DZODZO: Jenomže to je právě ten problém.
Vy, ať už jste ajťáci povoláním nebo přístupem, máte představu, že se automotive bude vyvíjet stejně rychle jako ostatní technologický obory. Protože když to šlo s telefonama nebo operačníma systémama, tak proč ne s autama.
Toho jsou ukázkou tvoje neustálý kecy o tom, jak elektrický auto nebude jezdit do servisu.
Samozřejmě že bude, elektrický auto se sice vyhne výměně motorovýho oleje, nějakejch filtrů a podobnejch věcí, ale pořád je v něm kvantum věcí, který se servisovat budou.
Ale především je ty auta potřeba vyrobit.
Musk dokázal neuvěřitelnou věc, vybudoval za cca deset let funkční, byť malinkatou, automobilku.
A měl 8 let náskoku v EV technologiích.
Ale ten mu teď končí, protože normální automobilky začínají vyrábět auta odpovídajících parametrů - některý už je dělají (Kia, Hyundai), některý je uvedou na trh co nevidět (VW).
Teď to bude o tom, že Tesla umí líp možná líp vyrobit baterku (ale to už je taky otázka), ale nemá naprosto žádnou zkušenost s tím, vyrobit 10 milionů aut ročně.
A co je těžší? Jít ze 300 tisíc na 10 milionů ročně (což by mimochodem stále z Tesly neudělalo tu "dominantní sílu na trhu", kterou si představujete, ale jen jednu z cca top 3 největších automobilek), nebo těch 10 milionů ročně začít postupně převádět na EV?
To je to, co se vám celou dobu snažím vysvětlit, že auto není telefon nebo software, kde se dá škálovat tak, že si zaplatíš víc čínskejch fabrik a rozjedeš výrobu za dva měsíce.