• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Zapomínáš, že v případě EV se technik hrabe v proprietárním systému, jehož strukturu výrobci tají...

    1) Slovíčkaříš... Je irelevantní, co má ten tým techniků rozsvíceno na garáži a troufnu si tvrdit, že na neonu bude nejspíš něco jako "AUTOSERVIS VOMÁČKA" a velmi nepravděpodobně "AUTOÚPRAVCE VOMÁČKA"
    Podstatné je, že takové společnosti existují už léta, ještě z dob, kdy přestavba byla jedinou možností.

    2) Ne nutně, jakkoliv v převážné většině případů to platí...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON:
    Od nějaký doby (nevím jak dlouho zpátky) se minimálně základní servis může dělat i v neautorizovaných servisech a nesmí tím být podmíněná záruka.

    A dvě věci dohromady mícháš ty.
    1) Retrofit ICEV na EV není věc, kterou by mohl udělat servis, to už z něj stává úpravce nebo spíš malosériový výrobce. Nevím, jestli máš alespoň přibližnou představu o tom, jak komplikovanej projekt taková věc je. Existují firmy, co takový věci dělají, ale téměř výhradně se jako základ používají nějaký stylový klasický auta, protože jedině u těch se dá ospravedlnit cenovka výsledku, která je obvykle daleko nad Teslou.

    2) Originální díly potřebuješ na všechno a dají se normálně koupit. Teda, pokud to není Tesla, to seš potom f prdeli (jeden z důvodů, proč bych si radši počkal na EV od normální automobilky).
    Větší problém je to, že když umíš opravovat normální auto (a tím pádem především spalovací motor, převodovku a podobně), tak víš úplný hovno o silnoproudý elektrice a vrtat se v hybridu nebo elektromobilu je poukázka na to něco zkurvit nebo se nechat zabít.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Takový ten ozdobný papír, bez kterého nesmí na auto sahat, aby nezrušil záruku...

    BOBASH: Matláš 2 věci dohromady.
    1) Již X let existují servisy schopné s EV pracovat a do určité míry je i vytvářet refitem ICEV
    2) Vzhledem k prakticky nulovému alternativnímu marketu jsou k opravám EV potřeba originální díly. Pokud k nim nemá servis přístup, tak smolík...

    BOBASH: 170km je pro mne postačujících a spartánské vybavení je spíš výhoda, než problém, ale těch 100k+ už ano...
    ...ale třeba by to šlo zčásti obejít registrací jinde v EU...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    co su to opravdu realne podminky?

    Hyundai Ioniq 28 kWh 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=OeAL5m_bsVI
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Chtěl bych vidět v opravdu reálných podmínkách, jak s Ioniqem ujede 1 000 km za 12 hodin.

    Brno-Makarská s tím rozhodně za 12 hodin nedáš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no s jakym vidis v tej tabulke, to je real-world test kedy s tym Bjorn ide tych tisic km a po ceste dobija, pre referenciu tam ma ten plugin hybrid ako "fosilne" auto

    v tom videu to aj vysvetluje ze niektore auta je lepsie dobijat napr. iba na 70-80% lebo dovtedy sa nabijaju rychlejsie nez cakat na dobitie do 90% kedy uz klesa dobijaci vykon
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jde o to s jakým. Něco co má udávaný dojezd 300 km, takže to reálně ujede 250 km, a nabíjet potřebuješ preventivně po 200 km, a co neumí rychlodobíjení, to pojede den.

    Dokola omílaný e-Niro nebo Enyaq iV mají dojezd 500 km, takže reálně ujedou 450 kilometrů a nabíjet budeš po 400, což znamená, že to dáš na dvě zastávky, což už se dá zvládnout. Navíc ta druhá může bejt krátká, pokud budeš mít kde nabít na hotelu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ma tam nalinkovanu dost dobru tabulku, 1000 km challenge a casy kolko to trva s akym autom, takze brno-makarska 1000 km by s EV nebolo zas tak dlhsie nez s fosilom pokial budu po ceste rychle nabijacky

    TB tests - Tabulky Google
    https://docs.google.com/...adsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=15442336

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: On je takovej malinkej, drobnej, nepatrnej rozdíl mezi připojením aux-in do rádia a opravováním věci, ve který je obvykle cca 400V baterie a tečou tam proudy, který tě usmažej když se na to blbě podíváš.

    Mimochodem, právě jsem se dočetl, že třeba na Audi e-tron musí systém "deenergizovat" silnoproudej technik, než se na tom autě začne dělat třeba karosářská práce jako je sváření.

    A silnoproudej elektrotechnik je něco úplně jinýho než automechanik, naprosto jiná a nesouvisející kvalifikace.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ten polestar 2 je uz ozaj dotiahnuty aj po stranke nabijania, este keby sa podarilo zrazit cenu

    Polestar 2, Model 3, I-Pace and e-Soul charging compared
    https://www.youtube.com/watch?v=Vw90K6_bFjg
    KEB
    KEB --- ---
    DZODZO: nikam, se ti na to vykasle a s Ev tě posle do háje. Zatím jich je pořád málo. Ti starší to v pohodě doklepou do důchodu. Potřebuješ úplně novou generaci.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    DZODZO: třeba do důchodu ;) nikdo nechce makat na cizím když mu táhne na 70 a nemusí ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: hl, ked take technicke jelito ako ja zvladlo zapojit si do auta na radio aux-in modul na mp3 z telefonu, tak mechanik co sa v autach stoura kazdy den by to urcite musel zvladnut tiez (a rychlejsie nez za cely den ako to trvalo mne)

    inak co sa tyka toho "odchadzania" elektrikarov, co ked ten mechanik je sam majitelom toho autoservisu, kam by odchadzal?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Když by to sem někdo chtěl dovážet, tak se to sem určitě dostane, přinejhorším přes individuální schválení jako ty malý pasráče co je má ReVolt.

    Problém bude spíš v tom, že:
    – má to v tý lepší verzi dojezd 170 km, nejspíš podle nějakejch čínskejch norem, což znamená, že to v reálu bude fungovat asi jako Citroen C-Zero
    – bude to udělaný přesně tak, jak by člověk čekal od čínskýho auta za v přepočtu kilo.
    – S dovozem, clem, DPH a přihlášením to bude stát 200 tisíc.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To je podobná myšlenka jako že když existuje kniha "domácí lékař", nepotřebujeme doktory.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Elektrifikaci ICEV na klíč? To už pak není servis, ale úpravce, protože předělá celý auto. A "originální díly" u toho nejspíš nepoužije, protože to by z toho zůstalo ICEV.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jakou certifikaci od výrobce auta, prosímtě?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Je jedno jestli to budou mít v osnovách nebo se to naučí sami nebo se rekvalifikují nebo whatever. Prostě potřebuješ lidi co to uměj. A to znamená, že se to musej naučit a to se nestan hned.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Wuling's Hong Guang MINI EV Surpasses 50,000 Orders Within Weeks
    https://insideevs.com/news/440136/wuling-hong-guang-mini-ev-50000-orders/

    Tohle by mi stačilo, škoda, že fo EU to nejspíš nikdy nedostane homologaci...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Záleží, jestli tam výrobce nezabuduje sebedestrukční mechanismy s detekcí modifikace (Apple-style), nezaleje to nějakým lepidlem (Apple-style), nebo Tě neodřízne od služeb (Tesla-style)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DZODZO: Zamky ti vymeni i dneska kazdej, jde o to pohonny ustroji nebo vetsi bouracky. Do toho se ti pak nikdo s pajkovackou a mozkem stourat jen tak nebude..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam