• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JIMIQ: prej ze to nejde jsem tady loni cetl :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Do You Want A Chevy Bolt EV With A Bit More Solar Flare?
    https://insideevs.com/news/369179/ebay-solar-powered-bolt-ev-canada/

    tohle je trošku extrém :D

    2,3kWp, allegedly 100km/12 hodin svitu
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Honda pokročila do roku 2011

    Mass production Honda e is official, will debut at the IAA 2019 in Frankfurt
    https://www.evspecifications.com/en/news/8b6117e
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Tam se ICE v zimě po výjezdu z vyhřívané garáže vůbec nevypíná, ani při tankování, protože už by nenastartovali ani benzíňák...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jj, Nikola one bylo původně phev s CNG turbínou a teď je to FCEV :-) ale furt je to vaporware :D
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm to je tiez zvlastne, propaguju to ako elektricke semi, ale vyzera, ze to bude vodikove ked tam maju refill time 10-15 minut
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    no, chtěl bych vidět tenhle vaporware v provozu
    Nikola Corp | Nikola One
    https://nikolamotor.com/one

    ale Semi se nějak zdržel, ne? Konec 2020 začátek produkce...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JIMIQ: vyzera ze to ma mensi dojazd ako tesla semi, bude zaujimave sledovat, ktorym smerom sa bude uberat trend
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    vodíkové kamiony ve Švajcu, vodík vyráběný pomocí vodní elektrárny

    Švýcarsko kupuje vodíkové nákladní automobily Hyundai | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/svycarsko-kupuje-vodikove-nakladni-automobily-hyundai
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: ja som k tomuto cital nejaky povzdech kanadskeho kamionaka ale tam je to diesel kamion vs tesla kamion, paradoxne elektrinu chvalil, diesel v zime a studene starty budu asi riadna mrdka
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: Nejsem si tím jist, ale nebulo to tady, ten článek o tom, proč je do mrazů lepší Tesla, než spalovač - a proč tedy na severu tak frčí..?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JAZZZ: Vypadá to jak ten koncept samorostoucího mercedesu s DeusEx skinem... Akorát to logo na kapotě a chladič no...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo, v Praze mají nějaký e-Upy. A slyšel jsem, že na to řidiči pekelně nadávaj, protože to je furt vybitý. On teda e-Up! překvapivě není stejný auto jako Citigo iV, to má výrazně větší baterku a už poměrně použitelnej dojezd 265 km WLTP, kdežto Up! má necelejch 200 NEDC, tuším. Takže odveze tři pizzy a je f piči :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Čekal bych, že to bude mít Car4Way, to patří Škodovce, resp. Loudovi. A na ježdění po městě to může bejt v pohodě. I když aby to konkurovalo Anytimu s jeho 2 Kč za km si nejsem jistej.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: damejidlo pouziva aj eupy? V brne som videl jazdit iba lpgcka, elektro este ziadne
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    Trocha sci-fi. Koncern konečně zareagoval na pověst řidičů BMW a na auto natáhnul šprcku.
    BMW’s Vision Next 100 is the concept car of my childhood dreams - The Verge
    https://www.theverge.com/2016/6/17/11952334/bmw-vision-next-100-concept-car-photos
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: Tak jestli z toho budou dotovany carsharingy, tak to bude pecka :) Dobra konkurence pro Lime :) I kdyz .. tohle bude pro elektroauta docela tvrdej reality check. Preci jen je to neco jineho, nez kdyz tim lidi jezdi z prace a do prace do svyho satelitu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ano, benzínový už se nedělá. Ale furt to je to samý auto, jen do něj nacpali baterky. Není to od základu vyvinutej elektromobil, je to prostě Citigo s baterkama.



    Celej smysl tý věci je, že potřebujou "prodat" nějaký elektromobily, aby si snížili pokuty za emise CO2. V uvozovkách to píšu proto, že těch aut nejspíš velká část skončí u carsharingů spoluvlastněnejch Škodovkou, v dotovaným operativním leasingu nebo tak někde, protože trh pro elektrický Citigo za půl mega je minimální (stejně jako se e-Up! vesměs prodával akorát firmám, co si na tom stavěly PR a pak jejich řidiči brečí, viz DámeJídlo).

    A ano, má automatickou klimu, může mít automatickou převodovku, a stojí polovinu toho co bude stát elektrický.

    Navíc to není pointa - pointa je, že když elektromobilem nahradíš litrovej tříválec se šesti ventilama a jednou vačkou, bez turba, bez proměnnýho časování a bez tuny dalších kravin, tak to není zas takovej rozdíl v servisních nákladech a ta baterka může bejt větší výdaj než celkovej servis.

    Když elektromotorem nahradíš V8 tri-turbo 2xDOHC 32V VVTi přímovstřik hi-tech nesmysl, tak je dost pravděpodobný, že množství věcí, který se na tom za 300 000 km poserou, bude dražší než ta baterka.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PETER_PAN: ptas se na teoreticky stav, kdy nekdo necha stat vybite auto nekde na mrazu, a nedaho behem 24 hodin nabijet .. znas nekoho takoveho?

    BOBASH: Mam dojem, ze se uz Citigo nevyrabi. Citigo-e je novy/aktualni model. Nevim co srovnavas. Ale ma to tvoje "nerozbitne auto" automatickou klimu i prevodovku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Tady opět záleží na tom, co je to za elektromobil. U laciný mrchy jako je Citigo vyjde nejspíš provoz elektrickýho dráž, protože na tom atmosférickým tříválci se nemá co rozbít a nejspíš to bude jezdit furt. A když se něco rozbije, bude to levný.

    U Tesly nebo I-Pace nebo něčeho takovýho už je to úplně jiný a ve prospěch elektromobilu – když má ekvivalentní spalovací auto 2-4 turba, osum válců, přímej vstřik a tunu dalších kravin, tak jeho servis nejspíš vysoce překročí náklady na výměny baterek.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    SEJDA: Tohle neni odpoved na moji otazku a uz urcite ne odpoved technicka. Dokonce se myslim ze jsi mylne precetl muj dotaz. Ja tam prave tvrdim ze zivotnost baterii je vyresena. Ptam se na nachylnost k vymrzani.

    O tom ze elektromobily predci svoji zivotnosti auta na spalovaci motory se nehadam, to tak je. Co se nakladu tyce, tak elektromobily cenove konkuruji u vyssich trid aut a alespon nejakych najezdu - tam muze byt usporad na provoz a vlastnictvi automobilu vyrazna. U stredni tridy a niz pochopitelne zatim nemuze konkurovat, ale to se zmeni, patrne uz pristi rok ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam