• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    První kilometry s elektrickým mercedesem. Baterie tvoří skoro polovinu ceny - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/magazin/mercedes-eqc-prvni-dojmy.A190829_214559_auto_testy_fdv
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Fuel cell ma jen 50% ucinnost, teoreticky limit je myslim 63%
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JIMIQ: Spotřeba cca 1kg vodíku, tj. cca 50 kwh na 100 km...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: no hlavně v ČR žádná komerční plnička neexistuje, tohle je nějaký šolich pro experimentální bus :D a navíc neumí ani tankovat doplna, ale pouze do poloviny
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: ejha, ale mali by postavit naraz hned aspon 5, lebo ked postavia jednu a ta buchne, tak si niekolko mesiacov majitelia vodiku nenatankuju

    Recent explosions shutdown hydrogen vehicle refueling in NorCal and Norway – Electric Revs
    https://electricrevs.com/...ent-explosions-shutdown-hydrogen-vehicle-refueling-in-norcal-and-norway/
    NIXX
    NIXX --- ---
    DZODZO: To jsem nevěděl, hezký!
    Zajímalo by mě, jestli by dávalo smysl montovat do EV tepelné čerpadlo. Nebo jinak - dnešní domácí/kancelařské klimatizace vyšších řad umí i velice slušně a levně topit... Nešlo by toho v EV s výhodou využít? Pokud to nikdo nedělá, tak zjevně nešlo, ale zajímal by mě důvod.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jak píše Peter_Pan, pro někoho kdo jezdí kousíček, může mít použitá 500e smysl. Kdyby stála kilo, tak si jí asi koupím, protože může parkovat všude.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: I ten pouzity najde sve vyuziti, nekde kde se bude lepe hodit. Jako druhe auto pro lidi zijici mimo mesto co jezdi 15km na nakup a 10km vozi dite do skoly.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    z pohladu ekologie je samozrejme lepsi ten pouzity, nez novo vyrobeny, horsie to bude z pohladu servisu, to je este taka dost neprebadana oblast
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Novější a možná i starší od základu navržený (Leaf) elektromobily na tom budou o dost líp.

    Ale věci jako 500e, Fluence a podobně budou tím dojezdem fakt trpět.

    Navíc kupovat si 5+ let starej elektromobil za 400, když můžeš mít za ani ne půl roku nový Citigo iV za necelejch 500, je hovadina.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak to len podtrhuje, ze ostatni vyrobci EV sa stale iba snazia dotiahnut na teslu, ktora to ma celkom poriesene

    Cabin Heat

    The Model S cabin heater has two (hidden) modes. If the drive train is cold, all heat comes via resistive heaters, which can draw up to about 6 kW. That's a lot of power.

    As you drive the car, the drive train will naturally heat up. Once that happens, Model S uses the drive train coolant to help heat the cabin. Essentially it takes waste heat from the motor and inverter and uses that to heat the cabin. This makes a huge difference to the power consumption - a fully warmed-up car will only need 1-2 kW to keep the cabin warm even in extreme cold conditions. In comparison, the original Tesla Roadster needs 4 kW to keep its tiny cabin not-terribly-warm using only resistive heaters. This is a big advantage of Model S engineering that Tesla never talks about!

    The upshot here is that cabin heater power consumption gets better quite dramatically after you've been driving for a while.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ale budou, u malýho starýho elektromobilu, naprosto běžně. Z klimy možná ne, ale topení, pokud zrovna mrzne, je průser. Zvlášť když ti zároveň klesne kapacita baterky kvůli nízký teplotě.

    e-tron je jednak těžkej a výkonnej, takže má dost velkou spotřebu a tomu odpovídající baterky, tam se to trochu "ztratí", a druhak je to přeci jen moderní auto a i ty topení jsou u těch nových dělaný "chytřejc".

    Ale třeba u C-Zero byl pokles třeba o 30 stupňů podzim vs. léto (jezdil jsem s tím dvakrát). V zimě už jsem si tro netroufnul půjčit, protože bylo jasný, že bych s tím do Pardubic nedojel.

    A to jsem pořád to topení dost omezoval a jel jsem v kabátě.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: desiatky kilometrov z topeni alebo klimy to nebudu, ked aj taky neefektivny moloch ako etron dava predpoklad niekde medzi +5 az +8 km range pri pouzivani klimky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, odpovídají mu lidi, kteří mají, na rozdíl od tebe teoretika, s elektromobily reálnou zkušenost, protože s nima jezdili.

    Potřebuje ujet 110 kilometrů denně, očividně v práci nemá nabíječku, takže to musí být na jedno nabití.

    Aby auto vůbec těch 110 kilometrů ujelo, musí mít udávaný dojezd dle metodiky NEDC tak 130-150 kilometrů. NEDC prostě neodpovídá realitě.

    JENOMŽE - to znamená, že to ujede těch 110 kilometrů za ideálních podmínek, bez topení, bez klimatizace, bez objížděk, a ve chvíli, kdy bude nový.

    Na 110 kilometrů v primárně městském provozu (a tedy pomalu, se spoustou stání, kdy kilometry neubývají, ale topit se musí) může u malého elektromobilu přidat topení nebo klimatizace klidně desítky kilometrů. Dojezd může s věkem auta klesnout klidně o 10% i když bude málo "jeté". A vždycky existuje riziko objížděk, zajížděk, nutnost to "vzít přes něco", takže počítat s nulovou rezervou je dost šílené.

    Takže s dojezdem dle NEDC menším než 200 km je to naprostý nesmysl, spíš by to chtělo reálných 200.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no, já bych na 110 pocitově potřeboval alespoň 165
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Jestli jezdis denne 110, tak je absolutni nesmysl koupit auto co ujede 130 i kdyby to byl realnej dojezd. To nezajedes ani do kramu pro rohliky a blba objizdka te muze vyradit z provozu takovym stylem ze budes stopovat domu, protoze nedojedes ani k nadrazi..
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    EMIS: Ber v potaz, že Ti odpovídali hlavně lidi, co NUTNĚ potřebují dojezd 2000km na jeden zátah a následně 5 minut nabíjet.

    Jestli jezdíš na kyvadle:
    nabíječka(12h doma) - 55 km - nabíječka(8h práce) - 55 km nabíječka(12h doma)
    ...tak si v pohodě vystačíš se 100 km dojezdem a dobíjením ze zásuvky.

    A ve chvíli, kdy to máš jen jako druhé vozidlo, tak zvaž, zda by nebyl lepší nějaký elektrický skůtr, třeba BMW C evolution s 13 kWh baterkou (žere reálně asi 8 kwh/100km)
    EMIS
    EMIS --- ---
    BOBASH: cng nebo lpg vyjde levneji na 100%. Ale ve firemnich garazich na Andelu nezaparkuju a dojizdeni mi to protahne tak o 45 minut denne, coz mi za usporu penez nestoji
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    EMIS: Tak jestli to bude druhý auto, tak si fakt kup to Shittygo. I jestli bude stát 495 tisíc, tak to dává smysl jen kvůli tomu parkování. Nákladama tě vyjde levněji koupit si stejný auto na CNG.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam