• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    spoiler - klikni sem


    PROMO KODY DO MTG ARENA NA NASTENCE

    ODKAZY NA ZAJIMAVE ZDROJE INFORMACI O MTG NA HOME

    Jestli chces neco sehnat / prodat / vymenit, tak ses tu spatne a nasleduj odkaz nize.

    [ MAGIC THE GATHERING: Nákup / Prodej / Výměna ]

    Zajimaji te storyline? Chtel by sis precist pozadi jednotlivych sad? Pokracuj prosim ZDE

    NYX MtG Arena IDs na NÁSTĚNCE
    rozbalit záhlaví
    MATHES
    MATHES --- ---
    WIRUSS: hele ono i s blbou mishras bubble je to dost v klidu
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    MATHES: taky mě zaujalo, chci vidět, jak to zase bude fungovat s Lotusem...
    MATHES
    MATHES --- ---
    lurrus unbanned na vintage? lol ok
    WRATA
    WRATA --- ---
    Trickery zustalo na STD? tak to jdu asi trollit na arenu :D
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    ASYD: Kdo by řekl, že Arcum's Astrolabe je tak extra silná karta, aby se bannula na všech formátech, na Okovi to bylo vidět 14 dní po release, ale tohle....
    ASYD
    ASYD --- ---
    February 15, 2021 Banned and Restricted Announcement | MAGIC: THE GATHERING
    https://magic.wizards.com/...e/news/february-15-2021-banned-and-restricted-announcement?DeleteUroDay
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Zjištění: startovní monocolor decky v Areně mají sideboard (narozdíl od těch dvoubarevných decků). A v červeném je klasický Hurloon Minotaur (bohužel ne s klasickým obrázkem).
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Note: We are planning an upcoming B&R announcement. In that announcement, we plan to ban Uro, Titan of Nature's Wrath in Pioneer, Modern, and Historic. Additionally, we are continuing discussions about doing the same in Legacy. While we are still working internally on the larger B&R announcement for that week, we wanted to share this information ahead of this sale.
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    Dobu jsem odolával a měl 3 (hrál jen 2 jelikož piles se mi hrát nechtělo) a jakmile jsem sehnal za 80% 4. tak mi ho zabanují, kdybych to před tím neříkal:

    Note: We are planning an upcoming B&R announcement. In that announcement, we plan to ban Uro, Titan of Nature's Wrath in Pioneer, Modern, and Historic.

    Ale jinak celkově půjde dolů, když alternativní v bundlu by byl za 800 - https://secretlair.wizards.com/eu/product/629357/showcase-kaldheim-part-1
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Když se budeme bavit o kartách, jejichž smyslem je, aby si kvůli nim lidi kupovali nové sety, tak v posledních letech používají čtyři způsoby, jak na to jít.

    1) Silný, ale pokud možno ne přepísknutý karty. Klasickej způsob, ale i po té spoustě let, co to dělají, v něm selhávají (v poslední době tak často, až si člověk říká, že je to úmysl). Jsou karty, kde se jim to povede, třeba Embercleave je silná a každej potvorovej deck s červenou ji chce hrát, ale dá se hrát i proti ní. Oko nebo Omnath byli v kombinaci s dalšíma existujícíma kartama, který se k nim přímo nabízely, jasně OP a je nepochopitelný, že jim to nedošlo, jako by si ten deck ani nezkusili postavit. Nexus of Fate a Tibalt's Trickery nejsou ani tak OP jako debilně otravný, ale i u nich je na první pohled jasný, že se nad nima moc nezamysleli. Uro je silově srovnatelný s Kroxou, ale bohužel to byl další boost pro UG rampu, která byla hodně silná už v době vydání Hydroid Krasis a Nissy, tedy v době, kdy Theros testovali, takže i tady je divný, že to prošlo. U některých karet (Field of the Dead) si dovedu představit, že jejich sílu neodhalili při playtestingu, v tomhle je hráčský hivemind přecejen lepší a má takřka neomezené mentální a časové kapacity. Do skupiny hůř odhadnutelných karet patří obecně karty, které umožňují cheatovat s manou a vykládáním karet na stůl (Wilderness Reclamation, Fires of Invention, Lukka), takže i u nich je divný, že si toho opakujícího se vzoru nejsou vědomi a nedávají si na ně většího bacha.

    2) Přidávání hodnoty kartám pomocí nových mechanik, které si hrají primárně s vyvážeností karet, viz R a MR adventure karty nebo MR modální země. Ty karty samy o sobě nejsou OP, ale principielně jsou totálně ulítlý, dvě karty v jedné (mnohem doslovněji než split cards), a jejich další obrovská výhoda je strašně jednoduchá inkluze do stávajících decků - Shatterskull Smashing místo hory, Agadeem's Awakening místo bažiny, Murderous Knight nebo Bonecrusher Giant místo removalu. Tyhle karty chce a může hrát úplně každý téměř v jakémkoli decku příslušné barvy, je to naprostej must buy a vedle dvojzemí nejpřímější útok na hráčovu peněženku. Naštěstí se zatím rozhodli ho nenadužívat (mezi Eldraine a Zendikarem vyšly 2 sety + core set, ve kterých tenhle trik nepoužili), ale jestli to budou používat častěji, tak to bude dost cancer, která bude herní hodnotu karet tůrovat do neudržitelných obrátek.

    3) Raritní multilandy a jejich rotace. Čistá tiskárna na prachy, ale nepokřivuje to herní prostředí a celkový power level hry.

    4) STD competitive decky založený na nějakém archetypu. To je téměř nemožný udělat v rámci jednoho setu, aniž by byl ten archetyp OP pro limited, ale dá se to rozložit do víc setů, viz třeba UB Rogues. Je to dobrej způsob, ale z hlediska designu to je strašně komplexní věc, navíc operující s budoucí, tedy v době vývoje neznámou meta game. Například adventure decky začaly být hratelné až poté, co x decků odpadlo kvůli banům a rotaci.
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    Já myslím, že se trochu dostali do pasti, s tím jak furt vydávají lepší a lepší věci. Z toho není cesta ven, kromě nějakýho totálního resetu a snížení síly karet. Což už si minimálně jednou zkusili (Mercadian Masques a dál) a dopadlo to fakt blbě.
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: ano, ale:)

    1) To je jedna strana mince. Na druhe strane je fakt, ze i WOTC ma k dispozici neskutecne masivni balik dat, ze kterejch by to mohli (meli?) vycist daleko driv. Takovej jeden priklad za vsechny - time walk combo asi rok zpatky. To ze je ten deck retardovane rozbitej jsem poznal ja po dvou hrach proti tomu decku, pak jsem si ho obv postavil. Uz jenom fakt, ze ti arena dava soupere v ladderu podle "urovne tvyho decku" znamena, ze s nejakym netdeckingem pracujou a ze ten algorytmus pozna co zhruba hrajes za deck (vypada to pomerne primitivne na bazi poctu M a R v decku, ale neco tam je). Tim padem by meli bejt schopny poznat, ze se jim tam deje neco nepeknyho.

    Ano, ten clanek uz jsem cetl kdysi, ted jsem ho jen tak projel. Je tam cca 8 karet, ktery by s nejvetsi pravdepodobnosti ten ban dostali. 8 za 10 let. Tj s tema dalsima 2 je to celkem 10 karet / 10 let - nemam s tim problem.

    S cim mam problem je to, ze i kdyz je vsem jasny, ze je to broken AF, tak se reseni oddaluje. Protoze proste papir je v tomhle brutalne limitovanej (viz HS, ktery dela nerfy/buffy co dva mesice, protoze v digitalu si muzou dovolit skoro cokoliv - vcetne emergency banu tyden pote, co se objevi retardovane OP deck, kterej utekl testingu).

    Pokud se ban oddaluje, tak z toho tezi WOTC - prodeje jedou jak o zivot, protoze vsichni si chtej postavit broken bonkers, protoze nic jinyho nema smysl hrat a po cca mesici maj kostru decku, ktera ma asi tak o 50-90% mensi cenu, nez pred banem.

    Samotny fakt, ze se vydavaj karty, nebo komba, ktere utecou testingu se delo, deje a dit bude. Internetovej hive-mind ma proste neomezeny zdroje a nikdy nemuze prohrat.

    Co mi vadi je to, jak k tomu wotc pristupujou (rychlost, komunikace atd) a to uz vubec neberu v potaz to, ze otevrit si zabanovou kartu v boosteru je hloupy a WOTC to prochazi snad jenom proto, ze to takhle delaj od zacatku.

    Priklad ted s tibalt counterem je uplne krasnej. Je to "jednokaretni kombo", ktery umi zabijet ve 2. (!!!) kole o kterym se vedelo uz pred release. A ticho po pesine:)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Ohýbat to nechci, ten nepoměr mezi dřív a teď je jasnej, i když člověk zohlední ty věci, na které poukazuju.

    1) Je imho relevantní. Ono to není jenom o e-play a rychlým solvingu meta, ale i o rychlosti reakce ze strany WotC (což jsem nezmínil).
    Dřív (zde vycházím z článků, já v tý době nehrál) WotC upřednostňovali prodeje před bany (protože papír poškozují víc než e-hraní), dneska už se banů tolik nebojej (a ony jsou taky víc zapotřebí, jak je to celý rychlý). Hráči nehráli tak intenzivně, bylo FNM, vedle toho sem tam s kámošema a jednou za čas turnaj, prostě to nebylo tak, že bys na Tibalt's Trickery v soupeřově decku koukal každej druhej den. Mezi herními dny byly takový pauzy, že to hráči snáz vydejchávali, spolu s non-competitive formáty. Taky se imho WotC chovali k hráčům víc macešsky a nesmlouvavě. OP karta? Ale my ten set prodávat potřebujeme. Za rok ze STD vypadne, tak zatím hledejte anti-deck, čau. To už by jim dneska management Hasbra nedovolil ani omylem - naopak, snaha o to, aby byla herní experience MtG co nejpřívětivější, je v posledních letech strašně moc znát.

    O kartách, které měly být banned a nebyly od pamětníka, který o stavu tehdejšího meta píše docela přesvědčivě:

    Less Practical Magic: What Should Have Been Banned In The History of Standard?
    https://armlx.blogspot.com/2020/08/what-should-have-been-banned-in-history.html

    A Zuran mohl hrát (a často i hrál nebo ho měl přinejmenším v sideboardu) každej, ne jenom ten, kdo měl v decku Armageddon, i když tomu to samozřejmě pomáhalo nejvíc. Spíš tím byl ten formát zaplevelenej, s lehkou nadsázkou se dá říct, že všichni hráči měli o 10 hp navíc. IIRC nám to vlastně nikdy nepřišlo moc blbý, z dnešního pohledu je Hymna jasně OP a Strip Mine s Armageddonem otravný, ale tehdy nám přišlo normální to hrát 4x, prostě takový bylo meta a tečka, cry boys na netu ještě neměli takovou sílu jako dneska. :-)

    Jiná věc byl takovej Rack nebo Black Vise, ty byly před restrikcí fakt otravný a hrálo se proti nim dost blbě, ty sraly i nás.
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: pockej pockej

    1) naprosto irrelevantni. rychlost internetu jen znamena, ze se to dozvime driv a dela to daleko vic lidi, to nic nemeni na faktu, ze vsechno co na tom banned listu je tam je z velmi dobreho duvodu.

    2) Zuran Orb byl problem, protože ho hrál každej a protože thawing claciers + armageddon.

    3) 24 karet bylo zabanovane v roce 2017 a pozdeji. 24 karet bylo zabanovano za celou dobu pred. Pokud tam pridas 10 karet do ty obri diry, tak to vyzneni grafiky zas tak nemeni.

    Chapu co tim myslis a vicemene s tebou souhlasim, ale zase bych to uplne nevohejbal:)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Samozřejmě to má svou výpovědní hodnotu, ale neházel bych to jenom na game design a marketing, jako to dělá spousta lidí na redditu.

    1) V posledních letech je MtG scéna z několika důvodů turbonaspeedovaná, Standard is solved nesrovnatelně rychleji než dřív a v digitálním hraní začne otravná nebo OP karta lidi odpuzovat od hraní mnohem rychleji než v papíru, a to je problém.

    2) Já začínal hrát za Fallen Empires, což jsou spolu s Homelands, který přišly krátce po tom, dva nejhorší sety v historii (a v pro nás ještě dostupný The Dark byly snad jen dvě dobrý karty, Maze of Ith a Ball Lightning, takže taky velká slabota). K banu v nich nebylo nic, ale designovej fail to byl totální, rozhodně by bylo lepší, kdyby tam bylo víc silnějších karet, i za cenu banů. Jediný opravdový ban z té doby, Zuran Orb, byl spíš proto, že ho hrál úplně každej a že příliš pomáhal už tak silným deckům s Armageddony (a problém byl samozřejmě v Armageddonech, ne v Orbu).
    Vydávat dneska sety, který by inklinovaly spíš ke slabosti než k přesílenosti karet, by asi byla větší chyba. Opačná varianta (s tím, že ty ulítlý karty se zabanujou) je imho o trochu lepší.

    3) Na netu najdeš články pamětníků na téma „2006-2016 se téměř nebanovalo, ale tady těchhle 5-10 karet z té doby se zabanovat rozhodně mělo, dneska by ten ban dostaly raz dva a bylo by to správně“.
    MATHES
    MATHES --- ---
    https://i.redd.it/ike3mu1px3g61.png

    asi uz to tady probehlo, ale takhle hezky obrazek asi ne.

    za posledni 4 roky bylo zabanovano stejne karet na standardu jako ve zbytku historie mtg:)
    MATHES
    MATHES --- ---
    ROBIN_SNNS: nekdo tady o tom uz urcite mluvil
    MATHES
    MATHES --- ---
    FRANZIMOORE: dont blame the player, blame the game.

    T2 win je proste tak strasna value (potrebny cas na vyhru a tedy rewardy, ladder climb etc), ze to lidi hrat budou. Tohle je proste zas klasicky zalostnej testing.
    ROBIN_SNNS
    ROBIN_SNNS --- ---
    Zkoušel už někdo postavit deck na obrech (Giants, RU)? Na to už jsem taky stihla narazit, vypadali zajímavě.
    FRANZIMOORE
    FRANZIMOORE --- ---
    MATEEJ: no jako je to strašná nuda na to narazit..
    Haha super máš Ugina má druhé maně, to si frajer.. většinou dávám insta fold a je hotovo.. :/
    Jsem zvědav kdy se to zabanuje
    MATHES
    MATHES --- ---
    Me bavi jak tady jeste mesic zpatky nekdo tvrdil, jak je to v pohode, ze to neni konzostentni:D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam