• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Za 200k bych si spíš počkal ~7 let na ojetou Teslu 3, r.v. 2019
    ...resp. spíš na tu novou Dacii...

    Jak jsem už psal, jezdím hlavně na chatu (kde mám 3F zásuvku), což se i s objížďkama vejde pod 2x70km a k rodičům, což je nějakých 120 km.
    A nemám dálniční známku.

    Takže reálný dojezd 170km s max 100km je pro mne naprostá pohoda...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Zapomínáš, že v případě EV se technik hrabe v proprietárním systému, jehož strukturu výrobci tají...

    1) Slovíčkaříš... Je irelevantní, co má ten tým techniků rozsvíceno na garáži a troufnu si tvrdit, že na neonu bude nejspíš něco jako "AUTOSERVIS VOMÁČKA" a velmi nepravděpodobně "AUTOÚPRAVCE VOMÁČKA"
    Podstatné je, že takové společnosti existují už léta, ještě z dob, kdy přestavba byla jedinou možností.

    2) Ne nutně, jakkoliv v převážné většině případů to platí...
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    Znal jsem pána, co měl favorita takto předělaného a jezdil na Pb baterky. (Dojez minimální, díky váze zrychlení strašné a brzdná dráha závratná, ale do obchodu a zpět mu to stačilo)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HOWKING: Motory se dají vyřešit celkem levně, problém je, jak píše Peter_Pan, baterie.

    Jinak místní id Mira9 dělal konverzi Mazdy RX-8 na elektro, možná sem ještě chodí, tak by o tom mohl něco napsat. Do doby, kdy to bude racionálně proveditelná alternativa, bude ještě dlooooooouho času.

    Auto není PC, kde vyměníš základovku a pár věcí a máš z toho něco úplně jinýho. Přebudovat auto na jinej pohon je dost monumentální inženýrskej počin a dělat to s ojetým autem se nebude ještě spoustu let (nebo dekád) vyplácet.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    HOWKING: Myslim si ze by nedalo snadno a levne. Prestavba toho pana je zalozena na respektovani te konstrukce puvodniho vozu. Motor ve spravne casti, existujici manualni prevodovka, bez zasahu do naprav atd. Elektromototy v nabojich kola jsou vyzkouseny a prekonany koncept. Hlavne, nejvetsi cast ceny jsou bateriove clanky, vsechno ostatni je "levne".
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Do stavebnic z Číny dali vlastní součástky, malá auta nabíjejí ze slunce - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/...lo-elblesk.A200824_566884_plzen-zpravy_vb?h=6FC43442811A31B4D2B21BC8AA5E4FE7
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    PETER_PAN: Vzhledem k tomu, že dnešní modelářské motorky a regulátroy jsou schopny dát špičkově 30 kW a kontinuálně 5 kW, tak by se to celé dalo realizovat 4 motorky na každé kolo jeden a 4 regulátory dohromady za cca 80 litrů. Akorát baterky by zůstaly stejné. Lipol by tam naskládal vyšší kapacitu, ale trvanlivost by byla 10x menší.
    KEB
    KEB --- ---
    ABS: obávám se, že pro převážnou část populace nebude Ev praktické ještě pěkně dlouho. A ekonomické nebude ještě déle.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Prisla mi zajimava tahle prestavba. Ano, prestaveb je mraky a nerad bych zalozil flame ze se tady budem predhanet kdo prijde s kdovijakou prestavbou. Tahle prestavba mi prisla zajimava protoze ten typek to auto provozuje od 2009 a udelal tam radu optimalizaci. Libi se mi jeho pristup, jak resil problemy s plynulym rozjezdem, ma vyresenou rekuperaci atd.

    My EV conversion after 10 years and 90k miles
    https://www.youtube.com/watch?v=IKR8Or6Im6w
    ABS
    ABS --- ---
    DZODZO: EV nejsou tolik o ekologii jako hlavne o pohodli a prakticnosti. Ekologie alespon u mne hrala pri vyberu minimalni roli, to uz jako vyraznejsi fakt vidim snizeni zavislosti na idiotskych rezimech jako je Rusko a Arabske staty.
    Navim budu uprimny, mam zvyk verit pouze tomu, co mohu spocitat sam. Ekologicka stopa EV za celou dobu zivostnosti vcetne likvidace je nad me moznosti. Sam s tim najezdim tak 20k km rocne, takze asi ano za zivostnost to bude nekde na hrane s hybridem od Toyota.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Letadlo do splitu ma velku uhlikovu stopu, to by si nezamazal tym pozicanym EV :)
    ABS
    ABS --- ---
    DZODZO: v Norsku ano, ono to jde opravdu. Já mám nejvíce asi 600km najednou. Ale ten jih je jiný, stanic je mnohem méně. A opět dám bych jel asi i že zvědavosti, s rodinou NE, na to je mám moc rád. Asi správně řešení z hlediska EV je letadlo do Splitu a až tak pronájem EV.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    TEAPACK: co teprv az budou lakat softwarove vyvojare schopne debugovat slozite distribuovane systemy na praci v autoservisu :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jestli máš dvě kila a chceš si koupit špatnej elektromobil, tak je spousta cest, jak si nekoupit tak moc špatnej...

