• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Musel jsem tu na vas myslet, vcera jsem natankoval plnou a odjel se zahradkou na strese a plnym autem, samozrejme s klimatizaci k pritelkyni do Baselu. Po dalnici, 125kmh s tempomatem. Dnes dtto zpatky, a pri prijezdu domu mi pocitac ukazuje dojezd 1000km. Toz tak.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: D1 není dálnice :)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DZODZO: b je správně
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    To alebo ze 50% dialnice je rozmrdanej a zvedenej do 2 uzkych pruhov
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Tak zrovna od pátku do dneška byla v ČR bezpečnostně dopravní akce policie se zaměřením na D1 tak se tomu ani nedivim.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tak som sa vcera po D1 do Hulic z Brna projel krasnych 80km/h, do kopca za kamionmi i menej, D1 je ideal pre elektromobil, jedna biela tm3 nas na kratkom useku kde sa da ist aj rychlejsie obehla nejakych 130, tych "vetsinovych" 150-160 tam bolo velmi malo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Vidíš, já znám dost lidí, co nechají přestavět zbrusu nový auto na plyn. Včetně toho, že znám jednoho, co měl na plyn zbrusu novej Cadillac Escalade. A dalšího, kterej si hned po koupi nechal předělat na plyn asi dva roky starej Mercedes CL500 (coby ojetina stál asi 1,5 mega).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Už jsem to tu někde psal. Naposledy jsem to měl spočítaný předtím, než jsem začal dělat motoristickou novinařinu a tehdy to bylo asi 180 (různý typy nebo aspoň motorizace, ne 20 kusů stejnýho auta). Motoristickou novinařinu dělám s přestávkama 13 let, auta se fasujou co tejden, ale měl jsem tam ty přestávky nebo doby, kdy jsem moc nepsal... ale taky novinářský prezentace nebo případy kdy jsme testovali víc aut zároveň, plus nějaký co jsem měl půjčený jinak, plus těch asi 50 co jsem vlastnil...

    Tipuju 400 - 800 aut.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    KEB: Jenom pro protokol: ja do Chorvatska jezdim i nekolikrat za rok protoze to tam mam moc rad. Je to nadherna lokace na plachteni, ted tam mame i byt, o setreni vubec nejde, spis o fakt ze se tam daji najit liduprazdny mista s krasnym morem - coz treba v Italii uz je skoro nemozny, kdyz odhlednu od Sardinie kam taky radi jezdime. Ale Sardinie se rok od roku horsi..
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: v kolika autech už jsi se vozil? Obávám se, že o tvé elaboráty není zájem, jk jinak si vysvětlit mínusy bez udání důvodu. Byť pro mne zajímavé jsou (stále se utvrzuji v tom, že nad LPG není :D).
    KEB
    KEB --- ---
    DAN_F: ok, uznávám, osobně moc zkušeností (čti žádné zkušenosti) s usbc nemám. Takže svou chybu uznávám, šlo o poněkud neštastné přirovnání a mou neznalost.

    můžeme se nyní zase vrátit k autům?

    DZODZO: samozřejmě že pokud budu dělat výpad k rodičům stačí malá igelitka, ale opravdu je výpad k rodičům to samé jako zahraniční dovolená u moře? Nehledě na to, že lidi jezdí do chorvatska autem primárně proto, aby ušetřili. To je základ logiky jezdění autem do chorvatska. K tomu je dost lidí co chtějí ušetřit, ale z x různých důvodů si netroufnou autem a pro ty má jančura žlutý vlak. Svým způsobem prokázal Jančura kus pozorovací geniality a zalepil díru na trhu.

    COMODOR_FALKON: kolik znáš obchodáků, kde nemůže zaparkovat LPG? Já ti na každý jeden vyjmenuju pět (možná i deset), kde je každýmu fuk čím jsi přijel.

    Samozřejmě že neznáš nikoho, kdo by si nechal fungl nový auto přebastlit na plyn, protože nikdo takový kokot není. Pokud chci nový auto na plyn, koupím si nový auto na plyn. Nebudu si kupovat nový auto, který pak předělám na plyn. Proč? Protože by to nedávalo smysl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Jinak teda když už jsem to nakous – hybrid šetří palivo tím, že vyrábí elektřinu rekuperací při zpomalování, ničím jiným (teda pokud to není plug-in, ten umí navíc používat energii dobitou ze sítě, ale to není případ HSD od Toyoty, s výjimkou Priusu plug-in). Takže když jedeš delší dobu konstantním tempem, typicky po dálnici, ale i ustáleným tempem na státovce, tak je přínos hybridu přibližně nulovej.

    Takže třeba když se vrátím k tomu trojkovýmu BMW, tak máš tři varianty:
    nafta – nežere na dálnici, po městě furt žere málo, třeba s 330d nebo i M340d, což je mrcha která má skoro 350 koní, jezdíš za 7 litrů. Dlouhý cesty, rychlý dálnice – nejlepší volba.
    benzín – žere všude, malej turbovej už ne tolik, takže když nenajezdíš hodně, vyplatí se benzín proti dieselu, protože je levnější a nežere o toli víc.
    hybrid – jezdí víceméně furt za 7, pokud ho nedobíjíš. Úspornější než benzín, ve městě velmi výrazně úspornější než benzín, na dálnici výrazně žravější než diesel, mimo město o kousek žravější, po městě srovnatelnej s dieselem. Bonusová výhoda protože je to plug-in, můžeš třeba jezdit do práce a z práce na elektriku ze sítě a máš pořád možnost jet na dálku bez omezení.

    S velikostí a hmotností auta roste výhoda hybridu a dieselu proti benzínu.

    Takže třeba X5 30e nebo jak se jmenuje ta hybridní verze je super, když tím jezdíš vozit děti do školky a na nákupy a občas na dovolenou (druhý auto v rodině, je i služebák...). X5 M50d je super, když jezdíš hodně často dlouhý štreky, protože s tím dvoutunovým krámem můžeš jet 180 a furt to žere třeba 10. X5 M50i je super v tom, že úplně nejlíp jede, ale musí ti bejt fakt úplně putna, kolik to žere. Při těch 180 na dálnici to nebude žrát 10, ale 20.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Jinak to samý platí i o Priusu. Po městě je lepší než diesel, na okreskách srovnatelnej jako diesel, na dálnici horší než diesel. Počítám samozřejmě auto ekvivalentního výkonu a velikosti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Hele, a zkoušel jsi někdy jezdit s Toyotím hybridem po dálnici? Já totiž jo. I se spoustou dalších hybridů. A má to takovou drobnou nevýhodu – konkrétně tu, že to žere úplně přesně stejně jako nehybridní benzín. Což při rychlým dálničním cestování znamená přibližně "kurva hodně".

    Jak už jsem tu psal, byl jsem jeden z první, kdo u nás testoval stejný auto v hybridu vs. nehybridu, byl to Lexus RX450h a RX350. Ve městě rozdíl extrémní, s RH450h se dalo jezdit za 7 v ultra úsporným režimu, normálně 8-9, s RX350 tak za 14. Na dálnici žral tuším hybrid 11,5 a nehybrid 12, nebo tak něco.

    Nemusím ti asi vysvětlovat, proč je na dálnici hybrid k ničemu, že ne?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Možná v Americe, v EU ne.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: za mne osobne skoncil diesel pred 20 lety, kdyz Toyota a jeji dcerinky zacala seriove vyrabet druhoubgeneraci svych hybridu. Bez prevodu. Se spotrebou 3,5-6 podle toho jaky typ jizdy u tebe dominuje. Ted uz jsme zase o kus dal. A porad se najdou exoti, kteri si toho pokroku nevsimli. ;)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    SQ7/S7/S6/S4 a další jsou samozřejmě i benzínu. Na trzích kde není emisní hon na čarodějnice.
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Jen poznamka, protoze jsem to vcera z nejakyho duvodu hledal, SQ7 je i v benzinu.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    SEJDA: Ja dostanu dotace tak jako tak, tusim asi 17000 CHF protoze ten dum energeticky sanuju. Ale cerpadlo by proste stalo vic aniz by prineslo nejakou pridanou hodnotu, naopak s sebou momentalne proti oleji prinasi mirny provozni nevyhody. Jakej typ to presne byl uz nevim, musel bych se podivat co mi energetickej poradce pocital.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SEJDA: u nás jsou na to dotace, takže z toho vyjdeš poměrně dobře a náklady jsou prostě třetina až pětina rozdílu od topení elektřinou, dle účinnosti čerpadla. jako pokud potřebuju topit hodně a soustavně, tak není lepší volba. dodávky oleje předpokládají nějaou logistiku a skladování. ani ty hořáky nejsou věčný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam