• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DUHOS: Jde o to ze od puvodniho konceptu - motor bez prevodovky, nebo male motory v nabojich kol - se upustilo. V obou pripadech je motor problematicky z pohledu namahani, konstrukce, ucinnosti atd. Je vyhodnejsi mit vetsi otacky na motoru a ty prevadet na mensi otacky na kolech.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DUHOS: Dnesni elektromobily maji dost casto jednostupnovou prevodovku = tj. prevod s jednim, trvalym prevodovym pomerem. Vaha dnesnich elektromotoru vc. prevodovky (kg na kW) je nic ve srovnani se spalovacima motorama. U vysokootackovych motoru bez prevodovky napriklad pro ultralight letadla je to jeste mensi. Motor co ma 80kW je velky cca jako 2L PET lahev a normalne ho odneses v tasce.

    Tady je rozebirani motoru Tesla model S : https://www.youtube.com/watch?v=wvLmBfwmA04 Podle roku vyroby a modelu, ale minimalne 285kW
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    elektromobily nemivaji prevodovku, ale casteji spise diferencial, nektere maji i dva diferencialy. Unvitr toho diferemcialu jsou pak pevne dane prevodni prevody.
    Je to tak proto, ze nekdy pevne zabrzdi trakcni motor (resp. spojkou jej odpoji a pak zbytek te hridele ukotvi), aby se dalo na cerstve odbrzdene vetvi rekuperovat. Samozrejmne je pak i prevod pro rekupercnim atenuatorem jiny.
    V nekterych autech nemusi "prevodovka" vypadat jako "diferencial" ale jako DSG, neboli dvou spojkova prevodovka, akorat bude mit jenom 2 pevne prevody.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    obecně mají elektromobily pevný převod. Motor se točí třeba 7x rychleji než kola. Ale to jsou snad jednotky kg
    DUHOS
    DUHOS --- ---
    Nevíte pls, co mají na mysli to převodovkou v tomto článku? Je něco, co mi v mém studování vlastností elektromobilů uteklo a nebo tam mají chybu? Převodovku ty rychlejší mít mohou, ale tohle určitě není ten případ. Diky

    https://zpravy.aktualne.cz/...=newsbox&utm_content=default&utm_term=position-1&utm_campaign=Aktualne

    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    A pak že to nejde... Zásuvka je v průrazu co zbyl od wafek...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JAZZZ: Vypadá to zajímavě, akorát tedy popis v tom článku je tak nějak tragikomicky legrační:

    "Předností materiálu vyrobeného z nanocelulózy je nízká hmotnost a vysoká hustota, díky které má podstatně vyšší pevnost v tahu než klasická ocel."
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    Japonci se naučili dělat fakt pevnou překližku a elektromobily musí být lehké.
    Auto z rozdrceného dřeva a rostlinného odpadu. Japonci představili vůz z nanocelulózy, která je pevnější než ocel - CzechCrunch
    https://www.czechcrunch.cz/...adu-japonci-predstavili-vuz-z-nanocelulozy-ktera-je-pevnejsi-nez-ocel/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    pokud vím tak pořád 18650, asi až bude facelift (bůhví kdy) tak přejdou na 20700. Ale Elon se nechal slyšet že Model S plaid bude mít větší kapacitu než 100kWh, tak kdoví jestli už to nebude s 20700
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JIMIQ: hele a už cpe tesla do modelu S ty nový članky nebo pořád ty 18650?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JIMIQ: to je moc pekna spotřeba!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    máme nové nejúčinnější elektroauto. A je to Tesla Model 3

    2020 Tesla Model 3 beats Hyundai IONIQ to become most efficient EV produced - Electrek
    https://electrek.co/2019/11/07/2020-tesla-model-3/

    Ioniq se zhoršil na 157Wh/km
    TM3 se zlepšil na 148Wh/km
    ---
    pozor, to je se započtením účinnosti nabíjení
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Jen ad ta servisovatelnost elektromobilů... dvě věci:

    1) Jestli ti připadá složitý opravit moderní auto s řídícíma jednotkama a diagnostikou, která ti aspoň do jistý míry řekne, co je blbě, zkus si najít někoho, kdo ti rozchodí starší mechanický auto. Jo, Škodu 105 s karburátorem Jikov zvládne Franta od vedle. Co takhle něco, co je alespoň vzdáleně se výkonem přibližující tý Tesle? Čtyři SU karburátory na starým Jaguaru? Mechanický vstřikování K-Jetronic na starým Mercedesu? Bludiště podtlaků na čemkoliv starým předelektronickým, co mělo mít aspoň trochu snesitelný emise?

    2) Podívej se na libovolnej elektromobil a na to, jak složitý má pohonný ústrojí. A srovnej to s moderním ICE autem, který bude mít elektroniku řídící:
    - motor jako takovej, plus jeho vstřikování, přeplňování, proměnný časování ventilů, proměnnou délku sání a asi miliardu dalších věcí
    - převodovku a to kdy a jak řadí

    Celej ten zbytek, jako je "závislost na centrálním displayi" není vlastnost elektrickýho auta, ale moderního auta. Rozdíl mezi Teslou a Škodou Scala je v tomhle ohledu vcelku mizivej.

    Nemluvě o tom, že ten centrální displej je jen ta viditelná část. Reálně je elektronika auta víceméně CAN-bus počítačová síť už třeba u BMW E39 z konce 90. let (mimochodem, ten systém u E39 je kompatibilní pokud ne s novejma, tak ještě s velmi nedávnejma bavorákama a právě díky tomu se do něj dá napojit třeba moderní navigace nebo Bluetooth).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BBC Click: Are Electric Vehicles "The Future Of Road Vehicles?" EV Owners: "Duh." | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/...-click-are-electric-vehicles-the-future-of-road-vehicles-ev-owners-duh/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Welcome to the world of tomorrow
    Countdown to production start: Conversion of Zwickau plant to electric car factory began in 2018 | Volkswagen Newsroom
    https://www.volkswagen-newsroom.com/...n-of-zwickau-plant-to-electric-car-factory-began-in-2018-5504
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JANOS: Tak ja bych musel ty clanky zkusit dohledat, ale pokud se na to pamatuju spravne, tak problem byl v tom, ze Tesla odmitala policajtum dat cerny na bilym ze jak zaznamenavani jejich pozice, tak odposlechy v kabine jsou vypnuty a nikde se tajne nedejou. Oni imho chteli jen mit to cerny na bilym, pro pripad ze by se nekdy stal nejakej pruser, aby byli posichrovany.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Nahrava se to bez zvuku, je to v menu, vypnes Sentry mod a nenahrava. Jedine paranoia ze Elon to nahrava i tak, ale to je na stejne urovni jako mit paranoiu z Googlu ze muj Android telefon nahrava co se deje. To by policajti nemohli mit zapnuty telefon u sebe nikdy.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Rekl bych ze to nebylo az tak jednoduchy, jinak by nenechali novinare aby si z nich delali pul roku prdel ze nakoupili za spoustu penez drahy Tesly a nesmej s nima jezdit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: Sentry Mode must be enabled each time a driver wants to use the feature by going to Controls > Safety & Security > Sentry Mode. The feature will begin rolling out today to U.S. Model 3 vehicles, followed by Model S and Model X vehicles that were built after August 2017.

    Sentry Mode: Guarding Your Tesla | Tesla Europe
    https://www.tesla.com/en_EU/blog/sentry-mode-guarding-your-tesla?redirect=no
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Je o tom serie clanku v Basler Zeitung, osetreny to nemeli a byl to prej dost problem. Trvalo to asi pul roku nez ty auta smeli zacit pouzivat a dodnes nechtej prozradit jak to vyresili :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam