na penize. Byl sem se letos podivat na jednoho Outbacka H6 a dle AWD bych do toho musel narvat minimalne 80k aby bylo v pohode :)
    SPM
    SPM --- ---
    SMOKY: 6 kvalt manuál mělo akorát Legacy SpecB a to se bude hledat hodně dlouho (a nejspíš to tu vysokou cenovku mít bude)... naproti tomu H6 outbacků se za poslední dobu pár vyrojilo, ani ne za tak vysoký ceny.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    MARIHAI: Mam tu starsi 2.5 121 kW, v manualu. Spokojenej sem, ale asi bych snesl trochu vic vykonu. S tim automatem bych se bal, ze uz to moc nepojede. Jinak tahle starsi 2.5 ma obcas problem s tim, ze to zere olej (coz to moje zere, leju tam tak litr na 3000-4000km). Bohuzel ty H6 si drzej hodne cenu a je problem vubec nejakou sehnat, jinak bych sel asi do ni. Vyhoda je, ze to ma 6ti kvalt manual nebo 5ti kvalt automat a pri beznym jezdeni si to nesezere vo moc vic.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    SMOKY: Automat manual? Spokojenost? :)
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Legacy 2.5 - V lete s klimou, vetsina cest dalnice okresky - cca 9 , ted v zime spis po meste cca 11 . Jinak je palubni pocitac mi ukazuje tak o litr lepsi spotrebu, nez je ve skutecnosti.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    Poznámka ke spotřebe, Forester SH nový gumy Dunlop Winter Sport 5 -spotřeba šla při dojížení do práce Kladno-Praha po okreskách do Bubencče o litr dolů na 8,6 -docela překvápko.
    SPM
    SPM --- ---
    TOMBRIDER: A ještě permamentní AWD, což taky kus výkonu sežere :-) Ale jo, říkat nějakému TDIčkaři, že to žere jenom 10 smysl nemá... ale spousta ostatních lidí to čekala taky horší. (Ale já mám teda těch koní jenom 209 :-D )

    BLULAJTA: Tady bych zase klidně i přidal. IMHO jezdit tim pár kilometrový trasy po Praze v zácpě v zimě, tak bych věřil, že to dá i 20 :-)
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    TOMBRIDER: Uvádím kombinaci...čistě město a zima klidně přes 14... :-D
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BLULAJTA: málo.. mám ve volvu 2.4t slabejch 200koni a 11l/100km průměr. Ted sem hodne jezdil kolem komina a sviti tam 14...
    Takže tvoje spotřeba mi přijde opravdu dobrá.
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    TOMBRIDER: Masakr jako moc, nebo málo? :-)
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BLULAJTA: teda, na šestiválec co produkuje nejakych 245 koni je ta spotreba masakr
    SPM
    SPM --- ---
    mne to zere stejne i pres zimu :) ale mozna to delaj ty uzsi zimaky... nebo jezdim delsi trasy, tak se to na tom tolik neprojevi.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    BLULAJTA: Chápu a verim ze super :)
    BLULAJTA
    BLULAJTA --- ---
    MARIHAI: Jsem možná fanatik, ale H6 je prostě návyk a srdcovka...já chtěl nejdřív 2.5, projel se v tom...dobrý, ale když dobrý, tak za 3...ty 2 válce navíc a vyšší objem je pochopitelně znát na spotřebě, ale jízdní vlastnosti a spolehlivost tohle vyvažujou...já se svým Legacy najel za 2 roky cca 30tis. a nebyl s tím absolutně problém...olej v AT jsem teda měnil, pro jistotu...a koupil nový desky a zadní kotouče...jinak opět pro jistotu měním olej a filtry po 10ti tis...a tankuju do toho vyšší oktany, kvůli zasraný biosložce v 95 naturalu...kombinovaná spotřeba teď v zimě 11.2, pokud se hlídám...pokud ne, což je převažující stav kolem 13ti...v létě ovšem spotřeba klesne o litr a něco... :-)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    Já mám Lego 2006 s 2.0 a automatem, jezdim jak prase za 10 až 12 LPG. Zkušenost je taková, že pokus chceš tak si v vždycky nejrychlejší, výkonu je dost pokud se nebojíš na to šlápnout.
    SPM
    SPM --- ---
    MARIHAI: Na tý starší H6 (ale IMHO ty novější na tom se spotřebou budou dost podobně) mám najeto zatím 7000km, celkový průměr něco lehce pod 10,5. Většinu tras mám do práce / z práce, což je asi 20km dálnice, pak ucpaná Praha a večer zpátky (s tím, že už to nebývá tak ucpané, takže po té jižní spojce jedu alespoň nějak relativně plynule). Okresek minimum a když už se na ně dostanu, tak na to většinou dost šlapu. Co se týče vývoje, tak IMHO nejvíc to zabíjí právě to ježdění po městě (a tam ten 4 válec bude nejspíš výrazněji úspornější). Obvykle když jsem jel nějakou delší trasu po dálnici, případně i rychleji ty okresky, tak jsem byl pod 10. A pak to teda taky zabíjí ježdění v terénu - po absolvování srazu SFC v Milovicích jsem byl přes 11 :-D Takže asi záleží... jestli tím chceš jezdit hlavně po velkém městě, tak H6 žere jak kyselina. Na dálnice a okresky to už moc rozdíl není... ale faktem je, že přes 10 prostě asi budeš :-)

    Co se týče převodovky, tak jako zase nějak extra mě to nepálí. Jako jo, kvalt navíc by to sneslo, výkonnově by to tomu autu asi dost pomohlo. Ale i tak mi přijde, že to jezdí velice slušně. Navíc, hlavně Outback, stejně není nějaký závodní speciál... Je to takový klidný pohodlný autíčko na ježdění. Na nějaké drcení okresek by to GTčko / WRX bylo určitě vhodnější :-) Ale nevím, jak se chová AT u 2.5ky, nikdy jsem v tom nejel, je možné, že tam je to daleko více cítit...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam