SHEFIK: Aerodynamika.
To je hrozně složitý téma, museli bychom pozvat třeba id RAJCHE aby nám k tomu něco řekl. Obecně:
V konkurenci aut, do který Teslu postavili, byla ve značný výhodě, protože Cx je velmi závislý na tom, jak je dotyčnej objekt dlouhej. U delšího, nižšího auta je snazší dosáhnout nižší Cx.
Tesla je z těch pěti aut zdaleka nejdelší, je o třídu větší než ostatní, navíc Leaf, Prius i Volt jsou docela vysoký.
Sama o sobě je hodnota Cx = 0,24 velmi solidní, pokud jí naměřili správně, ale lepší hodnotu mají podle Wikipedie:
- aktuální BMW 520d (úplně obyčejný naftový auto)
- aktuální Prius
- aktuální Mercedes CLA 180
A stejnou například Hyundai Ioniq nebo Kia Optima Hybrid.
A nebo Tatra 77 z roku 1935, i když tam to asi bylo zkreslený měřením na modelu.
Zkrátka, Cx 0,24 je velmi solidní výsledek, odpovídající tomu, že se to auto navrhovalo primárně s ohledem na aerodynamiku. Ale furt třeba tohle:
což je úplně normální auto který se ještě navíc snaží bejt designově cool s nesmyslama a kudrlinkama (a má nevýhodu nutnosti hnát skrz motor chladící vzduch) má 0,22.
Automobile drag coefficient - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient