• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JAZZZ: Vypadá to zajímavě, akorát tedy popis v tom článku je tak nějak tragikomicky legrační:

    "Předností materiálu vyrobeného z nanocelulózy je nízká hmotnost a vysoká hustota, díky které má podstatně vyšší pevnost v tahu než klasická ocel."
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    Japonci se naučili dělat fakt pevnou překližku a elektromobily musí být lehké.
    Auto z rozdrceného dřeva a rostlinného odpadu. Japonci představili vůz z nanocelulózy, která je pevnější než ocel - CzechCrunch
    https://www.czechcrunch.cz/...adu-japonci-predstavili-vuz-z-nanocelulozy-ktera-je-pevnejsi-nez-ocel/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    pokud vím tak pořád 18650, asi až bude facelift (bůhví kdy) tak přejdou na 20700. Ale Elon se nechal slyšet že Model S plaid bude mít větší kapacitu než 100kWh, tak kdoví jestli už to nebude s 20700
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JIMIQ: hele a už cpe tesla do modelu S ty nový članky nebo pořád ty 18650?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JIMIQ: to je moc pekna spotřeba!
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    máme nové nejúčinnější elektroauto. A je to Tesla Model 3

    2020 Tesla Model 3 beats Hyundai IONIQ to become most efficient EV produced - Electrek
    https://electrek.co/2019/11/07/2020-tesla-model-3/

    Ioniq se zhoršil na 157Wh/km
    TM3 se zlepšil na 148Wh/km
    ---
    pozor, to je se započtením účinnosti nabíjení
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Jen ad ta servisovatelnost elektromobilů... dvě věci:

    1) Jestli ti připadá složitý opravit moderní auto s řídícíma jednotkama a diagnostikou, která ti aspoň do jistý míry řekne, co je blbě, zkus si najít někoho, kdo ti rozchodí starší mechanický auto. Jo, Škodu 105 s karburátorem Jikov zvládne Franta od vedle. Co takhle něco, co je alespoň vzdáleně se výkonem přibližující tý Tesle? Čtyři SU karburátory na starým Jaguaru? Mechanický vstřikování K-Jetronic na starým Mercedesu? Bludiště podtlaků na čemkoliv starým předelektronickým, co mělo mít aspoň trochu snesitelný emise?

    2) Podívej se na libovolnej elektromobil a na to, jak složitý má pohonný ústrojí. A srovnej to s moderním ICE autem, který bude mít elektroniku řídící:
    - motor jako takovej, plus jeho vstřikování, přeplňování, proměnný časování ventilů, proměnnou délku sání a asi miliardu dalších věcí
    - převodovku a to kdy a jak řadí

    Celej ten zbytek, jako je "závislost na centrálním displayi" není vlastnost elektrickýho auta, ale moderního auta. Rozdíl mezi Teslou a Škodou Scala je v tomhle ohledu vcelku mizivej.

    Nemluvě o tom, že ten centrální displej je jen ta viditelná část. Reálně je elektronika auta víceméně CAN-bus počítačová síť už třeba u BMW E39 z konce 90. let (mimochodem, ten systém u E39 je kompatibilní pokud ne s novejma, tak ještě s velmi nedávnejma bavorákama a právě díky tomu se do něj dá napojit třeba moderní navigace nebo Bluetooth).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BBC Click: Are Electric Vehicles "The Future Of Road Vehicles?" EV Owners: "Duh." | CleanTechnica
    https://cleantechnica.com/...-click-are-electric-vehicles-the-future-of-road-vehicles-ev-owners-duh/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Welcome to the world of tomorrow
    Countdown to production start: Conversion of Zwickau plant to electric car factory began in 2018 | Volkswagen Newsroom
    https://www.volkswagen-newsroom.com/...n-of-zwickau-plant-to-electric-car-factory-began-in-2018-5504
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JANOS: Tak ja bych musel ty clanky zkusit dohledat, ale pokud se na to pamatuju spravne, tak problem byl v tom, ze Tesla odmitala policajtum dat cerny na bilym ze jak zaznamenavani jejich pozice, tak odposlechy v kabine jsou vypnuty a nikde se tajne nedejou. Oni imho chteli jen mit to cerny na bilym, pro pripad ze by se nekdy stal nejakej pruser, aby byli posichrovany.
    JANOS
    JANOS --- ---
    Nahrava se to bez zvuku, je to v menu, vypnes Sentry mod a nenahrava. Jedine paranoia ze Elon to nahrava i tak, ale to je na stejne urovni jako mit paranoiu z Googlu ze muj Android telefon nahrava co se deje. To by policajti nemohli mit zapnuty telefon u sebe nikdy.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Rekl bych ze to nebylo az tak jednoduchy, jinak by nenechali novinare aby si z nich delali pul roku prdel ze nakoupili za spoustu penez drahy Tesly a nesmej s nima jezdit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: Sentry Mode must be enabled each time a driver wants to use the feature by going to Controls > Safety & Security > Sentry Mode. The feature will begin rolling out today to U.S. Model 3 vehicles, followed by Model S and Model X vehicles that were built after August 2017.

    Sentry Mode: Guarding Your Tesla | Tesla Europe
    https://www.tesla.com/en_EU/blog/sentry-mode-guarding-your-tesla?redirect=no
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Je o tom serie clanku v Basler Zeitung, osetreny to nemeli a byl to prej dost problem. Trvalo to asi pul roku nez ty auta smeli zacit pouzivat a dodnes nechtej prozradit jak to vyresili :-)
    NEXIS_CZ
    NEXIS_CZ --- ---
    ~160 W
    NEXIS_CZ
    NEXIS_CZ --- ---
    TOMBRIDER: nemá, sentry mode je třeba si aktivovat, má nemalou spotřebu (záleží na četnosti událostí v okolí)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    predpokladam ze policia to bude mat nejako zmluvne a funkcne osefovane
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TOMBRIDER: to maj imho vsechny, byl kvuli tomu skandal kdyz si je koupila policie v Baselu. Ono je mozny nejenom kdykoli poslouchat co si tam povidaj, ale daj se na dalku i ovladat, coz pro policii je tak nejak suboptimalni.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    To jsem nevěděl že Tesla3 má permanentně zapnuté kamery a nahrává.
    Guy Asks For Help On Twitter After Someone Keys His Tesla For No Reason And People Deliver | Bored Panda
    https://www.boredpanda.com/...sor-cameras/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Toyota to reveal solid state battery-powered prototype next year | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/...otor-show/toyota-reveal-solid-state-battery-powered-prototype-next-year

    na redditu si dělají prču, že půjde o vodíkové auto s vodíkem schlazeným do pevného skupenství - solid-state hydrogen battery :D sice by to vyžadovalo teplotu absolutní nuly, ale toyota se při propagaci vodíku nezastaví před ničím :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam