• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    ICARUS: jj to jsem přesně myslel! Nedraftuješ nějaké dané téma decku, ale trochu takový ten oldscholl styl "mrchy do křivky a k tomu nějaký ten trik/zabíjení", ale je to vylepšené těma malýma synergiema kterých je tam strašně moc. Mě tohle baví víc než sady, kde mě ta daná kombinace skoro vede za ručičku a ukazuje mi co mám brát. Proto vždycky smařžím ty Core set drafty,m kde tohle tolik nebývá.

    Spousta decků pak existuje ve více variantách - třeba UR může být kontrol který hraje hodně zabíjení a vrací si ho přes toho 3/3 merfolka a UR spell (jsem marnej co se názvů karet týká), může to být vyloženě prowess deck s Weirdem, lítačkama a co nejvíce optama/crash through, může to být klasický tlačák mrchy, tempo, blesky. Jsou decky hodně zaměřené na Goblin Wizardry a taky to může být libovolný mix toho předchozího.

    Ten boros může být více go-wide, nebo spíše midrange atd. atd.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    LUKEH: To ne, prave proto je fajn hledat takove ty "pocket of synergy", dve karty ktere se spolu kombi a kdyz prijdou do hry zaroven, muzes s tim neco delat.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MATEEJ: Ten Pegas máš pravdu že se ti tolik nehodí, toho bych hrál spíš s tou zdí a mečem jak píšeš.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MATEEJ: já bych ji hrál, ale nedával bych tam prostě tolik 3cc instantů. Pokud bys chtěl jít go-wide tak bych hrál Steeda a taky tu zeď co dává +1 útočícím, ta je navíc dobrá s tím double strikerem a bude se ti hodit právě na ty kole kde dáš tampering a pojedeš vším. Ty jsi v tomhle směru zůstal tak na půl cesty...máš to napůl go-wide a napůl takový midrangeový. Ale s tím Baneslayerem bych šel právě spíš cestou méně synergického decku, hrál bych ty sure striky a prostě konzistentnější deck, kterej pak toho Baneslayera lépe využije.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    LUKEH: Jasně, je to nonbo, ale ne fatální. Sešlo se to asi jednou a neznamenalo to, že ty instanty nesešlu, neznemožnilo mi to ani double spell. Ale dost možná jsem místo ní měl hrát toho Steeda.
    Jinak na Wingmare se mi líbí, že když na soupeře tlačíš a on by už vážně potřeboval udělat ten 4 CMC removal nebo má dvě many na Swift Response, tak ho s ní o kolo zdrží, což někdy může být rozhodující.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    LUKEH: Mě přijde, že s tolika potvorama, dvěma Houndmasterama (a líbil by se mi tam i ten Valorous Steed) to je spíš go-wide deck a do něj mi víc sedne Burn Bright a Destructive Tempering. Pegasa jsem v aggru zkoušel, ale přišel mi málo aggro, k němu imho potřebuješ víc +1/+1 counterů, Aury, Short Sword...

    Ale v debatě o draftu s tebou bych spíš měl držet hubu a šoupat nohama, to myslím upřímně. :-) Za jakékoli tvoje postřehy k draftu, ať už obecné nebo ke konkrétnímu setu, budu vážně rád (a asi ne jenom já).

    Jinak s M21 máš samozřejmě pravdu, funkčních archetypů je relativně málo (RG, WG, o stupínek níž asi UR, o větší stupeň níž BU a GU, u těch už to chce jak to, aby byly open, tak kliku na klíčový U), ve většině případů se vyplatí draftovat bílou, což není zas až takovej hard way kumšt.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    Jo a taky není dobrý mít dva 3 manový instanty v decku s 2/1 letcem co je zdražuje.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MATEEJ: já nesleduju žádný tabulky "dobrých a špatných karet" takže asi úplně nevím co znamená, že má nějaká karta rating. Vím že jsou takové ty LSV preview věci a taky něco od Karstena, ale to vždycky na začátku sady a po pár dnech se ví, že to je stejně úplně mimo.

    Určitě souhlas že jde o to jak je ta karta dobrá v daném archetypu. Spousta karet je někde super a jinde nic moc. Imo třeba ten destructive tampering je dobrej v opravdu low-curve borosu s hodně 2 dropama a i třeba 1 dropama, ale už ne v tom tvém, kde máš kopec 3-dropů a ještě Baneslayera, takže máš ten finální průlet zajištěnej jinak.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    LUKEH: Ano, bejt open a odhadnout, co je open, je hodně důležitý a taky to tam píšu v bodu 2) [ MATEEJ @ MAGIC THE GATHERING : Bye bye Teferi ]. Ukázkou svého decku jsem zdůraznil bod 1), tj. orientovat se v archetypech a nejet podle ratingu in vacuum, ale podle použitelnosti karty v kontextu, ale důležitý a typický pro hard way (a těžký pro úplného začátečníka) jsou samozřejmě oba body.

    Dalším důvodem příspěvku s mým deckem bylo, že od začátečníků často slyším "když mě v draftu nechoděj žádný dobrý karty". Jasně, nechoděj, protože jich je málo, a stejně ji pak budeš mít v decku jen jednou. Ale karet, který jsou tabulkově blbý, ale spolu fungujou dobře, můžeš mít v decku mnohem víc a odvedou stejnou práci.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    A to M21 právě o těch synergiích až tak moc není, sice existují, ale je to spíš takové dodatkové téma decku, kterého se ale není vůbec potřeba držet.
    LUKEH
    LUKEH --- ---
    Dva 7-0 decky. Jinak imo trochu misinterpretujete co je to hard-way drafotvání. To není o tom, že draftujeme nějaké synergie, ale spíš o tom, že jsme otevření do všech barevných kombinací a jsme ochotní přejít do čehokoliv co vypadá otevřeně. Medium way je, že máme natrénované jen některé kombinace a snažíme se do nich nacpat (třeba M21 jsme hrál hlavně WR,WG takže jsem často tlačil bílou, nebo prostě něco z WGR barev a pak jsem občas končil třeba UR nebo UG, ale málokdy jsme šel do UB nebo RB např.). A easy way je že prostě picknu to nejlepší co vidím v nějaké barvě a po pár pickách se do toho prostě natlačím.



    LUKEH
    LUKEH --- ---
    MATEEJ: tohle je docela typickej M21 balík. Minulej měsíc jsem dal Mythic #10 v limited a to hlavně díky WR a WG deckům. V tom tvém bys měl hrát 16 landů, vyndat destructive tampering a burn bright a přidat 1/3 pegasa a 2x Sure Strike a dobře hratelnej je i ten meč.

    Ale nevím co je na tomhle decku hard way draftování?
    HEERO
    HEERO --- ---
    MATHES: ah ok díky
    MATHES
    MATHES --- ---
    truhlicka = vault. pokud ti do kolekce jakymkoliv zpusobem pribyde 5. stejna karta (v rarite c/u) tak dostanes nejaky setinky procenta do vaultu. jakmile dosahnes 100% muzes vault otevrit a dostanes nejaky wildcards (1m 2r ,4u a 4 c myslim? nevim presne)

    k tomu navic mas wildcards za otevirani boosteru.

    tyhle dve veci jsou na sobe nezavisly
    ASYD
    ASYD --- ---
    ja vlastne ani nevim co s tim vaultem jakoze ma clovek delat
    HEERO
    HEERO --- ---
    Jak je to s tou truhlickou, za kterou dostavam wild karty? Ja sem totiz nikdy nehral limited, az ted a vlastně kdyz otevřu boostery skrze draft, tak se mi nedoplnuje to kolecko na wild karty, jako kdyz oteviram jednotlivé boostery, ale plni se mi ta truhlicka?
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Můj poslední draft je hezká ukázka rozdílu mezi easy way draftováním čistě podle power rankingu a hard way draftováním podle archetypu nebo stylu decku.

    S tímhle jsem teď uhrál 7-2 (v bronzu, což trochu snižuje výpovědní hodnotu).

    M21whitered7-2

    (Jo, mělo tam být jen 16 zemí, 17 mi jich tam zůstalo omylem z úvodního buildu, ve kterém jsem chtěl hrát Fiery Emancipation. Zajímavý je, že v nadpoloviční většině her bych ho vytáhl, i když jsem se toho casting costu bál. Nicméně výsledek by byl asi stejnej, možná 7-1.)

    Myslím, že zrovna v tomhle draftu jsem k hard way spíš jen tíhnul, než abych ten archetyp vyloženě forcoval, ta bílá je v M21 docela bohatá, takže se to k téhle kombinaci, která je přirozeně agresivně orientovaná, vyvinulo tak nějak samo. Druhého Houndmastera jsem dostal až někde v Pack 3, Baneslayer byl čistá klika P3P1.

    Přišly mi dobrý U aggro potvory, ale jen jedinej removal, normálně má člověk v tomhle decku nějaký ty Shocky, Scorching Dragonfire nebo Swift Response. Ale zrovna tenhle tejden jsem koukal na Bena Starka a ten přesně do takovýho decku, s nadstandardním počtem levnejch potvor, doporučoval Destructive Tempering, i když většina hráčů - a já taky - dá do tohohle decku přednost Shocku, kterej je o 2-3 levely ratingu výš než Destructive Tempering a hodí se do každýho decku. I ten Burn Bright mi přišel lepší než Tempering. Ale dal jsem na Starka a hrál jsem Destructive Tempering a to hovno, který na vás často zbude na konci packu, mi vyhrálo dvě hry, protože do tohohle archetypu sedlo jako prdel na hrnec – a úplně stejnej počet her mi vyhrála jednoznačná super bomba Baneslayer Angel, která ale člověku přijde v draftu jednou za uherskej rok. A kdybych měl ten Destructive Tempering dvakrát, dal bych ho tam místo Burn Bright.

    Tady mi to optimálně přišlo, ale bez Destructive Tempering by to nebylo za 25 to the face. A to to soupeřovi přišlo taky hezky po křivce.

    destructive-tempering
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    ICARUS: V Areně taky asi dost záleží na úrovni, od bronzu do gold potkáváš větší procento začátečníků, kteří taky draftují easy way, takže se jim s tím vyrovnáš. Od platiny výš začneš mít problémy.

    ICARUS: Imho je BREAD relikt z dob, kdy se sice počítalo s tím, že každý set se bude i draftovat, ale při game designu nebyl kladen takový důraz na to, aby to draftové prostředí bylo co nejpromakanější a co nejdéle hráče bavilo. Jakmile si začali dávat práci s tím, aby každý barevný pár měl nějaký archetyp a aby ty páry byly pokud možno vyrovnané, tak BREAD ztratil hodně na váze.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    Navic groupthink pro hracu rika, ze uz poslednich par edic je potreba draftovat balicek, ktery ma jasny gameplan, smysl a synergie. Mit OK krivku a par rare uz proste nestaci.
    ICARUS
    ICARUS --- ---
    Jo, tohle jsou fajn informace. Pak je teda jeste Straca certified "Drafting the medium way", k dohledani nekde na CFB.

    Jeste dodam, ze u te easy way je trosku hacek v tom, ze vetsina draftu bude treba 1-2, ale cas od casu to forcnuti balicku na zaklade P1P1 proste vyjde a je to ez 3-0. Tohle strasne svadi k results-oriented thinking a k tomu tuhle strategii proste opakovat, protoze "minule to vyslo". Naopak, ta hard way casto vypada jako serie 2-1 draftu, protoze uz z principu te strategie (kdy se snazis nechat si co nejvic otevreny prostor na manevrovani) to konci tak, ze nemas nejsilnejsi deck u stolu (to ma treba ten, kdo neco forcnul a trefil se), ale konzistentne mas treba druhy nebo treti nejlepsi deck.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam