• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    STRATILSOMSACORPORATE DESIGN ll mam logo co s nim
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    Výběrové řízení – logo a logomanuál pro Stavba.cz

    Zadavatel
    Stavba.cz a.s. Praha 1, Na Příkopě 958/25, PSČ 11000, IČ: 24658227
    Podmínky výběrového řízení
    Zájemci o účast ve výběrovém řízení předloží návrh loga dle stanovených podmínek.
    Součástí návrhu loga bude plnobarevná i jedno- či dvoubarevná varianta (černobílá), případně
    další varianty – negativní, odstíny šedi,..
    Vítězný návrh bude vybrán představenstvem Stavba.cz a.s.
    Vítězný návrh loga bude s autorem upřesněn a následně bude realizován logomanuál.
    Autorovi vítězného návrhu náleží po kompletní realizaci finanční odměna ve 30.000,- Kč bez DPH.

    Časový plán
    Návrhy musí být dodány v elektronické podobě do 15.7.2010 na adresu office@stavba.cz
    Od 15.7. do 19.7.2010 bude probíhat výběr doručených nabídek, na základě kterého zvolíme vítězný návrh.
    Do 30.7.2010 bude s autorem vítězného návrhu realizován logomanuál a předáno logo ve všech
    potřebných formátech (.ai, .cdr, .psd..)

    Specifikace zadání
    Logo by mělo symbolizovat portál o bydlení, stavebnictví, realitách..., více lze získat z popisu projektu. Nebráníme se vytvořením maskota, který by se dal případně animovat a použít při reklamních kampaních.
    Logo by mělo být přehledné a čitelné i při použití v malém rozměru.
    Logomanuál bude obsahovat zejména všechny možné varianty loga a jejich barevné specifikace.

    Využití
    Logo bude využíváno pro účely prezentace portálu Stavba.cz
    Jedná se například o:
    redesign webu
    tiskoviny
    prezentace na internetu
    prezentace ve vizuálních médiích
    potisky reklamních předmětů

    Další spolupráce
    S autorem vítězného loga rádi navážeme delší spolupráci, na základě které by mělo dojít k chystaným změnám jako je redesign webu, vytvořením corporate identity atd.

    Přílohy
    Popis projektu Stavba.cz - http://www.edisk.cz/stahni/25288/stavba.cz_-_o_projektu.pdf_421.87KB.html

    Kontakty

    Dagmar Satinova | Office | Stavba.cz a.s.
    Na Příkopě 25
    110 00  Praha 1
    gsm: +(420) 777-179-972
    mail: office@stavba.cz


    V případě potřeby zjištění detailnějších informací k zadání kontaktujte:

    Miroslav Tesarczyk | Obchodní ředitel | Stavba.cz a.s.
    Na Příkopě 25
    110 00  Praha 1
    gsm: +(420) 736-728-430
    mail: miroslav.tesarczyk@stavba.cz
    GIMEL
    GIMEL --- ---
    ELECTRICFRET: Ano, Microsoft Exchange :D

    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    CHARVYBURGER: pěkné, čisté, v jednotném vizuálním stylu bude jistě fungovat dobře. Osobně bych sice trochu výhrady ke zvolenému fontu, ale vem to čert. Je vidět, že veřejná soutěz s odbornou komisí je dobrá cesta ke kvalitní značce.


    DAN_F:
    1. s tím souhlasím
    2. co se barev týče, je mnoho firem (a nemyslím tím autoopravnu Pepana Vomáčky) používajících 5 (i více) barev v logotypu a není s tím nejmenší problém. Tedy obava myslím lichá.
    3. zde myslím vše právě naopak. Všimni si například, že protánutí spodní linky i osy diagonály kříže (z horního levého do spodního pravého rohu) protíná rohy litery K. Slečna nad kompozicí očividně přemýšlela. Co se užití na hlavičkových papírech týče, nevidím v tom nejmenší problém. Ba právě naopak se s tím myslím bude pracovat parádně. :)

    Jinak já v tom vidím takové pěkné maloměstské náměstí s barevnými baráčky okolo. Ale i kdyby ne – logo nemusí vždy nutně přenášet myšlenku. Viz např. japonskou poválečnou školu (Nagai, Kamekura, Jamašita, ...).

    JOBLO_: jen tak mimochodem srovnávat logo Kuřimi s logem Knight Frank je asi tak jako srovnávat Baskerville s Didotem. Podobnost je, ale totožnost určitě ne. Ačkoliv obě značky používají stejný princip, u Knight Frank je dominantní čtverec jakožto základní kompoziční rámec, u Kuřimi je to kříž do X.

    A i kdyby – téměř ke každé (sebekvalitnější) značce se dá najít mnoho podobných či přímo stejných. Vem si, kolik je na světě značek a kolik grafických designéru a jak „omezené“ jsou v totmo směru prostředky grafického designu, zvláště mají-li splňovat předpoklady jako snadnou zapamatovatelnost a co nejširší možné užití. To je asi jako kdyby měly být všechny hudební skladby světa omezeny pouze na melodii o třeba 30 tónech. Mezi těmi„poslouchatelnějšími“ bys jistě našel podobností až hanba.
    Pokud se na jedinou podobnost značky Kuřimi přišlo (zatím) jen s australskou realitkou, může autorka spíše hovořit o štěští. :)
    GEEK
    GEEK --- ---
    DAN_F: jj
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JOBLO_: Jo, ale ta podobnost s něčím jiným je u těch jednoduchých tvarů docela předpokládatelná. Jinak to náměstí s domy by to možná evokovalo spíš kdyby to bylo o 45° otočený.


    GEEK: Explikace docela standart – když podstata toho loga neni jednoznačná a přirozená (nebo když to logo neni samo o sobě dostatečně silný vizuální prvek) vždycky se na to naroubuje co možná nejvíc obecných vysvětlení, aby si autor v první řadě sám před sebou obhájil banalitu toho loga a v druhý řadě aby oblbnul klienta. Svádí to k tomu.
    GEEK
    GEEK --- ---
    kdyz uz ne to logo, tak ta explikace je bomba. to jentak nekdo nevymysli.
    JOBLO_
    JOBLO_ --- ---
    DAN_F: ze stranek fontu

    Logotyp se sestává ze čtyř šipek, které jsou komponovány do tvaru křížku či čtverce s trojúhelníkovými výseky stran. Šipky jdoucí ze středu do čtyř stran poukazují na neustálý rozvoj města a současně naznačují křižovatku a rozcestník odkazující k turismu, dopravnímu napojení a okolní přírodě, která je zastoupená zelenou barvou. Zároveň v sobě tyto šipky obsahují i stylizovaný tvar domů, které vytvářejí v celkovém tvaru zjednodušený obraz náměstí – města – centra.

    a jenom tak mimochodem :D
    http://www.knightfrank.com.au/en
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KAROLINA182: Vzhledem k částce (30 za logo + 70 za manuál) je výsledek právěže celkem odpovídající. Poslat můžeš sem, rádi se podíváme.


    ELECTRICFRET: Spíš starej produkt Microsoftu, Office 3.1 třeba :)

    Co neni jasný mně je:

    1. Typo – nevýrazný a zároveň hrozně těžkopádný a brutální (ví někdo co to je?)

    2. Barvy – Pětibarevný logo už je řek bych sakra luxus. Jasně, může se vyřešit CMYKem, ale pak to vypadá jak to vypadá – červená je nějaká narůžovělá sračka, zelená je hnusná a celý to působí tak nějak vybledle, což je většinou deviza CMYKu.

    3. Umístění značky vůči logotypu – S timhle pracovat bude hádám docela peklo. Vytváří to podivnou nevyváženou kompozici, ve který se bude blbě zarovnávat na na logotyp, tak na značku (jsem zvědavej na hl. papíry a vizitky)

    Zajímala by mě nějaká explikace a jak autorka k tomu výsledku došla. Nemůžu se chytit žádný nosný myšlenky, vidim jen banální značku aplikovatelnou pro cokoliv.


    CHARVYBURGER: Tak jako tak je to o kus čistší a vizuálně snesitelnější než to tvoje, ale určitě nic, na co bys měl v budoucnu mířit :)
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    su tam tvary ktore sa daju rozbit styri farby s tym sa da pracovat dalej... napad takto samostatne ziadny
    KAROLINA182
    KAROLINA182 --- ---
    Čekala jsem bombu, vzhledem k částce (30 za logo + 70 za manuál). Asi jsem to nakonec měla poslat..
    PAN_CAU
    PAN_CAU --- ---
    tohle je sila. tohle predci snad uz jenom koprivnice, jinak to nema konkurenci mezi cancy. ach jo.
    GATSUNGA
    GATSUNGA --- ---
    CHARVYBURGER: ty voe ... no ...

    jeste ze sem od toho moc neocekaval
    ELECTRICFRET
    ELECTRICFRET --- ---
    CHARVYBURGER: nějakej novej produkt microsoftu?

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    STRATILSOMSA: Až na tu Vasareliho parafrázi mě to nijak zvlášť nebere.
    STRATILSOMSA
    STRATILSOMSA --- ---
    http://saffron-consultants.com/featured-work/litro/

    v prezentacii je to pekne nablyskane v reali to podla mna az tak fungovat nebude
    MARG
    MARG --- ---
    tywoe smutnej pribeh tohle:D a trsatko je podle me furt trsatkem:D
    ALOPEX_LAGOPUS
    ALOPEX_LAGOPUS --- ---
    CHARVYBURGER: .... a produkujou sračky jak na běžícím pásu
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    BINARY_PARANOIC: to bezesporu byly, ale ja bych tam uz zitra nebyl, protoze by me a) vyhodili, b) zabili kolegove, c) zabili kolegove a pak vyhodili... =)) Protoze jsem zvykly premyslet o grafice v radech minut, je ten prechod na hodiny a dny trochu kostrbatej. Pravidlo "hlavne aby to bylo - udelej to jakkoli" se na takovyhle veci neda pouzit.
    GEEK
    GEEK --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam