• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    FEDAJKIN: tohle si cetl? BOBASH
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    FEDAJKIN: opravdu vsechny dohromady?
    Ted jeste jak tu soucasnou trzni kapitalizaci interpretovat.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Tesla je aktuálně hodnotnější než všechny automobilky světa dohromady.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Dvě tuny neuveze, teď jsem to řešil, protože o víkendu povezu nějaký psí granule pro jakejsi útulek, tak kolik jich můžu vzít. Užitná hmotnost 975 kg.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: až se zastavíš, tak do toho můžeme zkusit naložit 2 tuny =) jsem dost zvědavej jak se s tím popere.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Je, a znovu zopakuju, že Teslu obdivuju, je to jedinej případ za posledních asi 40 let, kdy někdo od nuly vybudoval novou automobilku, což není jen tak.

    Ale furt je to (možná zatím) "jen" automobilka. Úspěch Tesly je v tom, že umí vyrobit lepší elektrický auta než ostatní a umí je vyrobit dost levně aby na nich měla profit.

    Většina toho ostatního zajímá technogeeky (možnost koupit auto na klik, OTA updates atd.), ale není to ten hlavní důvod, proč Tesla je tam kde je. A navíc tohle všechno je furt součást toho "umět udělat dobrý auto".
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Hele, i to je dost. Vyrabet jinak Musk umi a vysledky jsou fantasticky- treba to, co predvadi se SpaceX je famozni
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, Tesla umí rychle stavět fabriky a efektivně vyrábět auta. Až těch Gigafactory bude mít 10, tak se dostane někam na chvost desítky největších automobilek.

    Ale to není novej byznysmodel, to je efektivnější provedení toho starýho.

    Ten novej byznysmodel jsi mi pořád nějak neukázal.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: No a já snad někde řekl že nemůže?

    Já netvrdil, že se to nemůže stát, jen to, že to není úplně pravděpodobný a že ještě míň pravděpodobný je, že Tesla zcela změní fungování automotive, jak si tu někteří představujou.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: no tak sa napriklad pozri na to akou rychlostou sa postavila gigafactory v cine a ako rychlo rastie giga v berline a v texase, a to musk niekolko rokov dozadu hovoril ze tych giga bude tak 10 a mozno aj vyse
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Možná četl, ale špatně :) Vzhledem k tomu, že mi píšeš, ať čtu dál než k nadpisu (ve kterém se to prohlášení neobjevuje) a tomu, jak se mi naprosto nepochopitelně snažíš vysvětlit, že Diess neřekl, že to bude nutně Tesla (navzdory tomu, že já nikde nic takového nenapsal), máš asi problém s pochopením psaného textu. Což je u novináře docela smutné :D

    Já moc dobře rozumím tomu, co Diess řekl a pro tebe asi dost překvapivě jsem to i napsal – tedy, že podle něj "Tesla může být největší technologická firma na světě" (bacha, cituju ten svůj post), ne že musí, nebo bude. Ale hej, ty mě musíš opravit, protože to chápu blbě a následně napsat to samé, tedy "neřekl, že by to měla být nutně Tesla. Řekl tohle…" (tl;dr, že to může být Tesla, což jsem psal, VW, Apple, nebo taky kdokoliv jiný). Vážně by ses měl smazat.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ... A ještě dlouho vypadat nebude, mimo prahu určitě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak tady něco k tématu. Zatím to mám doma pár hodin a ujel jsem s tím asi 30 kilometrů, tak uvidíme...

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jenomže to jsou právě ty bláboly, kvůli kterým se tady hádáme.

    Co na tom, jak se dnes prodávají auta, v budoucnosti nebude fungovat, a co dnes dělá v prodávání aut Tesla tak zázračně jinak?

    Já tady pořád slyším tunu buzzwordů jako "změna paradigmatu", kecy o tom, jak Tesla nemusí vyrábět spoustu aut, protože funguje "jinak", žvásty o jiným byznysmodelu, ale zatím mi nikdo neřekl, co je ten úžasnej byznysmodel.

    Myslím nějakej reálně fungující, ne vzdušný zámky typu "budou pronajímat robotaxíky" nebo "prodají auta díky solárním střechám".

    A jinak... vážně vám někomu přijde, že tenhle graf má nějakej podklad v reálným světě:

    tsla - Hledat Googlem
    https://www.google.com/...tsla&oq=tsla&aqs=chrome..69i57j35i39j0l6.1222j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ale my nepotrebujeme, aby sa stala "normalnou" automobilkou, to ako sa predavaju auta proste v buducnosti nebude fungovat, v anglictine na to maju vyraz "paradigm shift"

    z predajnych cisel to ovsem vyzera, ze krachuju nielen ostatne automobilky ale aj Tesla, aj ked teda vykazala v oboch prvych kvartaloch 2020 zisk

    2020 U.S. Auto Manufacturer Sales Figures | GCBC
    https://www.goodcarbadcar.net/2020-us-auto-sales-figures-by-manufacturer/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Já bych spíš tipoval na merger. A to s někým, kdo zaostává v elektrickejch technologiích, ale má zase to, co Tesla potřebuje nejvíc, tedy obří výrobní kapacity a dealerskou síť.

    Nicméně na druhou stranu by to bylo hrozně komplikovaný v tom, že Tesla vyrábí auta o dost jinak než ostatní, má jinej dealerskej model a tak.

    Ale tohle právě může bejt taky jeden z kroků toho procesu, kdy se začne stávat normální automobilkou a spousta jejích "výjimečností" časem zmizí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Četl jsem.

    Tys nečetl mě, nebo spíš nepochopil. Ani předtím, ani teď.

    Já jsem především klidnil zdejší Teslofanatiky jako je Dzodzo, podle kterých je Tesla díky blíže nespecifikovanýmu (resp. pokaždý jinak specifikovanýmu) byznysmodelu naprosto průlomová firma, která zcela změní chápání automobilismu a u který dává smysl tržní valuace naprosto v nesouladu s jakýmkoliv jejím výsledkem.

    Dokonce jsem ani nevyloučil, že by mohla být největší automobilkou na světě nebo jednou z největších technologických firem – jenom jsem si dovolil upozornit, že to není zdaleka jistý a vlastně ani zas tak pravděpodobný, protože stávající podíl Tesly na trhu s autama není ani procento.

    Kdybych vnímal svět jen přes zdejší diskusi, tak bych měl pocit, že ulice jsou plný elektromobilů a Tesly jsou všude a ostatní automobilky víceméně krachujou.

    Zvláštní je, že ve světě tam venku to tak nevypadá.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Přečti si znovu a pečlivě, co jsem psal, a pak se smaž. Dík :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: na insideevs.com už dlouho spekulují že Tesla koupí GM nebo Ford :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Jo, jako šéf automobilky (nebo "firmy podnikající v mobilitě") prohlásil, že nejhodnotnější firma na světě by časem mohla být "podnikající v mobilitě".

    Neřekl, že by to měla být nutně Tesla. Řekl tohle (čti dál než k nadpisu):

    "It confirms me: In five to ten years, the most valuable company in the world will be a mobility company — that could be Tesla, Apple or Volkswagen AG."

    Plus to řekl po schůzce s Muskem, o který nikdo neví, o čem byla.

    To, co říkají šéfové velkých firem, je potřeba vnímat především optikou toho, proč to asi říkají a čeho tím chtějí dosáhnout, než to brát jako jejich osobní názor. Cokoliv, co CEO velké firmy řekne, má obrovský dopad, třeba na cenu akcií.

    Pokud bys třeba chtěl navázat partnerství s nějakou firmou a bavil se o tom s jejím CEO, co o ní budeš říkat? Když řekneš, že je ta firma super a jednou by mohla být nejhodnotnější na světě, tak popoženeš akcie o zase o kousek vejš a uděláš toho druhýho CEO o kousek bohatším, aniž by tě to něco stálo.

    A to nemluvím o tom detailu, že tam bylo to "... nebo Volkswagen AG".

    Já neříkám, že je nulová pravděpodobnost, že Tesla bude největší automobilkou na světě, to jsem nikdy netvrdil – celou dobu tady tvrdím, že má šanci být jednou z tak 3-5 největších, ale že patrně nenastane dominance na trhu. A především, že to je možný, ale zdaleka ne jistý, momentálně je Tesla malá, ale extrémně nadhodnocená automobilka, kterou konkurence v mnoha ohledech dohnala a která musí dohnat tu konkurenci v objemu.

    Plus mi debaty Muska s Diessem připomínají jednu alternativu, která je podle mě docela pravděpodobná a která tu nezazněla. Jaká je nejsnazší cesta Tesly k tomu, stát se opravdu velkou a významnou automobilkou? Merger.

    Nedivil bych se, kdyby se Tesla tak do 5 let spojila s nějakou automobilkou která je dost velká, ale třeba zaostává v technologii.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam