SEJDA: Ano, benzínový už se nedělá. Ale furt to je to samý auto, jen do něj nacpali baterky. Není to od základu vyvinutej elektromobil, je to prostě Citigo s baterkama.
Celej smysl tý věci je, že potřebujou "prodat" nějaký elektromobily, aby si snížili pokuty za emise CO2. V uvozovkách to píšu proto, že těch aut nejspíš velká část skončí u carsharingů spoluvlastněnejch Škodovkou, v dotovaným operativním leasingu nebo tak někde, protože trh pro elektrický Citigo za půl mega je minimální (stejně jako se e-Up! vesměs prodával akorát firmám, co si na tom stavěly PR a pak jejich řidiči brečí, viz DámeJídlo).
A ano, má automatickou klimu, může mít automatickou převodovku, a stojí polovinu toho co bude stát elektrický.
Navíc to není pointa - pointa je, že když elektromobilem nahradíš litrovej tříválec se šesti ventilama a jednou vačkou, bez turba, bez proměnnýho časování a bez tuny dalších kravin, tak to není zas takovej rozdíl v servisních nákladech a ta baterka může bejt větší výdaj než celkovej servis.
Když elektromotorem nahradíš V8 tri-turbo 2xDOHC 32V VVTi přímovstřik hi-tech nesmysl, tak je dost pravděpodobný, že množství věcí, který se na tom za 300 000 km poserou, bude dražší než ta baterka.