SHEFIK: Jinak konkrétně k praxi tý degradace časem – je to odbočka od elektromobility, ale řekl bych, že jako dlouholetej provozovatel starejch a složitejch aut se kterýma se málo jezdí, do toho mám trochu vhled.
Tohle začne být problém nejdřív po 20 letech, nebo když to auto jezdí fakt extrémně málo (méně než třeba 5 tisíc kilometrů ročně, delší pauzy v ježdění než třeba měsíc).
Moje aktuální auto je 20 let starý, navíc poměrně dost složitý a na údržbu náročný (starej Jaguar XJ) a nijak drastický problémy způsobený "degradací věkem" pořád nejsou patrný. Dokonce ani ty pneumatiky pořád neodejdou dřív věkem než "ojetím". Mám nájezd necelejch 10 tisíc kilometrů ročně, což znamená, že sada celoročních pneumatik se ojede tak za 5 let, což je i jejich trvanlivost na "opotřebení stářím" (reálně většina lidí používá i starší gumy.
U elektrickýho auta, kde odpadne jeden velkej zdroj problémů s věcma, co můžou odejít degradací, tedy motor a speciálně jeho chladící a palivovej systém, ve kterým jsou kvanta gumovejch těsnění a hadic, který opravdu odejít můžou, je naprosto realistický očekávat, že při průběžný údržbě vydrží méně používaný auto klidně 30 nebo 40 let.
I v rámci spalovacích aut jsem měl spoustu aut mnohem starších než můj současnej Jag (ten je ve skutečnosti druhý nejmladší co jsem vlastnil) který díky slušný údržbě normálně fungovaly. Rekord byl něco kolem 50 let.