DZODZO: Ano, protože 8 let byla jediná, kdo uměl udělat elektrický auto, který rozumně funguje (tzn. má použitelný dojezd).
Ale to neznamená, že budou všichni kopírovat i její údajně úplně jinej byznysmodel, kterej navíc tak docela neexistuje – ta firma pořád primárně prodává auta. A úspěch, kterej má, je díky tomu, že dokázala nabídnout lepší elektrický auta než konkurence, ne díky nějakým kravinám okolo (s výjimkou Superchargerů, což je ale věc, kterou už ostatní automobilky mají taky).
Ostatní automobilky by navíc stejně s elektromobilitou musely začít, protože je k tomu nutí regulace.
Takže ano, Tesla je obrovskej úspěch, je to jediná nová automobilka za posledních asi 40 let, který se podařilo rozjet, která vypadá životaschopně a která má dokonce šanci být třeba jednou z top 10 na světě, možná i z top 5.
Ale vy jí tady srovnáváte s Applem, kterej měl svýho času na trhu se smartphonama podíl v desítkách procent. To je nesmysl.