COMODOR_FALKON: Jestli jezdíš 120 kilometrů k rodičům, tak ti elektromobil s udávaným dojezdem, zvláště pak s dojezdem udávaným podle NEDC, nestačí.
Citroen C-Zero/Peugeot Ion/Mitsubishi i-MiEV měly udávaný dojezd 160 kilometrů.
Z Prahy do Pardubic se tím v létě dalo dojet za cenu jízdy mimo dálnici a maximálně 80 km/h (hrozně super pocit, když tě předjíždí Avie), na podzim už to znamenalo ještě navíc vzít si kabát a mrznout, protože se zapnutým topením bych nedojel. Když mi tehdy kolega chtěl vrazit jednu z těch věcí na další test v prosinci, tak jsem ho poslal do prdele.
Ty pořád z nějakýho záhadnýho důvodu operuješ tím, že udávaný dojezd = reálný dojezd. Není to pravda. Dojezd dle WLTP už je realističtější a většinou je třeba o 10% vyšší než reál (pokud nepočítáš třeba dálnice), ale NEDC dojezd u starších aut byl klidně o třetinu vyšší než reál.
Plus musíš počítat s rezervou, protože ukazatel dojezdu nemusí být stopro přesný, může tam být objížďka, může se stát cokoliv nepředvídanýho. Auto s udávaným dojezdem 170 km je tudíž reálně použitelné na jízdy do 100 km.