• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AILASGamebooky - Sci-fi & fantasy
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    DORIAN: Já ne, ale chystám se na něj. Ted k narozeninám jsem si ho nekoupil, na to je třeba čas. :)
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    Sice už to tady trochu odumřelo, ale stejně se zkusím zeptat. Hrál jste někdo Rytíře temného slunce? Vyšel někdy v polovině roku a vypadá dost zajímavě a hodně slibuje.
    DZANDRE0
    DZANDRE0 --- ---
    Nevíte někdo náhodou: Vím, že existuje jeden nebo dva naprosté stupidní gamebooky "pro dívky" snad už z 90. let, kde je zápletkou snad nějaký mejdan nebo je cílem sbalit kluka či co. Ale absolutně nemůžu zjistit název. Byť je to brak, čistě ze sběratelského hlediska to sháním.
    PAJENC
    PAJENC --- ---
    Ahoj

    SHÁNÍM STRAŠLIVÉHO NETVORA. PENÍZE NEBO VÝMĚNA ZA JINÉ KUSY, POPŘÍPADĚ MIX
    AILAS
    AILAS --- ---
    KRYS: Mrknu na to zitra akorát jdu spát. Díky! Je možné že chyba je někde u mne, asi se chce spát už i počítači :-)
    KRYS
    KRYS --- ---
    AILAS: Zdar, hele mě to všechno funguje a nikdo další problémy nehlásí, každopádně tady to máš takhle přímo, to by snad mělo být bezproblémové :)



    AILAS
    AILAS --- ---
    KRYS: Ta ukázka ke stáhnutí mi hází chybu na Google Drive.
    KRYS
    KRYS --- ---
    Zdravím, nedávno jsem s kamarádem napsal vlastní gamebook a teď se ho pokoušíme vydat. Sice nespadáme do sci-fi & fantasy, ale je to tu přece jen diskuze zaměřená na gamebooky, tak třeba to někoho zaujme.
    Kdyby byl problém s nesedícím žánrem či vlastní propagací, tak se omlouvám a příspěvek samozřejmě smažu :)
    Podpořte "Ten, kdo jiným jámu kopá" na Startovači - Projekty | Startovač
    https://www.startovac.cz/projekty/ten-kdo-jinym-jamu-kopa/

    DORIAN
    DORIAN --- ---
    AILAS: DARKMAREK: Tak já bych řekl, že hlavní problém je překlad jmen. Místopisné názvy, pokud v překladu něco pravdu znamenají (Brass Street - Bronzová ulice), tak to je asi fajn, ale překládat jměna (Lone Wolf - Osamělý Vlk), to už je problém.
    Na druhou stranu, co jsem v překladu (od druhého dílu, protože přepsaný první nehodlám řešit po xté) naopak ocenil, je nepřítomnost vykání. Vím, že čeština se od doby středověku hodně zmněnila, ale vykání přišlo až s národním obrozením a onikání tu bylo o něco dříve, ale ne o tolik. Takže i když je to samozřejmě v moderní češtině už trochu nesmysl, říct: "Můj pane, nemyslíš že by bylo dobré..." Mě se to líbí a já to podporuji.
    AILAS
    AILAS --- ---
    DARKMAREK: Je to škoda. Co myslíš tím zvláštní překlady?
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Gándžís to byli. ;)
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    On se k LW vrátil až nedávno, stihl napsat jen jedno pokračování.
    DARKMAREK
    DARKMAREK --- ---
    Joe Dever tvůrce Lone Wolfa bohužel 29. listopadu 2016 zemřel. Gamebooků z Magnamundu napsal celkem 29 a třicátým druhým to mělo končit. AFSF vydalo v devadesátých letech patnáct dílů a pak to zkrachovalo. Teď vydává Mytago Lone Wolfa i Fighting Fantasy ale má tam dost zvláštní překlad zajímaly by mě vaše názory na tato vydání od Mytaga. Je to tragédie a velká ztráta že Joe zemřel.
    PRAWITZ
    PRAWITZ --- ---
    BECKOU: dá se dohrát celkem v pohodě, ale napoprvé asi ne:) Potřebuješ nějakou hojivou mast a zlaté rouno, takže tím pádem hřeben, protože bez toho neseženeš to rouno. Nebo tak nějak, přesně už si to nepamatuju, ale četl jsem to cca rok dva zpátky a někdy napotřetí už jsem se trefil. Ale je divná, asi nejvíc se mi na ní líbí ten art na obálce:D navíc mě tam dost popouzely obraty jako "majznout mečem" - seriously WTF, je to sice brak, ale tak nějakou kulturu to přece jen mít může
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    BECKOU: Citadela byla dost divná. Dohrál jsem ji kdysi dávno a myslím, že byli dvě až tři cesty, jak se tam dostat, ale jak to už si nevybavím, omlouvám se.
    BECKOU
    BECKOU --- ---
    Pamatujete si nekdo citadelu chaosu? Nikdy jsem ji nedohral dal nez k nejakym Bansi, kde je instantni smrt a neni ani odkaz na dalsi stranku. Mam ji jeste doma tak se muzu kdyztak podivat jak je to presne. Predem dik, tizi me to od detstvi :)
    SLAVIDAN
    SLAVIDAN --- ---
    Já to také tak vidím. Náhoda hraje až moc velkou roli logika se vytrácí.
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    AILAS: To sice chápu, ale někdy je ve hře dvakrát ta samá situace a jednou je nutno ji udělat, aby člověk něco získal a někdy to naopak udělat nesmí, protože jinak má okamžitý konec nebo něco podobného. Když využiju svůj příklad s baráčkem, tak v jednom případě se musím zastavit a dům prohledat, zatímco armáda se přibližuje abych nalezl onen nutný předmět, ale když o něco později narážím na situaci velmi podobnou ne-li stejnou (třeba utíkám před pronásledovateli, kteří by ale měli být za mnou ještě dost daleko, takže čas tam teoreticky je, a dostanu nabídku zastavit se u malého oltáříku, jen abych si přečetl nápis, který na něm je), tak se zastavit nesmím, protože to vede k okamžité smrti nebo nějakému opravdu brutálnímu postihu (jako třeba trvalá ztráta UB). To vše bez pořádné nápovědy, která by mi řekla, že si můžu dovolit zastavit v jednom případě, zatímco v druhém ne. Tohle je to, co mi mrzí a bohužel v opravené verzi LW se ten problém nachází také hned několikrát v úvodní části (Vlku, musíš spěchat a rozsvítit ten maják než bude pozdě... ale po cestě prohlídni každou komodu, jinak budeš mít problémy se tam dostat a hlavně nezapomeň prohledat celou velkou místnost prázdného nábytku, jinak totiž nenajdeš ten důležitý klíč k únikové chodbě!)
    Možná je to ode mne příliš hnidopišské, ale já mám rád v příbězích logiku :)
    AILAS
    AILAS --- ---
    DORIAN: No když spěcháš a je tam "zcela náhodou" osamělý dům k prohledání ... :-)
    Ale já prolejzám vždycky kde co. Jak u booků tak u her. Nebo prolejzal jsem. Štvalo by mne pak že tam tvůrci něco pěkného připravili a já o to přišel :-)
    DORIAN
    DORIAN --- ---
    FORGE: S tím myslím, že souhlasím :)
    To je ve skutečnosti asi můj největší problém s knihama Fighting Fantasy - prakticky pokaždé vede k cíli jenom jedna cesta a mnohdy se vybírá mezi dvojicí cest bez jediného náznaku, která by mohla být ta špatná (stejný problém mimochodem obsahuje i LW - Oheň na vodě, než vydali errata - smutné je, že v nově vydané edici ta chyba pořád je :)), potřebujete umění boje alespoň deset, jinak si neškrtnete a mnohdy dokonce je třeba udělat naprosto nesmyslné rozhodnutí (jako třeba - spěchám a ujíždím před nepřátelskou armádou, ale musím se zastavit u tohoto prázdného domu a prohledat ho, abych našel (třeba) stříbrné hodiny, které potřebuji v boji proti finálnímu protivníkovi). Dokonalým příkladem takto obtížně překombinované cesty jsou Otroci propasti. To je hra, která má pěkný příběh, perfektní atmosféru a i zajímavé vyústění, ale cesta absolutně nedává smysl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam