• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATHESMAGIC THE GATHERING : Vrazda v salonnim kupe
    MATHES
    MATHES --- ---
    YETTY: je to proste ciste proti 3 mana cascade into tibalt:)
    YETTY
    YETTY --- ---
    Už jsem to zjistil, přidali tento dodatek.

    You may cast that spell without paying its mana cost if its converted mana cost is less than this spell's converted mana cost.
    PLOMBDENTIST
    PLOMBDENTIST --- ---
    WIRUSS: rekl bych, ze myslel spis cascade do pw tibalta na modernu, ne kartu tibalt trickery:)
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    YETTY: no já to pochopil, že v těch kartách, prostě na stacku je to jiné ne?

    AGENTCOOPER: tak ono to na std není tak stable, stačí se podívat na to, jak to minulý týden hrál Mengucci, můžeš být jeden z nej hráčů na světě a stejně ti je to prd platný, když ti to "losuje" špatný karty - https://youtu.be/6K2PaYPckbY
    YETTY
    YETTY --- ---
    Já jsem se v tom trochu ztratil. Kde je tedy přesně ta změna ohledně toho Cascade? V té abilitě? Nebo v pravidlech u split karet?
    MATHES
    MATHES --- ---
    ahaa, uz to dava smysl

    708.4. In every zone except the stack, the characteristics of a split card are those of its two halves combined. This is a change from previous rules.
    MATHES
    MATHES --- ---
    Ja se snazim vyznat v ty zmene cascade.

    Tu prvni cast chapu - uz z BBE proste nezahrajes Tibalta. Ale na konci je pak tohle a to fakt nevim jak chapat

    Finally, the interaction between split cards and cascade is unchanged; the converted mana cost of a split card is the total converted mana cost of its halves. If you cascade into a split card with lesser converted mana cost than the spell with cascade (remember, count both halves), you may cast either half without paying its mana cost.
    MATHES
    MATHES --- ---
    WIRUSS: hele ono i s blbou mishras bubble je to dost v klidu
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    MATHES: taky mě zaujalo, chci vidět, jak to zase bude fungovat s Lotusem...
    MATHES
    MATHES --- ---
    lurrus unbanned na vintage? lol ok
    WRATA
    WRATA --- ---
    Trickery zustalo na STD? tak to jdu asi trollit na arenu :D
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    ASYD: Kdo by řekl, že Arcum's Astrolabe je tak extra silná karta, aby se bannula na všech formátech, na Okovi to bylo vidět 14 dní po release, ale tohle....
    ASYD
    ASYD --- ---
    February 15, 2021 Banned and Restricted Announcement | MAGIC: THE GATHERING
    https://magic.wizards.com/...e/news/february-15-2021-banned-and-restricted-announcement?DeleteUroDay
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Zjištění: startovní monocolor decky v Areně mají sideboard (narozdíl od těch dvoubarevných decků). A v červeném je klasický Hurloon Minotaur (bohužel ne s klasickým obrázkem).
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Note: We are planning an upcoming B&R announcement. In that announcement, we plan to ban Uro, Titan of Nature's Wrath in Pioneer, Modern, and Historic. Additionally, we are continuing discussions about doing the same in Legacy. While we are still working internally on the larger B&R announcement for that week, we wanted to share this information ahead of this sale.
    WIRUSS
    WIRUSS --- ---
    Dobu jsem odolával a měl 3 (hrál jen 2 jelikož piles se mi hrát nechtělo) a jakmile jsem sehnal za 80% 4. tak mi ho zabanují, kdybych to před tím neříkal:

    Note: We are planning an upcoming B&R announcement. In that announcement, we plan to ban Uro, Titan of Nature's Wrath in Pioneer, Modern, and Historic.

    Ale jinak celkově půjde dolů, když alternativní v bundlu by byl za 800 - https://secretlair.wizards.com/eu/product/629357/showcase-kaldheim-part-1
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Když se budeme bavit o kartách, jejichž smyslem je, aby si kvůli nim lidi kupovali nové sety, tak v posledních letech používají čtyři způsoby, jak na to jít.

    1) Silný, ale pokud možno ne přepísknutý karty. Klasickej způsob, ale i po té spoustě let, co to dělají, v něm selhávají (v poslední době tak často, až si člověk říká, že je to úmysl). Jsou karty, kde se jim to povede, třeba Embercleave je silná a každej potvorovej deck s červenou ji chce hrát, ale dá se hrát i proti ní. Oko nebo Omnath byli v kombinaci s dalšíma existujícíma kartama, který se k nim přímo nabízely, jasně OP a je nepochopitelný, že jim to nedošlo, jako by si ten deck ani nezkusili postavit. Nexus of Fate a Tibalt's Trickery nejsou ani tak OP jako debilně otravný, ale i u nich je na první pohled jasný, že se nad nima moc nezamysleli. Uro je silově srovnatelný s Kroxou, ale bohužel to byl další boost pro UG rampu, která byla hodně silná už v době vydání Hydroid Krasis a Nissy, tedy v době, kdy Theros testovali, takže i tady je divný, že to prošlo. U některých karet (Field of the Dead) si dovedu představit, že jejich sílu neodhalili při playtestingu, v tomhle je hráčský hivemind přecejen lepší a má takřka neomezené mentální a časové kapacity. Do skupiny hůř odhadnutelných karet patří obecně karty, které umožňují cheatovat s manou a vykládáním karet na stůl (Wilderness Reclamation, Fires of Invention, Lukka), takže i u nich je divný, že si toho opakujícího se vzoru nejsou vědomi a nedávají si na ně většího bacha.

    2) Přidávání hodnoty kartám pomocí nových mechanik, které si hrají primárně s vyvážeností karet, viz R a MR adventure karty nebo MR modální země. Ty karty samy o sobě nejsou OP, ale principielně jsou totálně ulítlý, dvě karty v jedné (mnohem doslovněji než split cards), a jejich další obrovská výhoda je strašně jednoduchá inkluze do stávajících decků - Shatterskull Smashing místo hory, Agadeem's Awakening místo bažiny, Murderous Knight nebo Bonecrusher Giant místo removalu. Tyhle karty chce a může hrát úplně každý téměř v jakémkoli decku příslušné barvy, je to naprostej must buy a vedle dvojzemí nejpřímější útok na hráčovu peněženku. Naštěstí se zatím rozhodli ho nenadužívat (mezi Eldraine a Zendikarem vyšly 2 sety + core set, ve kterých tenhle trik nepoužili), ale jestli to budou používat častěji, tak to bude dost cancer, která bude herní hodnotu karet tůrovat do neudržitelných obrátek.

    3) Raritní multilandy a jejich rotace. Čistá tiskárna na prachy, ale nepokřivuje to herní prostředí a celkový power level hry.

    4) STD competitive decky založený na nějakém archetypu. To je téměř nemožný udělat v rámci jednoho setu, aniž by byl ten archetyp OP pro limited, ale dá se to rozložit do víc setů, viz třeba UB Rogues. Je to dobrej způsob, ale z hlediska designu to je strašně komplexní věc, navíc operující s budoucí, tedy v době vývoje neznámou meta game. Například adventure decky začaly být hratelné až poté, co x decků odpadlo kvůli banům a rotaci.
    RORSCHACH
    RORSCHACH --- ---
    Já myslím, že se trochu dostali do pasti, s tím jak furt vydávají lepší a lepší věci. Z toho není cesta ven, kromě nějakýho totálního resetu a snížení síly karet. Což už si minimálně jednou zkusili (Mercadian Masques a dál) a dopadlo to fakt blbě.
    MATHES
    MATHES --- ---
    MATEEJ: ano, ale:)

    1) To je jedna strana mince. Na druhe strane je fakt, ze i WOTC ma k dispozici neskutecne masivni balik dat, ze kterejch by to mohli (meli?) vycist daleko driv. Takovej jeden priklad za vsechny - time walk combo asi rok zpatky. To ze je ten deck retardovane rozbitej jsem poznal ja po dvou hrach proti tomu decku, pak jsem si ho obv postavil. Uz jenom fakt, ze ti arena dava soupere v ladderu podle "urovne tvyho decku" znamena, ze s nejakym netdeckingem pracujou a ze ten algorytmus pozna co zhruba hrajes za deck (vypada to pomerne primitivne na bazi poctu M a R v decku, ale neco tam je). Tim padem by meli bejt schopny poznat, ze se jim tam deje neco nepeknyho.

    Ano, ten clanek uz jsem cetl kdysi, ted jsem ho jen tak projel. Je tam cca 8 karet, ktery by s nejvetsi pravdepodobnosti ten ban dostali. 8 za 10 let. Tj s tema dalsima 2 je to celkem 10 karet / 10 let - nemam s tim problem.

    S cim mam problem je to, ze i kdyz je vsem jasny, ze je to broken AF, tak se reseni oddaluje. Protoze proste papir je v tomhle brutalne limitovanej (viz HS, ktery dela nerfy/buffy co dva mesice, protoze v digitalu si muzou dovolit skoro cokoliv - vcetne emergency banu tyden pote, co se objevi retardovane OP deck, kterej utekl testingu).

    Pokud se ban oddaluje, tak z toho tezi WOTC - prodeje jedou jak o zivot, protoze vsichni si chtej postavit broken bonkers, protoze nic jinyho nema smysl hrat a po cca mesici maj kostru decku, ktera ma asi tak o 50-90% mensi cenu, nez pred banem.

    Samotny fakt, ze se vydavaj karty, nebo komba, ktere utecou testingu se delo, deje a dit bude. Internetovej hive-mind ma proste neomezeny zdroje a nikdy nemuze prohrat.

    Co mi vadi je to, jak k tomu wotc pristupujou (rychlost, komunikace atd) a to uz vubec neberu v potaz to, ze otevrit si zabanovou kartu v boosteru je hloupy a WOTC to prochazi snad jenom proto, ze to takhle delaj od zacatku.

    Priklad ted s tibalt counterem je uplne krasnej. Je to "jednokaretni kombo", ktery umi zabijet ve 2. (!!!) kole o kterym se vedelo uz pred release. A ticho po pesine:)
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    MATHES: Ohýbat to nechci, ten nepoměr mezi dřív a teď je jasnej, i když člověk zohlední ty věci, na které poukazuju.

    1) Je imho relevantní. Ono to není jenom o e-play a rychlým solvingu meta, ale i o rychlosti reakce ze strany WotC (což jsem nezmínil).
    Dřív (zde vycházím z článků, já v tý době nehrál) WotC upřednostňovali prodeje před bany (protože papír poškozují víc než e-hraní), dneska už se banů tolik nebojej (a ony jsou taky víc zapotřebí, jak je to celý rychlý). Hráči nehráli tak intenzivně, bylo FNM, vedle toho sem tam s kámošema a jednou za čas turnaj, prostě to nebylo tak, že bys na Tibalt's Trickery v soupeřově decku koukal každej druhej den. Mezi herními dny byly takový pauzy, že to hráči snáz vydejchávali, spolu s non-competitive formáty. Taky se imho WotC chovali k hráčům víc macešsky a nesmlouvavě. OP karta? Ale my ten set prodávat potřebujeme. Za rok ze STD vypadne, tak zatím hledejte anti-deck, čau. To už by jim dneska management Hasbra nedovolil ani omylem - naopak, snaha o to, aby byla herní experience MtG co nejpřívětivější, je v posledních letech strašně moc znát.

    O kartách, které měly být banned a nebyly od pamětníka, který o stavu tehdejšího meta píše docela přesvědčivě:

    Less Practical Magic: What Should Have Been Banned In The History of Standard?
    https://armlx.blogspot.com/2020/08/what-should-have-been-banned-in-history.html

    A Zuran mohl hrát (a často i hrál nebo ho měl přinejmenším v sideboardu) každej, ne jenom ten, kdo měl v decku Armageddon, i když tomu to samozřejmě pomáhalo nejvíc. Spíš tím byl ten formát zaplevelenej, s lehkou nadsázkou se dá říct, že všichni hráči měli o 10 hp navíc. IIRC nám to vlastně nikdy nepřišlo moc blbý, z dnešního pohledu je Hymna jasně OP a Strip Mine s Armageddonem otravný, ale tehdy nám přišlo normální to hrát 4x, prostě takový bylo meta a tečka, cry boys na netu ještě neměli takovou sílu jako dneska. :-)

    Jiná věc byl takovej Rack nebo Black Vise, ty byly před restrikcí fakt otravný a hrálo se proti nim dost blbě, ty sraly i nás.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam