• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A jinak z praktickýho hlediska – když jedeš po německý dálnici z Mnichova do Berlína na pracovní schůzku, může být rozdíl mezi tím, jet 130 km/h a tím, jet 200+ km/h třeba to, jestli to stihneš domů na večeři nebo budeš muset přespat v hotelu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Někdo spěchá, někomu přijde pomalá jízda nudná, uspávající a tím skoro až nebezpečná.

    Před lety jsem dost často jezdil po D11 rychlostí mezi 100 a 120 km/h, protože jsem byl na mizině a potřeboval jsem co nejvíc cest do práce (Praha) najezdit na nádrž novinářskýho auta, abych ušetřil za vlak. Nebo jsem chtěl aby mi zbyl benzín na něco zábavnějšího. Zcela upřímně můžu říct, že při 110 km/h se na dálnici cítím mnohem nebezpečnějc než třeba při 160 km/h. Rychlost, kdy se psychický úsilí potřebný k řízení cca vyrovnává, je pro mě někde kolem 180-190. Nad 200 už to chce tochu víc soustředění než při těch 110. Ale do těch 180 je to furt lepší, než neustále sledovat kamiony, auta před sebou, za sebou, kličkovat z pruhu do pruhu a celkově se potýkat se zmatkem.

    Takže i pokud nespěchám a zrovna je mi jedno spotřeba, jedu 160 na tempomat, protože je to prostě pohodlný a vyhovuje mi to.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    neprestane ma udivovat, kam sa vsetci stale tak nahlia :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jak už jsme tu zmínili, tak většina elektromobilů jezdí po dálnici 110-140, protože s rychlostí rapidně roste spotřeba a s elektrickým autem tím pádem nedává rychlá jízda smysl – respektive dá, když je to kousek a máš rezervu dojezdu (zbývá ti 350 km dojezdu a FAKT RYCHLE potřebuješ bejt 100 km daleko), ale dlouhodobá rychlá jízda po dálnici se nevyplatí, protože dobíjením ztratíš víc času než naženeš.

    To samozřejmě pro leckoho zůstane dost zásadní nevýhodou, speciálně třeba v Německu.

    S BMW 520d jsem teď jel na Rujánu, je to asi 600 kilometrů, dal jsem to za asi 5 hodin čistýho jízdního času (rychlostní průměr 132 km/h od startu v Praze do cíle) a 6 hodin času celkově i se zastávkou na jídlo. S elektrickým autem si myslím, že by to bylo tak + 3 hodiny.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    neviem, S-ka ma bezne obiehaju, ale ako som spominal som exot co jazdi svajciarskou maximalkou :)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    PETER_PAN: jo je na zvetseni penisu, ja to chapu :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Dálniční realita je taková že Tesly plachtěj za kamionem takže tuhle starost asi můžeme pustit z hlavy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    to budu ale miestni zavodnici co jazdia standardne 160 km/h po ceskych dialniciach nadavat, ze to ne-je-de! az ich budu obiehat tesly model 3, znova zaziju tie frustrujuce pocity ako ked sa snazili to rozduchat aspon na tych 70 km/h do buchlovakov vo felde ropakovi
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Jo, ale Kodiaqy RS nestíhali ještě zoufalejc :)
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Tak nestíhaj vyrábět kde co, já čekal na superba přes 6 měsíců ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Jo a poznámka – Enyaq se jako SUV spíš tváří, tím, že reálně nenabízí ani vyšší světlou výšku, ani terénní schopnosti, a využívá většinu délky pro vnitřní prostor, je to mnohem spíš takový o něco víc cool se tvářící MPV.

    Což je mimochodem Kodiaq taky, a taky jeho "nafouklost" dává smysl, protože na půdorysu Octavie nabízí vnitřní prostor cca jako Superb.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Největší hit a největší vejvar pro Škodovku v posledních letech byl Kodiaq RS, kterej stál mega a půl a nestíhali ho vyrábět.

    Enyaq je cca stejně velkej, stejně rychlej, stejně drahej a navíc je cool protože je elektrickej.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Nabídnout dneska českýmu taťkovi to co v roce 2013 - O3 RS v kombíku před FL s 2.0TSI nebo 2.0TDI za těch 650 tisíc tak to lidi vezmou útokem i když to je 7 let starý auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: To je úplně jednoduchý.

    Technologie elektromobilů (zejména baterie) jsou drahý a neškálujou se s velikostí auta tak dobře jako u spalovacího motoru. Vyrobit litrovej tříválec může stát třetinu toho, co vyrobit 2.0 Bi-TDI v Kodiaqu. U baterek to tak není.

    Výsledek je, že když vyrobíš auto velikosti tý Fabie (Peugeot 208, Opel Corsa), tak bude stát kolem 700-800 tisíc i s relativně skromným dojezdem pod 300 km. Ta Fabia stojí 300 tisíc.

    Výsledek: nikdo si nekoupí elektrickou verzi, protože nedává smysl.

    Když vyrobíš auto velikosti Kodiaqu, tak bude stát jen o málo víc než Kodiaq, respektive srovnatelně s dobře vybaveným Kodiaqem.

    Výsledek: koupí si to spousta lidí, co by si koupili Kodiaq.

    A jestli nevidíš rozdíl mezi Fabií a Kodiaqem, tak je problém v tobě, ne v tom autě ;)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: tak a když dají eniaqu na střechu FV panely, tak svítí zadarmo a ještě zbyde na další obkroužení garáží z přebytku toho panelu! :-D
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JAZZZ: SUV neni do terenu
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: Má kufr pouze o 50l větší než můj kombík a taky 5 míst. To je to, co fotr od rodiny sleduje. Jasně, že je to větších 5 míst a víc vyvoněných. Aby taky ne za půl mega navíc. Já ale nepotřebuju, aby měly děcka metr místa na nohy, když sedí v sedačce.

    Je to zajímavá sázka. Bude z toho "tesla pro chudé" (ehm za mega a půl v rozumný výbavě)?
    Osobně bych dal přednost škodovce v plný palbě před BMW v základu, takže potenciál tam vidím. Pro němce s dotací to bude asi i docela výhodný.

    Akorát nechápu potřebu dělat z naducaných SUV elektroauta. Do terénu s tím lidi jezdit nebudou a po městě je to zbytečný šrot, který snižuje dojezd. Tesla3 se mi v tom ohledu líbí víc. Základní Enyaq je o 200Kg těžší, než nejnabušenější Tesla 3.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Přemýšlím, o kolik by to mohlo snížit dojezd... no, teoreticky:

    Auto většinou v běžným provozu jezdí průměrnou rychlostí 50-60 km/h (průměr město/mimoměsto a tak). Takže třeba 60 km/h. To znamená, že na ujetí 500 km to najezdí zhruba 8,5 hodiny. Řekněme, že to ještě nějakou dobu bude svítit když to stojí, takže třeba, ať jsme velkorysí, 12 hodin.

    Když budeme hodně velkorysí, tak ty LED budou mít příkon tak 10 W dohromady.

    Takže za dobu jízdy spotřebují 120 Wh.

    To je možná až desetina procenta dojezdu. Když nebudeš svítit, možná prodloužíš dojezd o jedno obkroužení garáží :)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: klid, dělám si srandu. Je jasné že to bude žrát nula nula prd. Potřebují dojezd a ne svítit jak na letadla. Překvapilo mne že u verze bez diod na chladiči neudělali jakože kovový žebra, takhle to vypadá divné, ale uznávám, že je to jen dojem z toho, že doteď auta vypadala takhle a tohle vypadá jinak :-)

    Mně se to líbí :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FORTRESS: Neříkám ani jedno, jen se ptám, nerad se koukám na videa, tak jsem si to nepustil. Jestli jeli ve vláčku, tak i Model X žere. Nevím, Xkem jsem nejel a dává smysl, aby žralo, protože má tři tuny.

    Moje zkušenost je, že Model S 90D při ježdění ostřejším tempem (Pardubice - Brno za 1h 30min, tomu už většina lidí říká "jet jako hovado") po státovkách vycházel na celkovej dojezd asi 300-320 kilometrů, při jízdě podle předpisů po státovkách tak na těch udávaných 450, při jízdě 130 po dálnici podobně.

    Dtto ostatní auta.

    Jestli jezdíš 160, tak dojezd mínus tak 40%, 190 s většinou elektromobilů nepojedeš, pokud ano, tak dojezd hádám mínus 70% (v praxi jsem nezkoušel, těch 160 jsem zkoušel a eNiro zvedlo spotřebu z 15 na 25 kWh/100 km).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam