• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KEB
    KEB --- ---
    COWBOY: až budu potkávat za volantem BMW klidné a vyrovnané řidiče místo namachrovanych blbecku nebezpečných pro všechny kolem, uverim, že je to jak říkáš.
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: Nebo ještě lépe: BRZDA!
    Než začne někdo komentovat autonomii, poslechněte si nejdřív všechny talky těch, co to dělají: https://www.youtube.com/playlist?list=PLrAXtmErZgOeY0lkVCIVafdGFOTi45amq
    A jestli to i tak budete chít komentovat, tak jedině s daty, ze kterých vycházíte, protože zatím to relevantně nedokáže odhadnout ani nikdo z těch, kdo to opravdu dělají (když nepočítám nesmyslná marketingová prohlášení).
    BRZDA!
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: To už tu bylo? Počkejte, jdu si pro popcorn.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Not again. Teď tu zas pojede 500 postů o tom, jak tu autonomie nikdy nebude / bude za dva měsíce :D
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: ta pravá legrace teprv přijde s autonomními auty. Tam se zamíchá kartami.
    Elektro tranzici automobilky asi ustojí, ale vůbec neumí dělat software, a díky svému safety mindsetu není jisté, které ten přechod vůbec ustojí (nebude to dřív než za 10 let IMO).
    Tesla, Waymo, Mobileye (BMW/Fiat Chrysler) jsou v autonomii tak 5 let před ostatními.
    Cruise (GM) je v těsném závěsu.
    Pak dlouho dlouho nic.
    A pak se teprv tvoří startovní pole:
    Zoox (Amazon), Aurora (VW+Hyundai), Voyage (Fiat Chrysler), Aptiv/Motional (Hyundai), Argo (Ford & VW), NVIDIA (Mercedes), Uber.

    PS: nezapomeň že Tesla poroste S křivkou. Sice to nepřeválcuje, ale určitě neporoste lineárně… A ty přepálený akcie jsou IMO kvůli očekávání z autonomie, ne jen elektra.
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    1600+....blablabla neděkuju
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Snaží a nejspíš se mu to do značný míry povede.

    Ale zdejší osazenstvo si představuje, jak Tesla ovládne celý automotive a všechny zadupe do země.

    Když bude mít Tesla hodně velkou kliku, tak bude v elektromobilitě to, co Apple v počítačích a telefonech. Třeba 20% trhu, bohatší a nadšená klientela, velký zisky.

    To je ale nejvíc mega-optimistický scénář pro Teslu, pravděpodobnější je, že jí zůstane tržní podíl pár procent a dostane se na velikost třeba BMW nebo tak něčeho, možná si pojede svůj specifickej byznysmodel, ale okolo ní budou normální automobilky normálně prodávat auta, který akorát budou na elektriku.

    Mě přijde, že si lidi pořád neuvědomujou, jak maličká firma Tesla v rámci automotive je.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: podle toho, jak rychle staví nový a né-uplně malý továrny na auta a jejich příslušenství, se o to ale aspoň snaží ;)

    IMHO mít doma elektrovoltaiku, wallbattery a auto, který spolu komunikují a fungujou jako jeden velkej celek, je výrazně pohodlnější, než si bastlit vlastní fotovoltaiku, nějakej battery pack do sklepa a k tomu inteligentní nabíječku auta. A to vůbec nemluvím o řízení toho, kdy se vyplatí prodávat elektřinu do sítě a kdy jí cpát do auta (jestli vůbec). A pokud bys kupoval už hotovou fotovoltaiku, hotovej batterypack a e-auto, tak nenajdeš žádné tři výrobce, aby jejich zařízení komunikovaly na otevřeném standardu, který ještě bude někde volně dostupný ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COWBOY: Však jo, mě nemusíš vysvětlovat, jak si lidi kupujou auta.

    To tady místní odborníci na elektromobilitu žijou v tom, že pidiautomobilka, která ročně vyrobí pár aut a má zanedbatelnej podíl na trhu, a jejíž auta kupuje úzká skupina fanoušků, změní celej svět automotive.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: 400 miliard dolarů, když už.

    A to, že cena akcií Tesly je přestřelená, párkrát řekl i Musk. Nedává totiž žádnej smysl, aby market cap výrobce, kterej je v reálným světě stále ještě miniautomobilka, byl víc než desetinásobnej oproti třetí největší automobilce světa (Ford).

    Tesla má technologie, který ale konkurence rychle dohání, byznysmodel, kterej může a nemusí fungovat a rozhodně se na něm nedá postavit dominance na trhu (na solárních střechách auta neprodáš), síť Superchargerů, která je momentálně konkurenční výhoda, ale už brzo nebude, protože jiný automobilky staví svoje vlastní sítě a naopak proprietární nabíječky jako Supercharger můžou být spíš v nevýhodě.

    A ano, trhy se nechovají racionálně. Zvláště malí investoři mnohem spíš investujou na základě pocitu "týýýjo, ten Musk je hustej řízek, tomu to vyjde, a navíc to furt stoupá, na tom vydělám" než na základě fungovaný analýzy danýho oboru a srovnání reálný hodnoty firmy s její tržní kapitalizací.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    BOBASH: No spíš bych argumentoval, že ročně se pořád prodá víc Civicu, než Tesel.
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    BOBASH: To jsem nikdy nezpochybňoval. Většinou si kupuješ to největší auto, jaké kdy potřebuješ. Pokud to není jednou ročně. A pak jsou lidé, kteří těch aut mají víc, na každou potřebu jiné. Jedno na golf, jedno na Prahu, jedno na chalupu a dovolenou lepší, jedno spíš pracovní,...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COWBOY: Což ale nijak nepopírá to, o čem jsme se bavili, totiž že lidi nekupují auta racionálně. Racionální důvody pro koupi X5 víceméně neexistujou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, Accord, Prius a Civic jsou úplně běžný, dokonale nudný auta, který o svým majiteli neříkají naprosto nic – naopak to jsou typický auta pro někoho, kdo se o auta vlastně nezajímá a spíš ho berou technologie.

    Navíc vycházíš z opačný logiky – ta zpráva neříká, že kupci Accordu si typicky koupili Teslu, ale že kupci Tesly předtím měli Accorda. Nikoliv jak velká část majitelů Accordu si koupila Teslu.

    Těch Tesel (ne jen modelu 3, všech) se furt prodalo míň než těch Civiků...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: :)) je to tak, fanoušci, co nevědí naprosto nic o realitě a nekriticky věřej Muskovi vybrali 4 miliardy dolarů a spláchli je do hajzlu.
    A nebo možná nerozumíš trhům o moc víc, než Falkon nerozumí motorům, co z toho je pravděpodobnější?
    COWBOY
    COWBOY --- ---
    KEB: Já tě nestuduji. Jenom mě tyhle kecy unavují. Smiř se s tím, že jsou i lidé, kteří si kupují takové auto, které skutečně chtějí. Ne proto, aby tobě něco dokazovali. Oni mnohdy ani netuší, že někdo takový existuje.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To, že lidi budou kupovat auta úplně jinak nebo dokonce je nebudou chtít vůbec se říkalo už o mileniálech. A vydrželo to tak do chvíle, kdy začali zakládat rodiny a ty auta opravdu kupovat

    DZODZO: Mimochodem, ad to "každý rok do servisu" – ona jako Tesla do servisu nemusí?

    Odpovím sám: I Tesla do servisu musí. Musí tam o něco míň než auta na benzín. Ale bude do něj muset úplně stejně často jako elektrickej Ford nebo Volkswagen. Akorát na ten Ford nebo Volkswagen existuje těch servisů víc (což se může změnit) a nemají debilní servisní politiku bránící komukoliv jinýmu na tom autě cokoliv dělat (což se asi nezmění).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak si zopakujeme spravy z roku 2018

    "Tesla on Wednesday revealed the top five cars that Model 3 buyers this year have traded in, if they aren’t trading in an older Tesla. The list: The Toyota Prius, the BMW 3 Series, the Honda Accord, the Honda Civic and the Nissan Leaf."

    majitel hondy accord alebo civic je uzka skupina fanusikov tesly? vsak to je bezne rozsirene vozidlo
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COWBOY: ludia 18-20 rokov, ktori sa budu zapajat do pracovneho procesu a budu uvazovat o kupe vozidla
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, kvůli Tesle se úplně změní způsob jak lidi kupujou auta a všichni najednou budou chtít auta co jsou všechny stejný a vypadají stejně už 10 nebo v tý době 20 let.

    Tesle tenhle model funguje proto, že funguje na její úzkou skupinu fanoušků. Ta se může rozšířit a Tesla pravděpodobně vyroste, ale pořád to bude jen jedna ze značek, byť MOŽNÁ jedna z velkých.

    Zatím má ale k tomu, aby se stala velkou a významnou automobilkou, strašně daleko.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam