VACA:
Co set týká emisí SO u velkých dopravních lodí, je to dáno mazutem (odpadem z výroby nafty a benzínu), který spalují. Kupodivu už nějakou dobu existuje několik nařízení, jak emise tohoto druhu omezit a jdou dokonce ze dvou stran. Jedna jde od organizace pro lodní dopravu ESMA a druhá jde ze strany EU (ta dokonce i u lodí reguluje CO2 - do roku 2050 se jedná o snížení o 50%). Tyto nařízení ve zkratce říkají, že se nesmí používat palivo se sírou. To že o tom nevíte a neumíte si údaje najít, neznamená neexistenci regulace. A druhá věc je, že za příklad dáváte loď, která je víc než 20 let stará - trochu zavádějící ne?
Co se týká porovnání dopravy využívající spalovací motory z hlediska efektivity, leze provést jednoduché porovnání na základě množství spotřebovaného paliva na vzdálenost a danou hmotnost.
Například na spotřeba paliva na 1000Km - 500KG.
Velká dopravní loď Ema Maersk - cca. 0,48L
Kamion Scania R450 - cca. 3,63L
Letadlo Boeing 747 - 76,5L
Škoda Octavia 2.0TDI - 40L (a to ji hodně nadržuji)
Porovnání elektrických aut versus spalovací motory už tak jednoduché není, ale taky lze například na základě vypouštěných emisí. Pokud si porovnáte emise motorů kolem 80kW, vyjde Vám, že spalovací motor (bez započítání emisí při výrobě paliva a jeho dopravě ) o stejném výkonu má v případě našeho energetického mixu přibližně dvojnásobně horší emise než motor elektrický .