SEJDA: Chapu ze jsem v tvych vodach klubu o elektromobile, a dovolil jsem si na zdejsi pude zpochybnit nektere myslenky. O jaka drzost.
Vytrhavas veci z kontextu.
Ja jsem nemluvil o lodich pouze ve spojeni s produkci aut. Ale jako dusledcich konzumu celkove.
Ze je ms rotterdam jedinecna nezpochybnuju. Ale jestli hodlas hajit zhuverilost jejiho ucelu, kdy ve jmenu zabavy 1400lidi produkuje emise jako 48milionu aut, tak potom so uzij svuj elektromobil. Je to jenom pozerstvi.
A samozrejme chapu podnikatelskej zamer takoveho podniku. I to ze firma ktera tohle provozuje ma sirsi zaber a tim padem mnohem vetsi vliv jednat ve prospech sveho zajmu, nikoli zajmu spolecnosti.
Nicmene tahle lod ma citsi provoz v pomeru na tunu nez ledas ktera jina lod.
Kamiony v pomeru k tune maji paradoxne casto vetsi efektivitu a cistotu provozu nez lode. Nevim kde jsi vzal opak.
Vsechny ty zelene “cluny” jak rikas, jsou nakladni transportni lode.
Namorni doprava je stale nejmene regulovany provoz. Pouzivaji se mazuty vznikajici jako odpadni material pri rafinaci ropy.
Mam konexe i na prvni palubni dustojniky na zamorskych lodich.
Mam pocit ze jsi nepochopil obsah meho sdeleni. Ale nebylo to o elektromobilech samo o sobe. Ale o pomeru co zachrani elektromobilita, vs co vyprpdukuje konzumni styl, kdy se ti vyplati vozit cetky z ciny o hodnote 1,5$ s postovnym zdarma prez pulku zemekoule. Kdy na jedne strane nekdo kaze o tom jak zakazat spalovaci motpry, a na druhe strane ti brazdi oceany lode k tere vzajmu blahobytu par stovek lidi produkuji ěise jako desotly milionu automobilu. Atd.
Enjoy yourself