BOBASH: :))) připomínáš mi mýho bejvalýho šéfa, přesně tuhle diskuzi jsme měli o Airbnb před deseti rokama, letos ten hotel konečně prodal. Airbnb nikdy nemůže prorazit, nikdo nepustí do svýho bytu cizince, bude to jenom okrajovej trh... a o deset let pozějš airbnb nabízí třetinu ubytovací kapacity centra Prahy a víc než všechny hotely dohromady.
Tohle jsou všechno dávno vyřešený detaily, se kterejma si poradí lepší appka, jediný na co to čeká, je to autonomní řízení. Chceš rychlej přistavený auto? Připlatíš si. Dost aut v systému? Ty přibudou okamžitě, jak se ukáže, že to generuje prachy rychlejš než srovnatelný investice, stejně jako přibyly domy do airbnb. Audo do pěti minut? no problem, bpřijelo s ním dalších x chatařů, to není dročka, aby v ní musel bejt připravenej řidič, klikneš do appky, sousedovi o vesnici vedle vyjede auto i o půnoci, zaveze tě, kam potřebuješ a zaparkuje se zpátky...
Chápu, že máš řízení jako svojí životní náplň, ale ty bys měl chápat, že podobnejch petrolheadů je naprostá menšina. Většina lidí co provozujou auto, to dělá z nutnosti, ne z lásky, a jedinej důvod proč ho maj je, že žádný jiný přijatelný alternativy momentálně neexistujou. Stačí, když přijde jinej model, co bude buď výrazně menší oser, nebo levnější záležitost - a tady maj sdílený autonomní auta potenciál v obou případech - a rádi na něj přesedlaj.
BOBASH: smutný... elektroškodovku co by dojela na Slovensko bych si i koupil.
BOBASH: páč furt uvažuješ Teslu jako normální auto s elektromotorem, zatímco jejich vize je čistě autonomní přibližovadlo, kde máš čas si na tom dotykáči hrát.
Jinak auta jako service nefungujou zatím. Jestli Muskovi/Tesle tenhle gambl vyjde, tak budou. Co je mi na něm symaptický je, že to zkouší, do jeho příchodu na scénu bylo největší zlepšení aut za posledních dvacet let snížení spotřeby o dva litry, a najednou tu vedeme reálnou debatu o samořiditelnejcheletroautech.