    Smart Fortwo elektro 35kw plně funkční - Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/smart/fortwo/18857133?goFrom=list

    Tohle je očividně poloviční vrak, ale zdá se, že fungovat to bude a i jako poloviční vrak bude Smart asi tisíckrát lepší než tamta věc, protože jedno z toho vyrobili Číňani a to druhý vyrobil Mercedes.

    Citroën C-Zero AUTOMAT FULL ELEKTRO - Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/citroen/c-zero/18235481?goFrom=list

    Tohle je asi nejhorší auto, který jsem za svoji kariéru řídil, a zdráhám se tomu vůbec říkat "auto", spíš je to glorifikovanej golfovej vozejk. Pořád to ale bude lepší než ten čínskej pasráč a reálně to ujede tak nějak podobně. Když je hezky a nemusíš topit, dá se s tím dokonce dojet až do Pardubic.

    Nissan LEAF 24kWh - Sauto.cz
    https://www.sauto.cz/osobni/detail/nissan/leaf/18777251?goFrom=list

    A nebo si můžeš koupit Leaf, což už je skoro auto. Bohužel to má ještě víc nahovno dojezd, zvlášť když už je to starý.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ad ta elektrická paštika:

    170 kilometrů je na auto výhradně do města a okolí asi ok, ono dál v tom krámu ani nebudeš chtít jet. I když ten dojezd reálně znamená, že to ujede tak 120 kilometrů, čili to bude mít akční rádius 50 km.

    A nejde o spartánský vybavení, resp. nejde jen o něj. Jde především o to, že ta věc bude vyrobená jako levný čínský auto. Takže kvalita zpracování nahovno, jízdní vlastnosti nahovno, NVH (noise, vibration, harshness – česky dejme tomu kultivovanost jízdy) nahovno, bezpečnost extrémně nahovno. Stáhni si appku, půjč si ten sráč od Revoltu a získáš přibližnou představu, jak velkej to bude průser.

    A clo a daně neobejdeš, platí se všude v EU, liší se jen výše, ale nijak zásadně. Takže máš standardně + cca 30 % za clo + DPH. To se počítá i z dopravy, doprava bude hádám tak 2 tisíce euro (z USA i z Perskýho zálivu, což josu dvě místa kde jsem to zjišťoval, je něco přes litr za normálně velký auto). Takže za tu verzi s větším dojezdem, která má stát asi 5 tisíc dolarů, jsi najednou na 7k x 1,30, což je přes 9000 dolarů. To je 200 tisíc korun, přidej přihlášení, který, pokud to dobře půjde, bude stát tak 20-30 tisíc, a nebo taky víc. Plus nějakej omrd okolo a myslím, že reálně to pod 250 prostě nepůjde.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON:
    Od nějaký doby (nevím jak dlouho zpátky) se minimálně základní servis může dělat i v neautorizovaných servisech a nesmí tím být podmíněná záruka.

    A dvě věci dohromady mícháš ty.
    1) Retrofit ICEV na EV není věc, kterou by mohl udělat servis, to už z něj stává úpravce nebo spíš malosériový výrobce. Nevím, jestli máš alespoň přibližnou představu o tom, jak komplikovanej projekt taková věc je. Existují firmy, co takový věci dělají, ale téměř výhradně se jako základ používají nějaký stylový klasický auta, protože jedině u těch se dá ospravedlnit cenovka výsledku, která je obvykle daleko nad Teslou.

    2) Originální díly potřebuješ na všechno a dají se normálně koupit. Teda, pokud to není Tesla, to seš potom f prdeli (jeden z důvodů, proč bych si radši počkal na EV od normální automobilky).
    Větší problém je to, že když umíš opravovat normální auto (a tím pádem především spalovací motor, převodovku a podobně), tak víš úplný hovno o silnoproudý elektrice a vrtat se v hybridu nebo elektromobilu je poukázka na to něco zkurvit nebo se nechat zabít.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Takový ten ozdobný papír, bez kterého nesmí na auto sahat, aby nezrušil záruku...

    BOBASH: Matláš 2 věci dohromady.
    1) Již X let existují servisy schopné s EV pracovat a do určité míry je i vytvářet refitem ICEV
    2) Vzhledem k prakticky nulovému alternativnímu marketu jsou k opravám EV potřeba originální díly. Pokud k nim nemá servis přístup, tak smolík...

    BOBASH: 170km je pro mne postačujících a spartánské vybavení je spíš výhoda, než problém, ale těch 100k+ už ano...
    ...ale třeba by to šlo zčásti obejít registrací jinde v EU...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    co su to opravdu realne podminky?

    Hyundai Ioniq 28 kWh 1000 km challenge
    https://www.youtube.com/watch?v=OeAL5m_bsVI
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Chtěl bych vidět v opravdu reálných podmínkách, jak s Ioniqem ujede 1 000 km za 12 hodin.

    Brno-Makarská s tím rozhodně za 12 hodin nedáš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no s jakym vidis v tej tabulke, to je real-world test kedy s tym Bjorn ide tych tisic km a po ceste dobija, pre referenciu tam ma ten plugin hybrid ako "fosilne" auto

    v tom videu to aj vysvetluje ze niektore auta je lepsie dobijat napr. iba na 70-80% lebo dovtedy sa nabijaju rychlejsie nez cakat na dobitie do 90% kedy uz klesa dobijaci vykon
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam