• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DUHOS: amortizace je prece zavisla na mnoha promennych jako model auta (i jeho barva), ujete kilometry atp.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    PETER_PAN: ma to nekde druhy dil? zapomneli otevrit ten zbytek :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    JIMIQ: to není uplně překvapivý, pneumatika má obvod dva metry, to je při 5.000 otáčkách deset kiláků za minutu/ 600 za hodinu.
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    Bezvadný, díky za odpovědi.
    A ještě se zeptám, asi spíš na váš odhad, protože sám jsem ten údaj nikde nenašel, jaká dle vás průměrná amortizace vozu na jeden km?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DUHOS: Jde o to ze od puvodniho konceptu - motor bez prevodovky, nebo male motory v nabojich kol - se upustilo. V obou pripadech je motor problematicky z pohledu namahani, konstrukce, ucinnosti atd. Je vyhodnejsi mit vetsi otacky na motoru a ty prevadet na mensi otacky na kolech.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DUHOS: Dnesni elektromobily maji dost casto jednostupnovou prevodovku = tj. prevod s jednim, trvalym prevodovym pomerem. Vaha dnesnich elektromotoru vc. prevodovky (kg na kW) je nic ve srovnani se spalovacima motorama. U vysokootackovych motoru bez prevodovky napriklad pro ultralight letadla je to jeste mensi. Motor co ma 80kW je velky cca jako 2L PET lahev a normalne ho odneses v tasce.

    Tady je rozebirani motoru Tesla model S : https://www.youtube.com/watch?v=wvLmBfwmA04 Podle roku vyroby a modelu, ale minimalne 285kW
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    elektromobily nemivaji prevodovku, ale casteji spise diferencial, nektere maji i dva diferencialy. Unvitr toho diferemcialu jsou pak pevne dane prevodni prevody.
    Je to tak proto, ze nekdy pevne zabrzdi trakcni motor (resp. spojkou jej odpoji a pak zbytek te hridele ukotvi), aby se dalo na cerstve odbrzdene vetvi rekuperovat. Samozrejmne je pak i prevod pro rekupercnim atenuatorem jiny.
    V nekterych autech nemusi "prevodovka" vypadat jako "diferencial" ale jako DSG, neboli dvou spojkova prevodovka, akorat bude mit jenom 2 pevne prevody.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    obecně mají elektromobily pevný převod. Motor se točí třeba 7x rychleji než kola. Ale to jsou snad jednotky kg
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    Nevíte pls, co mají na mysli to převodovkou v tomto článku? Je něco, co mi v mém studování vlastností elektromobilů uteklo a nebo tam mají chybu? Převodovku ty rychlejší mít mohou, ale tohle určitě není ten případ. Diky

    https://zpravy.aktualne.cz/...=newsbox&utm_content=default&utm_term=position-1&utm_campaign=Aktualne

    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    A pak že to nejde... Zásuvka je v průrazu co zbyl od wafek...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JAZZZ: Vypadá to zajímavě, akorát tedy popis v tom článku je tak nějak tragikomicky legrační:

    "Předností materiálu vyrobeného z nanocelulózy je nízká hmotnost a vysoká hustota, díky které má podstatně vyšší pevnost v tahu než klasická ocel."
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    Japonci se naučili dělat fakt pevnou překližku a elektromobily musí být lehké.
    Auto z rozdrceného dřeva a rostlinného odpadu. Japonci představili vůz z nanocelulózy, která je pevnější než ocel - CzechCrunch
    https://www.czechcrunch.cz/...adu-japonci-predstavili-vuz-z-nanocelulozy-ktera-je-pevnejsi-nez-ocel/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    pokud vím tak pořád 18650, asi až bude facelift (bůhví kdy) tak přejdou na 20700. Ale Elon se nechal slyšet že Model S plaid bude mít větší kapacitu než 100kWh, tak kdoví jestli už to nebude s 20700
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JIMIQ: hele a už cpe tesla do modelu S ty nový članky nebo pořád ty 18650?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JIMIQ: to je moc pekna spotřeba!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    máme nové nejúčinnější elektroauto. A je to Tesla Model 3

    2020 Tesla Model 3 beats Hyundai IONIQ to become most efficient EV produced - Electrek
    https://electrek.co/2019/11/07/2020-tesla-model-3/

    Ioniq se zhoršil na 157Wh/km
    TM3 se zlepšil na 148Wh/km
    ---
    pozor, to je se započtením účinnosti nabíjení
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Jen ad ta servisovatelnost elektromobilů... dvě věci:

    1) Jestli ti připadá složitý opravit moderní auto s řídícíma jednotkama a diagnostikou, která ti aspoň do jistý míry řekne, co je blbě, zkus si najít někoho, kdo ti rozchodí starší mechanický auto. Jo, Škodu 105 s karburátorem Jikov zvládne Franta od vedle. Co takhle něco, co je alespoň vzdáleně se výkonem přibližující tý Tesle? Čtyři SU karburátory na starým Jaguaru? Mechanický vstřikování K-Jetronic na starým Mercedesu? Bludiště podtlaků na čemkoliv starým předelektronickým, co mělo mít aspoň trochu snesitelný emise?

    2) Podívej se na libovolnej elektromobil a na to, jak složitý má pohonný ústrojí. A srovnej to s moderním ICE autem, který bude mít elektroniku řídící:
    - motor jako takovej, plus jeho vstřikování, přeplňování, proměnný časování ventilů, proměnnou délku sání a asi miliardu dalších věcí
    - převodovku a to kdy a jak řadí

    Celej ten zbytek, jako je "závislost na centrálním displayi" není vlastnost elektrickýho auta, ale moderního auta. Rozdíl mezi Teslou a Škodou Scala je v tomhle ohledu vcelku mizivej.

    Nemluvě o tom, že ten centrální displej je jen ta viditelná část. Reálně je elektronika auta víceméně CAN-bus počítačová síť už třeba u BMW E39 z konce 90. let (mimochodem, ten systém u E39 je kompatibilní pokud ne s novejma, tak ještě s velmi nedávnejma bavorákama a právě díky tomu se do něj dá napojit třeba moderní navigace nebo Bluetooth).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BBC Click: Are Electric Vehicles "The Future Of Road Vehicles?" EV Owners: "Duh." | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/...-click-are-electric-vehicles-the-future-of-road-vehicles-ev-owners-duh/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Welcome to the world of tomorrow
    Countdown to production start: Conversion of Zwickau plant to electric car factory began in 2018 | Volkswagen Newsroom
    https://www.volkswagen-newsroom.com/...n-of-zwickau-plant-to-electric-car-factory-began-in-2018-5504
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JANOS: Tak ja bych musel ty clanky zkusit dohledat, ale pokud se na to pamatuju spravne, tak problem byl v tom, ze Tesla odmitala policajtum dat cerny na bilym ze jak zaznamenavani jejich pozice, tak odposlechy v kabine jsou vypnuty a nikde se tajne nedejou. Oni imho chteli jen mit to cerny na bilym, pro pripad ze by se nekdy stal nejakej pruser, aby byli posichrovany.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam