PETER_PAN: Odpurci budou porad zastrasovat. Nikdo z nich neprizna, ze pri koupi fakticky libovolne Skodovky se ti prevodovka rozesere jeste pred 100k v 30 %, pred 200 k v 70 % pripadu, ale vsichni budou mudrovat, jak je hrozne, ze u elektroautroauta musis investovat do vymeny baterie, a bla bla.
Ja si porad myslim, ze elektroauto vcetne baterie ma zivotnost nejmene 2 ICE srotu. E tedy v dusledku vyjde cca o 50% vyhodneji.
Vsimni si trebas, ze i nejvetsi "spotrebitelsky svaz" soferu ADAC sleduje pouze zivotnost aut do 5 let. Pak dela, ze uz auta neexistuji, prestoze i v Nemecku je prumerne stari vozu pres 12 let a ze obchod s ojetinami tvori nemalou cast trhu. No nejhorsi, co by se vsem fanouskum buracejicich motoru mohlo stat, by bylo ukazat, ze EV svoji zivotnosti ICE vysoce prevysuji.
Baterie do aut jsou vyresene uz davno, zadnou nevybijes na 0 %. Leda bys to vyzdimal do prazdna a pak to nechal nekde 14 dni stat v mrazu. Mam ale za to, ze ale i tak maji EV 12 V okruh nezavisly na trakcni baterii, ktera se klimatizuje sama, takze by se i tak drive vybila baterie pro svetla & spol. A az pak nekdy za dlouho trakcni baterie. U konkretnich typu trakcnich baterii se muze liisit preference zachovani minimalniho prahu nabiti pred udrzovanim optimalni teploty, vzavilosti na tom, co ocekava vyrobce od spotrebitelu.
Jako muzes nechat stat EV ve stodole pul roku a pak se divit proc nejede :D Ale spise bych si pak popremyslel o tom, proc sis ho kupoval, presp. proc jsi jej noc predem nepripojil k zasuvce.