Jinak pokud bych měl hledat auto s nejmenší možnou uhlíkovou stopou, který je možný v tuhle chvíli pořídit, tak by to bylo tohle (a mimochodem o tom vážně přemýšlím jako o druhým autě, Jaguara bych nechal jen na výlety):
Je to Audi A2 a v tuhle chvíli je to nejekologičtější auto na světě, co mě tak napadá. A je 20 let starý.
Důvody:
- To auto má extrémně nízkou spotřebu paliva (umí jezdit pod 4 litry, v nejvíc eko verzi s 1.2 TDI i za 3), dosaženou díky tomu, že je nejen malý, ale taky super aerodynamický a celý hliníkový, takže váží 900 kilo. Tehdy to byl propadák, protože v době levnýho paliva a malýho zájmu o ekologii to bylo sice chytře vymyšlený a praktický, ale pořád auto velikosti Fabie za zhruba 2-3 násobek ceny.
- To auto je 20 let starý, takže uhlíková stopa spojená s výrobou se už dávno zamázla.
- To auto pochází z doby, kdy byly auta od VW nejspolehlivější, takže uhlíková stopa s náhradníma dílama taky skoro není.
- Ten motor je ještě relativně jednoduchej diesel, kterej by měl zkousnout bionaftu (moderní s ní budou mít problém).
Jo, má emise Euro 4, takže vypustí trochu víc bordelu. Ale jestli vám záleží na globálním oteplování, který je asi důležitější než smog (kterej už je skoro vymýcenej, i Euro 4 auta už jsou dost čistý), tak se vyserte na Teslu a běžte si za 50 tisíc koupit tohle Audi.