• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JIMIQ: to je moc pekna spotřeba!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    máme nové nejúčinnější elektroauto. A je to Tesla Model 3

    2020 Tesla Model 3 beats Hyundai IONIQ to become most efficient EV produced - Electrek
    https://electrek.co/2019/11/07/2020-tesla-model-3/

    Ioniq se zhoršil na 157Wh/km
    TM3 se zlepšil na 148Wh/km
    ---
    pozor, to je se započtením účinnosti nabíjení
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Jen ad ta servisovatelnost elektromobilů... dvě věci:

    1) Jestli ti připadá složitý opravit moderní auto s řídícíma jednotkama a diagnostikou, která ti aspoň do jistý míry řekne, co je blbě, zkus si najít někoho, kdo ti rozchodí starší mechanický auto. Jo, Škodu 105 s karburátorem Jikov zvládne Franta od vedle. Co takhle něco, co je alespoň vzdáleně se výkonem přibližující tý Tesle? Čtyři SU karburátory na starým Jaguaru? Mechanický vstřikování K-Jetronic na starým Mercedesu? Bludiště podtlaků na čemkoliv starým předelektronickým, co mělo mít aspoň trochu snesitelný emise?

    2) Podívej se na libovolnej elektromobil a na to, jak složitý má pohonný ústrojí. A srovnej to s moderním ICE autem, který bude mít elektroniku řídící:
    - motor jako takovej, plus jeho vstřikování, přeplňování, proměnný časování ventilů, proměnnou délku sání a asi miliardu dalších věcí
    - převodovku a to kdy a jak řadí

    Celej ten zbytek, jako je "závislost na centrálním displayi" není vlastnost elektrickýho auta, ale moderního auta. Rozdíl mezi Teslou a Škodou Scala je v tomhle ohledu vcelku mizivej.

    Nemluvě o tom, že ten centrální displej je jen ta viditelná část. Reálně je elektronika auta víceméně CAN-bus počítačová síť už třeba u BMW E39 z konce 90. let (mimochodem, ten systém u E39 je kompatibilní pokud ne s novejma, tak ještě s velmi nedávnejma bavorákama a právě díky tomu se do něj dá napojit třeba moderní navigace nebo Bluetooth).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BBC Click: Are Electric Vehicles "The Future Of Road Vehicles?" EV Owners: "Duh." | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/...-click-are-electric-vehicles-the-future-of-road-vehicles-ev-owners-duh/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Welcome to the world of tomorrow
    Countdown to production start: Conversion of Zwickau plant to electric car factory began in 2018 | Volkswagen Newsroom
    https://www.volkswagen-newsroom.com/...n-of-zwickau-plant-to-electric-car-factory-began-in-2018-5504
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JANOS: Tak ja bych musel ty clanky zkusit dohledat, ale pokud se na to pamatuju spravne, tak problem byl v tom, ze Tesla odmitala policajtum dat cerny na bilym ze jak zaznamenavani jejich pozice, tak odposlechy v kabine jsou vypnuty a nikde se tajne nedejou. Oni imho chteli jen mit to cerny na bilym, pro pripad ze by se nekdy stal nejakej pruser, aby byli posichrovany.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Nahrava se to bez zvuku, je to v menu, vypnes Sentry mod a nenahrava. Jedine paranoia ze Elon to nahrava i tak, ale to je na stejne urovni jako mit paranoiu z Googlu ze muj Android telefon nahrava co se deje. To by policajti nemohli mit zapnuty telefon u sebe nikdy.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Rekl bych ze to nebylo az tak jednoduchy, jinak by nenechali novinare aby si z nich delali pul roku prdel ze nakoupili za spoustu penez drahy Tesly a nesmej s nima jezdit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: Sentry Mode must be enabled each time a driver wants to use the feature by going to Controls > Safety & Security > Sentry Mode. The feature will begin rolling out today to U.S. Model 3 vehicles, followed by Model S and Model X vehicles that were built after August 2017.

    Sentry Mode: Guarding Your Tesla | Tesla Europe
    https://www.tesla.com/en_EU/blog/sentry-mode-guarding-your-tesla?redirect=no
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Je o tom serie clanku v Basler Zeitung, osetreny to nemeli a byl to prej dost problem. Trvalo to asi pul roku nez ty auta smeli zacit pouzivat a dodnes nechtej prozradit jak to vyresili :-)
    NEXIS_CZ
    NEXIS_CZ --- ---
    ~160 W
    NEXIS_CZ
    NEXIS_CZ --- ---
    TOMBRIDER: nemá, sentry mode je třeba si aktivovat, má nemalou spotřebu (záleží na četnosti událostí v okolí)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    predpokladam ze policia to bude mat nejako zmluvne a funkcne osefovane
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TOMBRIDER: to maj imho vsechny, byl kvuli tomu skandal kdyz si je koupila policie v Baselu. Ono je mozny nejenom kdykoli poslouchat co si tam povidaj, ale daj se na dalku i ovladat, coz pro policii je tak nejak suboptimalni.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    To jsem nevěděl že Tesla3 má permanentně zapnuté kamery a nahrává.
    Guy Asks For Help On Twitter After Someone Keys His Tesla For No Reason And People Deliver | Bored Panda
    https://www.boredpanda.com/...sor-cameras/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Toyota to reveal solid state battery-powered prototype next year | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/...otor-show/toyota-reveal-solid-state-battery-powered-prototype-next-year

    na redditu si dělají prču, že půjde o vodíkové auto s vodíkem schlazeným do pevného skupenství - solid-state hydrogen battery :D sice by to vyžadovalo teplotu absolutní nuly, ale toyota se při propagaci vodíku nezastaví před ničím :D
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    A to jsem tu psal, ze auto neni telefon .. clanek si neprectu, neplatim si iHned :(

    Auto jako telefon. Pro dobíjení elektromobilů vzniká ”roaming” dobíjecích stanic | Hospodářské noviny (IHNED.cz)
    https://auto.ihned.cz/...fon-pro-dobijeni-elektromobilu-vznika-ldquo-roaming-rdquo-dobijecich-stanic
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla owner becomes first to push Model 3 to 100,000 miles, here's how it's doing - Electrek
    https://electrek.co/2019/10/21/tesla-model-3-100000-miles/

    TLDR:
    For maintenance and repairs, this is my favorite part. If I was not beating the car to death, all I would have had serviced is tires. I’m averaging 25,000 miles per set when properly rotated.
    Other than tires, I drove the car through a valley stream and had to get a control arm replaced afterward. I also was out on the Bonneville Salt Flats when the winds were high speed. They slammed my door to its limit and shattered a piece inside of the hinge.

    He said it ended up costing less than $500 to replace those parts.

    He said that he now gets a max range of 302-308 miles, which is about a 2.5% loss on his original 310 miles of rated range when he bought the vehicle.

    Compared to a civic, which is what I drove before, in my base of Los Angeles where the gas is always high, I saved about $7,000 just on gas. Oil changes would be another thousand or more. That’s using an average of 30mpg and $3.75 per gallon as well as $50 per oil change.
    -------------

    160 000 km (průměrný Čech najede 12 tisíc za rok, čili 13 let), ztráta baterky 2,5%, úspora 140 000 kč proti úspornému sedanu a to je s levným americkým benzínem (20kč/l, čili u nás 1,5x)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Životnost a efektivita baterie jdou nejlepší mezi 20-25 stupni.
    Baterie v Tvojí kapse se bude pohybovat někde mezi 35-50 stupni, možná i víc...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam