DZODZO: Ano, jsou lidi, jejichž způsob používání auta je takovej, že se i EV s mizerným dojezdem vleze. A pak je spousta lidí, který jsou do EV nadšený a tak jsou ochotný přestát nepohodlí.
Ale normální člověk není nadšenej do EV, je mu to úplně jedno, na co jezdí jeho auto. Jen chce, aby když dá milion za auto, pro něj to nový auto nebylo horší než to starý.
A auto, se kterým z Prahy do Ostravy nepojedu 4 hodiny ale 6 hodin, je pro toho člověka výrazně horší.
Vy to furt posuzujete podle svýho nadšenýho přístupu "dyť to nevadí, tak si dám na nabíječce kafe". Jenomže vy máte motivaci mít EV, protože vám to jinak přijde strašně super a lepší. Ale normální zákazník po EV netouží, touží po autě, se kterým bude mít nejjednodušší život a který ho bude stát co nejmíň peněz.
Elektromobil v tuhle chvíli udělá velký části řidičů život složitějším a dražším. Pro ty, který jezděj hodně, ho udělá složitějším, protože logistika nabíjení je problém a ještě několik let bude. Až bude na každým rohu 350 kW Ionity nabíječka a auta jí budou umět využít, bude to jiný.
Těm, kdo jezděj málo, zase elektromobil udělá život dražším, protože jeho pořizovací náklady nejsou schopný se zaplatit.
Takže zbývají ti, který mají dost peněz na to, aby jim nevadilo koupit si drahý auto (milion a víc), který ho mají kde dobíjet a který najedou tak akorát, aby to dávalo smysl.
Já bych třeba Teslu třeba i chtěl (cokoliv s menším dojezdem pro mě nefunguje, auto mám právě na to, abych jezdil daleko, na skákání po městě je MHD, Anytime a nohy), ale neexistuje žádnej scénář, ve kterým bych si dokázal takovej výdaj ospravedlnit, při mým nájezdu a aktuální ceně nejlevnějších modelů S by se mi Tesla vyplatila tak za 25 let...