Ahoj, chci se poradit a sice to tu asi není optimální, ale na druhou stranu jde jen o nějakou diskuzi.
Dcera dostala ve třetí třídě seznam knih, ze kterých má jednu přečíst. V prvním pololetí měly děti přečíst jednu knihu podle vlastního výběru a zpracovat zápis, navíc každý týden píšou rodiče informaci o počtu přečtených stran (vyžadované minimum je 5 stran týdně). Dcera čte celkem ráda, dobrovolně, má ráda strašidelné příběhy.
No a s čím sem tedy jdu...ten seznam obsahuje pouze tituly, z nichž nejmladší vyšel v roce 1970. Pět ze šesti knih mohlo figurovat na podobném seznamu v době, kdy chodila do školy moje máma. Je tam Devatero pohádek, O letadélku Káněti, Kronika města Kocourkova nebo Mikeš...
Absolutně nechápu smysl takového výběru. Já nejsem proti tomu, aby děti vyhlédly za obzor preferovaného žánru, ale co jim tento výběr přinese? Vím, že jste tu i z učitelských nebo češtinářských oborů a budu jen ráda, pokud mi třeba ukážete úhel pohledu, který mi zůstává skrytý. V tuhle chvíli přemýšlím, nakolik být za potížistku a jestli mám takový dotaz klást přímo panu učiteli.