• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    PER2
    PER2 --- ---
    TUHO: u tohole grafu mi trosku vadi, ze neukazuje i dobu dal nez 11.000BP , kde se zrovna dely velky zmeny, jinak se omouvam za ot
    TUHO
    TUHO --- ---
    COMODOR_FALKON: Zaznamy se rekonstruujou z ledu, z pylu, ze sedimentu oceanu, z analyzy kruhu stromu, koralovejch utesu nebo z raselinist...
    Vsechno je to sice ozvena a je treba prekonavat radu problemu a nejistot, nicmene faktem je, ze dukazy o tom, ze se oteplovalo tak rychle jako ted nejsou. Plus teda vzhledem k tomu, ze minimalne nektery ty zaznamy jdou stovky tisic let dozadu, tak minimalne takova rychlost oteplovani neni bezna v delsim casovym useku, protoze to by se nekde v casovy rade asi ukazalo.

    Jinak problem hlavne je, ze podle klimatickejch projekci bude to prudky oteplovani pokracovat a jeste se zrychlovat (zalezi samo na tom, jak moc budem emitovat sklenikovych plynu etc).
    A kdyz se kouknes na data za poslednich 10.000 let, tak to je proste neco, co se mozna asi teoreticky nekdy v historii stat mohlo (ackoliv data k tomu nemame), ale za holocen je to teda prakticky vylouceny. Jinak stale v soucasnosti sledujeme vicemene emisni scenar RCP8.5

    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    JIMIQ: hmm .. jeden z nejrychlejších růstů elektroaut i covidu .. sdílejte, než to smažou :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---


    Kdyby tu dotační politiku zavedly USA nebo Čína, to by byly čísla :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tržní podíl elektromobilů v EU se ztrojnásobil. Jeden z nejrychlejších růstů má Česko | Auto | Lidovky.cz
    https://www.lidovky.cz/...vag#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ln_byznys&utm_content=main
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LA_PIOVRA: no uz len to ze tam je "Hey Mercedes" ovladanie hlasom, je znak ktorym smerom sa to bude uberat, ked predstavili TM3 tak to boli same hejty, ze tam nie su tlacitka na ovladanie klimy a ze to vsetci nutne potrebuju za jazdy ovladat tlacitkami ... ale neviem ja si klimu vacsinou nastavim pred jazdou a pak uz na nu nesaham
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    DZODZO: videls fotky interieru? Ja nevim, jak presne kvanitifovat "decreased dramatically", ale tlacitek je tam furt hodne.
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: já si nemyslím, že ostatní automobilky maj asistenty na úrovni Tesly.
    Které? VW určitě ne. Ty se max udrží v pruhu ohraničeném čárami a zabrzdí, když je něco před. Už na okresce se na to ale spolehnout nemůžeš.
    Mám hypotézu, že všechny tyhle asistenty jim dodává MobilEye. Umí to někdo ověřit?

    Ani si nemyslím, že asistent Tesly je v současné chvíli už ve stavu, kdy by se na něj dalo spolehnout všude. Lidi s nim jezdí hodně (údajně 30 % km), ale to neni všude. Takže furt dává smysl mít čudly minimálně tam, kde potřebuješ rychlou reakci.

    A ještě bude trvat několik let než se kterýkoliv z těch asistentů dostane do stavu, kdy se na něj budeš moc plně spolehnout, že zamezí hrozící srážce.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: no ale tu sa na jednu stranu stale argumentuje tym, ze "musim davat pozor, nesmiem spustit oci z vozovky" a na druhu stranu "konvencne automobilky maju minimalne tak skvele autonomne funkcie ako tesla, akurat to nevolaju autopilot"

    tak ked mas rozne drive assist systemy, tak asi nemusis hypnotizovat horizont pred sebou, ale mozes si obcas dovolit aj zabludit pohladom na touchscreen, lebo auto za teba pripadne ubrzdi samo predtym ako by malo narazit do auta pred sebou ne?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Car sharing je poly-amory a ojety auta jsou seriova monogamie :D
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Dokud jsou touchy jen HVAC, tak jsem ještě v klidu. Já třeba na automatickou klimu nešahám jak je rok dlouhej a funguje jak má.
    Ale čudl na odmlžení tam teda nechat mohli…
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Tak, to je věc přístupu a toho, jestli řešíš globální nebo lokální emise a jejich důsledky. Záleží, co ti víc vadí – jestli se já s Bobashem otrávíme v garáži, nebo jestli tady všichni za pár let uhoříme :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DAN_F: najlepsi test na emise je zavret sa s tym na 2 hodiny do garaze, ak ta neodvezu na nositkach s otravou CO tak to ma dobre emise
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Že jde do auta velikosti A4 nacpat baterka ale úplně neřeší ten Bobashův point. Tedy, že když vezmeš starý úsporný diesel a nebudeš vyrábět nový auto, což ti vytváří další emise, bude to do nějakého nájezdu, mít menší emisní stopu, než vyprodukovat a provozovat nový elektromobil. Bobashova konkrétní volba by v takové situaci byla A2 (a moje taky, akorát ne ta verze v červeném laku), ale ta logika se vztahuje klidně i na A4, nebo třeba první Fabii 1.9 TDI, to máš úplně jedno :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    na stranke pisu reveal 9.9.

    este si trochu zaspasujem na tema touchscreenov, novy mergl s-class:

    Now, onto the most important part of an S-Class: the interior. Mercedes totally redesigned it to look like a lounge, and a luxurious lounge at that. The number of physical buttons has decreased dramatically. A new, massive 12.8-inch screen dominates the whole central area — it runs a new and improved version of MBUX that’s more powerful than ever before. A row of buttons lines the bottom of the screen, but Mercedes has decided it’s time to put the HVAC controls into the touchscreen.

    isto sa za redukciou fyzickych tlacitok skryva snaha usetrit zejo ved je to len flagship :)))
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Viděl to někdo už naživo? Prej to má stát $100k a údajně to začnou vyrábět letos, ne? To by už někdo někde vidět měl, ne?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak ta nalepka TDI vzadu asi nebude Turbo-Dbenzin
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    a k teme jeden teaser pred uvedenim lucid air

    Lucid Air To Dominate Drag Strip With Sub 10-Second Quarter-Mile Time
    https://insideevs.com/news/441841/lucid-air-9-second-quarter-mile-drag/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A ta A2 byla taky f dechtu?

    Jinak úsporný je všechno f dehtu, akorát tahle věc o něco víc.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    trochu offtopic ale ako tu pred casom prebehlo, ake uzasne usporne auto je audi a2 ... tak v porovnani s a4 fdechtu zas tak moc usporne nie je viz. recenzia na car throttle, do auta velkosti a4 sa da nacpat fullsize baterka s rozumnym dojazdom

    I Bought The Audi Everyone Hates
    https://www.youtube.com/watch?v=Yajw7j3-hxI


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam